- 624 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ALIN YAZISI MI?
17 Ağstos 1999 yılında Gölcükte meydana gelen depremin yıl dönümünde bütün hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı diliyoruz.
Malesef bunca yıl geçmesine rağmen değişen bir şey yok şimdi aynı büyüklükte deprem olsa ki İstanbul da bekleniyor daha büyük zararların ve ölü sayısını olacağı bilir kişiler tarafından tekrarlanarak dile getirilmekte. Fakat ilgili kişiler ve kurumlar duyarsız davranmaya devam etmektedirler.
Hala yeni yapılarda denetlemeler zayıf vey ahiç yok .Alt zemini depreme dayanıklı olmayan yerlerde malesef yüksek binalar inşa edilmekte ve buna dur diyecek bir merci bulunmamaktadır.Bu durum resmen cinayetlere davetiye çıkarmaktır.
17 Ağustos depremi, tüm Marmara Bölgesinde, Ankara’dan İzmir’e kadar geniş bir alanda hissedildi. Resmi raporlara göre, 17.840 ölüm, 43.953 yaralı oldu. 505 kişi sakat kaldı. 285 bin 211 konut, 42 bin 902 işyeri hasar gördü.] Resmi olmayan bilgilere göre ise yaklaşık 50.000 ölüm, ağır-hafif 100.000 e yakın yaralı olmuştur.
Deprem gerek büyüklük, gerek etkilediği alanın genişliği, gerekse sebep olduğu maddi kayıplar açısından son yüzyılın en büyük depremlerinden biridir.
Yapım hatalarından çöken binaların müteahhitlerine yaklaşık 2100 dava açıldı. Bu davalardan 1800’ü kamuoyunda Rahşan Affı olarak bilinen Şartlı Salıverme Yasası ve başka hukuki boşluklardan dolayı cezasız sonuçlanmıştır. Geriye kalan 300 davanın 110 kadarında ceza verilse de çoğu ertelenmiştir. Bunun dışında kalan davalar ise 16 Şubat 2007 Cuma günü 7.5 yıllık zaman aşımı sürelerini doldurarak zaman aşımına uğradılar ve düştüler.
"
* Yüksel Sitesi: 316 kişi öldü, 5 sanığa verilen çeşitli cezalar ertelendi.
* Can Göçer ve Zafer Çoşkun: Veli Göçer’in oğluyla ortağı yakalanamadığı için haklarındaki dava zaman aşımına girdi.
* Sakarya: 695 davadan sadece 5 kişiye ceza çıktı.
* Kocaeli: 600 dava açıldı, 12 kişi 10’ar ay hapis cezası aldı. 6’sının cezası infaz edildi, 6’sı için süre istendi.
* Yalova: 173 dava açıldı, hemen hemen tamamı sonuçlandı. Ceza aldığı bilinen tek isim Veli Göçer 18 yıl 9 ay hapse mahkum edildi.
* Düzce: Yaklaşık 220 dava açıldığı sanılıyor. Yargılamalar sonucu hiçkimse cezaevine girmedi."
YORUMLAR
Doğal bir hadise olan deprem çok çeşitli boyutlara neden olmaktadır.
yazınızda ihmalkarlıkların,adalet mekanizmasının ve insanların umursamazlıklarının ne kadar telafisi mümkün olmayan olaylara neden olduğunu akıcı bir biçimde ifade etmişsiniz........
Tebrik,takdir,selam ve ölenlere rahmet kalanlara sabır temenilerimle efendim............
UMARIM HERKES DERSİNİ ALMIŞTIR ... DİLEKLERİMİZ ONEMLİ AMA NEDEN HEP AYNI YALNIŞLAR.......................
....
'GÜNÜN ANISINA KALEME ALMIŞ OLDUĞUNUZ YAZINIZDAN DOLAYI SİZİ TEBRİK EDERİM.
BU MEYANDA DEPREMDE ARAMIZDAN AYRILANLARA
ALLAH'TAN RAHMET; YAKINLARINA VE ULUSUMUZA SABIR DİLERİM.
KUSURLU, SUÇLU VE KATİLLERİN YÜCE TÜRK ADALETİNİN PENÇESİNDEN KURTULMAYACAKLARINA OLAN İNANCIMI YİTİRMEDİĞİMİ DE BİLVESİLE VURGULAMAK İSTERİM.
YAZINIZIN ÖZÜNE YÜREKTEN KATILDIĞIMI ARZ İLE SAYGILAR SUNARIM. ' BENDE KATILIYORUM BEY EFENDİ.
ŞEY ...NECVA HANIM TEŞEKKÜRLER
kiton tarafından 8/17/2008 11:51:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Necva Kıyak Hanımefendi, öncelikle içeriksel olarak sorgulayıcı ve toplumsal anlamda eleştirel bakış açılı "dolu" yazınız için teşekkür ederim.
Efendim kader vardır mutlaka, ama buna kader diyenin; itikat,iman dizgesinden şüphe ederim.
Hele kafalarındaki Birtengri algısını, yüce yaratıcıya yakıştıranlara ise söyleyecek söz bulamıyorum !
Çok şey değil yapacaklarımız aslında, onları sevdiği lisan-ı münasiple yazarsak: Sen tedbiri al da kardeşim, sonrasını elbette Birtengri bilir !
Tam puanlıyorum yazınızı efendim.
Saygıyla..
Göktürkmen tarafından 8/17/2008 11:39:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
DEĞERLİ SİTEDAŞIM;
GÜNÜN ANISINA KALEME ALMIŞ OLDUĞUNUZ YAZINIZDAN DOLAYI SİZİ TEBRİK EDERİM.
BU MEYANDA DEPREMDE ARAMIZDAN AYRILANLARA ALLAH'TAN RAHMET; YAKINLARINA VE ULUSUMUZA SABIR DİLERİM.
KUSURLU, SUÇLU VE KATİLLERİN YÜCE TÜRK ADALETİNİN PENÇESİNDEN KURTULMAYACAKLARINA OLAN İNANCIMI YİTİRMEDİĞİMİ DE BİLVESİLE VURGULAMAK İSTERİM.
YAZINIZIN ÖZÜNE YÜREKTEN KATILDIĞIMI ARZ İLE SAYGILAR SUNARIM.