- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVILIKTE KIRKINCI GÜNÜNDE HAYIR YEMEGI NEDEN VERILIR
40.GÜN HAKKA YÜRÜYEN CANLARA HAYIR GULBANGI
SEVGİLİ CANLAR, SEVGİLİ GÖNÜL DOSTLARI
Böylesine anlamlı bir günde bizlerle burada beraber olup acımıza bir nebzede olsun merhem olduğunuz için ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı sizlere …………………………………. ,Ailesi ve Çocukları adına, şahsım adına, tüm canlarımıza teşekürlerimizi sunuyoruz, hepinize sevgi ve saygı ile HÜ, sağolun, iyiki birlikteyiz birlikte varız.
BİSMİŞAH HALA HALA
Geldi geçti ömrüm benim, Şol yel esip geçmiş gibi.
Hele bana şöyle gelir, Bir göz açıp yummuş gibi.
İşbu söze hak tanıktır.Bu can gövdeye konuktur.
Bir gün ola çıka gide.Kafesten kuş uçmuş gibi.
Değerli canlar! Yunus Emre’nin söylediği gibi, ……………. canımız “bir göz açıp yummuş gibi . Kafesten kuş uçmuş gibi” aramızdan uçarak ayrılıp Hakk’a yürüdü. Onun canı gövdesinde konuktu ve gövdeden ayrılıp Hak katına Rahman deryasına, bedeni ise ebedi yurduna, toprak ananın yani rahim ananın kucağına vardi: Onun için Hakka Rahman ve Rahim olan yüce İsmin hakkı niçin. Bugün aramızda ayrılan ve birdaha dünyevi gözle göremiyeceğimiz hakka yürüyen canımız için hepimiz üzgünüz. Acımız büyük. Ama canlar; Kâinatta hiç bir şey olduğu gibi ve olduğu yerde kalmıyor ki. Her şey değişiyor . Yada don değiştiriyor, her zaman bir yaşamın sonu ve başka bir yaşamın da Başıdır, Başlangıcıdır. Bu da Hakk’ın Emri Rızası dır yani Doğanın değişmez yasasıdır. Bizler Hakk’tan geldik ve Hakk’a geri döneceğiz. Aslında, bütün canlar aslına geri dönüyor. Böylece Hakk’ın Hükmü yani Emri Rızası de kesintisiz sürmüş oluyor. Pirlerimizin dediği gibi: Hakk’a yürüme ne Babayı bırakır ne de Evladı alıkor. Orası öyle bir geçittir ki, o geçitten herkes geçmeye mecburdur. O nedenle, bütün canlar Hakk’a yürür. Hakk yolculuğu ansızın bizi bir yerde yakalar . Bu ansız yakalama gelmeden önce. Yaşarken zamanı fırsat bilmeliyiz. Sevgiyi, Saygıyı ve Merhamet duygularımızı geliştirip; birbirimizi Sevip, Saymalı ve birbirimizin Hakkına, Hukukuna saygı göstermeliyiz. Kimliğimize, Kültürümüze, Öğretimize , Hak Yolumuza sahip çıkmalıyız. Bizim; Hakk’a yürüyen , ………………………………. Canımızın, Bugün Hak Meydaına , Pir Divanına varmıştır. Hakka yürüyen Canımız 40 gündür ki Hak yolunda ve 40 kapıdan geçerek ve geçtiği her kapını Eşiğinde bir Can dostu yol arkadaşı onu bu yolculuğuna katıldı ve 40 gün 40 kapı 40 eşikten geçti 40 yoldaşlan Hak Meydanına Pir Divanına geldi. Ve O meydan 40 lar Meydanı ve 40 larla Cem olunacak Sorgu sual olunacak Hal hatır sorulacak ve Canımız bu 40 lar Meydanında Dara kalkacak Darı Mansur olacak ve Dardan indirilecek. Aleviler bazı yörelerde bu Darı Hakka yürüyen Can için Cem tutulur ve Canın musahibi dardan indirilir. Bu Dardan indirme Hakka yürüyen Canın Bu 40lar Meydanındaki darını Sembolize eder. Hakka yürüyen Canımızın Piri, Murşidi, Reyberi Canımızı Hak Meydanında 40 lar Ceminde Mansur Darına almışlar ve Canımızın Devriyesinin Nurlu olması için Cem olmuşlar. Hak , Erenler , Murşidler, Pirler ve Bilge Xızır Yardımcısı olsun. Andığımız Erenlerden ve Haktan dileğimiz o ki Hakk Meydanında Canımızın Canı yani Ruhu Erenlerin, Evliyaların makamına erişmesi ve geride kalan ailesine, ev halkına, Çocuklarına, sevenlerine ve gönül dostlarına vede sizlere sağlıklı ve huzurlu bir yaşam vermesidir.
Değerli canlar hakka yürüyen ……………………………… canımızı bu 40. Gününde bir kez daha saygıyla, sevgiyle anıyoruz. Hak bizleri, Yolumuzun Ulularının şefaatinden, Hakın darından, didarından, katarından ayırmaya. Pirimizin divanından mahrum etmeye. Pirin Darında ve Divanında Canımızla birlikte burda bulunan Canlarımızında yüzlerini ak , özlerini pak eyleye.
Hakka yürüyen canımızın kısaca hayatı bir yakını, varsa musahibi tarafında anlatılır.
Hakka yürüyen ………………………………………………….. Canımız Nurlar Işıklar içinde uyuması ve bu gün Hakın Emır Rızsı ile görülen ve Durulan Darı kolay olması ve bu verdiğimiz Lokmaların kabul ve makbul olması dileklerimizle. Geride kalan Canlara sağlık ve bitimsiz sabırlar diliyerek Gulbangımıza başlıyoruz. .
BİR İSMİ ŞAH BİSMİ ŞAH HALLA HALLA
YA HAKK ŞÜPHE YOK Kİ SEN GÖKTE HAK BABA, TOPRAKTA PİR ANASIN. RAHMAN VE RAHİM OLUŞUNDA BUDUR. AŞK OLSUN HAKKLA GÖNÜL BİRLİĞİNE VARANLARA. AŞK OLSUN HAKK’I, HAKİKATI ÖZÜNDE BULANLARA . BER CEMAL-İ ŞAH, KEMEL-İ ERENLER, HÜMKARIMIZIN PİRLİĞİNE AŞK İLE HÜ. EY ALEMLERİN RABI HAK BİNBİR RENKTE GÖRÜNEN GÖRÜNMEYEN NURUN HAKKI İÇİN. SEN BİRSİN VE VARLIĞIN BİRLİĞİSİN. SENİN BİRLİĞİNE İNACIMIZ TAMDIR. BİZ VARLIĞINA İNANDIK İKRARLA BAĞLANDIK. SENİN SEVGİSİNİ GÖNLÜMÜZDE TOPLADIK. BU İTİKAT VE İKRARIMIZLA .SANA, ULU CAKLARIMIZA, ZİYARETLERİMİZE İTİKATIMIZI, NİYAZIMIZI VE HAKKA YÜRÜYEN .......................CANIMIZA OKUYACAĞIMIZ GÜLBENGİMİZİ ULU DERGAHINDA EKSİKLERİMİZLE KABUL VE MAKBUL EYLE. HAKK’A YÜRÜYEN CANIMIZIN RUHUNU ŞAD, HANEDAN, HUZURLU VE NURLU EYLE.
HALLA HALLA
PİRİN AŞKI İLE DEMLER E YOL OLSUN CANIMIZIN HAKKA VARAN YOLCULUĞU AŞK İLE OLSUN, HAYIRLARI FET OLSUN, YOLU VE MEKANI NURLARLA DOLSUN, XIZIR YOLDAŞI OLSUN, HAKIN MASUM Û PAKLARI ELİNDE TUTUSUN, CAVİDANIN NUR EVİNE MİHMAN OLSUN. KIRKI TAM OLDU HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA , MANSUR DARINDA YÜZÜ AK, ÖZÜ PAK DEVRIYESİ KOLAY VE NURLU OLSUN. NURU EVLİYA, KEREMİ ENBİYA ÇAR ANA SIRLARLA OLSUN DERYA. HALLA HALLA
BİSMİ ŞAH HALLA HALLA
ZAMANLAR HAYIR OLA HAYIRLAR FET OLA, KÖTÜLER YOK OLA. BUGÜN BURDA SUNDUĞUMUZ GULBANGLARIMIZ EKSİKLİKLERİ İLE KABUL VE MAKBUL OLA. DERTLERE DERMAN HASTALARA ŞİFA OLA. GÖNÜLLERİNİZE NURLAR DOLA. GÖZLERİNİZDE YAŞ, HANELERİNİZDE TAŞ, YÜREKLERİNİZ KEDER GÖRMİYE. NURU EVLİYA KEREMİ ENBİYA ŞAHE MERDANA HÜ HALLA HALLA.
EY ......................................... CAN GERÇEK ALEMLERDE GÜZEL RUHLARIN İÇİNDE Kİ KIRKLAR CEMİNİN NURLU BEBEĞİ , HAKTAN GELDİN, HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞTUN, PİRİNE, REYBERİNE, MURŞİDİNE SIĞINDIN, HAKKA TESLİM OLDUN. HAKIN EMİR RIZASI İLE PİRİN, REYBERİNDİR SENİ KORUYAN, ESİRGEYEN, HAK MEYDANINDA VARSA EKSİKLİKLERİNİ BAĞIŞLAYAN ONLARDIR, ONLARDIR KUSURLARINI, GÜNAHLARINI AF EDEN. ONLARDIR HAKIN EMİR VE RIZASI İLE KABRİNİ PÜR VE NUR, RUHUNU ŞAD, HANDAN VE NURLU EYLEYEN. RAHAT UYU , HUZUR İÇİNDE YAT. MENZİLİN HAK KATI, MEKANIN NURLARLA DOLSUN. HAK, ERENLER , ŞAHE MERDAN, BİLGE XIZIR VE HZ. PİR YARDIMCIN, NURLAR DERYASINA NURU NACİYE GÖZCÜN, EVLİYALAR ENBİYALAR HAK KATINDA PİR DİVANINDA ŞEFAATCIN OLSUN.
YA HAK ÖZÜMÜZ AÇIK, ASLIMIZ VE YÜZÜMÜZ SANA DÖNÜKTÜR.TÜM ALEMLAERİ, KAİNATI, BİLİNEN, BİLİNMİYEN, GÖRÜNEN GÖRÜNMEYEN, CANLI, CANSIZ TÜM VARLIKLARDA SEN VARSIN. ONLARI KENDİ VARLIĞINDA YARATTIN VE ONLARI RAHMETİNLE , NURUNLA DONATTIN. YÜZBİNLERCE EVLİYAYI, ENBİYAYI, BİLGEYİ VE PİRLERİ BİZLERİ İRŞAD ETMELERİ İÇİN GÖNDERDİN. GÖNDERDİĞİN HAK KELAMLARINI. HAK OLANIN HEPSİNİ HAK BİLDİK VE İNANDIK, İMAN ETTİK, SANA İTİKAT ETTİK, İKRAR VERDİK. YA HAK SENİN O YÜCE VELİLERİN, PİRLERİN BİZLERE BİRER GÜNEŞ OLUP HAKK YOLUNU AYDINLATTILAR VE BİZİ BU AYDINLIK YOLDA YÜRÜMEMİZİ SAĞLADILAR. ONLARA İNANDIK İTİKATLA BAĞLANDIK, EBEDİYETE KADARDA HAKK YOLUNDA AYRILMIYACAĞIMIZA İKRAR VERDİK. YA HAK BİZ HUZURA GELDİK, PİRİMİZİN YÜREĞİNDE, DİLİNE DÖKÜLEN GULBANKLARA VE ZİKİRLERE İNANCIMIZ, İTİKATIMIZ TAMDIR. GÖNLÜMÜZÜ SANA AÇTIK. SENİN GÖKLE RAHNAM VE TOPRAKLA RAHİM OLAN YÜCE İSMİNİN NURU İÇİN. AÇTIK ELLERİMİZİ ÇAĞIRDIK ÜÇLERE, SIĞINDIK BEŞLERE, YEDİLERE , ON İKİ HAK NURUNA, DÜNYAYA MASUMU PAK OLARAK GELENLERE, HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA İKRARINI KEMER YAPAN KEMERBESTLERE , HURİLER DİYARINDA GÜRUHU NACİYE. GÖNÜL MEKANINDA KIRKLARA. HAKKA YÜRÜYEN ................................. CAN İÇİN. DURDUK DARINA YA HAK, DURDUK DİVANINA YA PİR, SIĞINDIK KEREMİNE YA ŞAHE MERDAN. SABIR YA NURLAR DERYASINDA NURU NACİYE. İNAYET EYLAYİN YA ON İKİ NURLAR. ELİNDEN TUTUN YA HAKTAN MASUMU PAKLARI. YOL GÖSTERİN EY HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA İKRARINI KEMER YAPAN KEMERBESTLER . CEMİNİZE ALIN YA HURİLER DİYARINDAKİ KIRKLAR . BAĞRINIZA BASIN YA PİRİM HACE BEKTAŞI VELİ. CÜMLE VELİLERİN, NEBİLERİN HÜRMETİ İÇİN. İLK ATA ADEM İÇİN, İLK KADIN HAVVA ANA HAKKI İÇİN. NACİ DERYESINDAKİ ŞİTİN NURU HAKKI İÇİN. ULULARIN KAYNAĞI NACİYE ANA HAKKI İÇİN. HURİLER DİYARIND KIRKLAR MECLİSİNDEKİ CANLARIN HAKKI İÇİN. EY ALEMLERİN, EVRENİN NURU SENİN RAHMAN VE RAHİM OLAN YÜCE İSMİNE SIĞINARAK BU CANIMIZI, ŞAHE MERDANIN AŞKINA, EVLİYALAR, ENBİYALAR AŞKINA. ABU ECDADIMIZIN KUTSAL BİLDİĞİ ZİYARETLERİN AŞKINA . ŞAH MANSURUN AŞKINA, MUNZUR BABA AŞKINA. ................................................. CANIMIZI PİRLERİN, MURŞİDLERİN DARINDA, DİDARINDA, KATARINDA AYIRMA. PİRLERİMİZİN, MURŞİDLERİMİZİN AŞKINA, BİLGE XIZIR VE İLMİ LEDUN AŞKINA, HAK YOLUNDA ŞEHİD OLAN CANLARIN AŞKINA. .................................................... CANIMIZIN KABRİNİ NURUNLA NURLANDIR. BİSMİ ŞAH SAHİBİ ALEM YA HAK. AŞK İLE SARILDIĞIMIZ ABDAL MUSA, BALIM SULTAN, SEYYİD ALİ HAKKI İÇİN. 90 BİN RUM ABDALLARI SIDKI HAKKI İÇİN. 99 BİN HORASAN PİRLERİ NUTKU HAKKI İÇİN. 100 BİN HURİ DİYARINDAKİ GAYIB ERENLERİN SIRRI HAKKI İÇİN. MÜRŞİDİ KAMİL NİHAN DEVRİŞLERİ NURU HAKKI İÇİN. HAKİKAT EHLİ DEMİ, DEMİ HAKKI İÇİN. DARI MANSUR, DARI FAZILI, DARI NESİMİ, DARI PİR SULTAN ABDAL HAKKI İÇİN. TÜM ERENLERİN, ULULARIN HAKKI İÇİN. HAKK AŞIKLARIN, SADIKLARIN, BUDELALARIN, PİRLERİN, REYBERLERİN, MURŞİDLERİN, İLMİ LEDUNDA ALİMLERİN, VELİLERİN HAKKI İÇİN. ÇEKİLEN CÜMLE GULBANGLARIN HÜRMETİ İÇİN. HAK YOLUNDA ŞEHİD OLAN EVLİYALARIN, ULULARIN YÜZÜ SUYU HÜRMETİ HAKKI İÇİN. HAK YOLU ERKANI HAKKI İÇİN. GULBANGLARIMIZI VE NİYAZLARIMIZI YA HAK, EY EVRENİN NURU, EY HAKIN HER ZERRESİ. YA BİLGE XIZIR SİZLERE SIĞINIYORUZ EKSİKLİKLERİMİZİ TAM OLARAK KABUL VE MAKBUL EYLE. HAKKA YÜRÜYEN ........................................... CANIMIZIN RUHUNU HAK YOLUNDA ŞAD VE HANDAN, TOPRAK YATAĞINI PÜR VE NUR EYLE. HAK MEYDANINA PİR DİVANINA KUSURSUZ KABUL EYLE.
GERİDE KALAN HALKINA, ÇOCUKLARINA, KARDEŞLERİNE, AKRABALARINA VE CAN DOSTLARINA SAĞLIK, SABIR VE METANET İHSAN EYLE . EY ......................................... CAN TOPRAKTA ALDIKLARINI NURLA VE RAHAT BİR ŞEKİLDE İADE ET, TOPRAĞIN NUR, MENZİLİN MÜBAREK OLSUN. HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA RUHUN ŞAD, YÜZÜN AK ÖZÜN PAK OLSUN. DEVRİYEYİ DAİMİN TEMİZ, HUZURLU, MÜBAREK VE KUTLU OLSUN AŞK İLE OLSUN. BİSMİ ŞAH HALLA HALLA
HALLA HALLA VAKİTLER HAYIR OLA , HAYIRLAR FET OLA ŞERLER DEF OLA. MÜNKİR, MÜNAFIK YOK OLA. HAK ERENLER EVLİYALAR, XIZIR QAL YETİŞE, ULAŞA, DİLDEN DİLEKLERİNİZ, GÖNÜLDEN MURATLARINIZ HASIL OLA. BU GULBANKLARIMIZ KAZALARA, KÖTÜLÜKLERE KALKAN OLA. HAKIN NURUNDA CEMALİNDE AYIRMAYA. ULARIMIZIN, PİRLERİMİZİN NURLARI HANELERİNIZE DÜŞE, EVLERE HUZUR VERE . DERTLERE DERMAN , GÖNÜLLERE FERAH OLA. MURŞİDDEN FERMAN HAKTAN NİYAZ OLA. HASTALARIMIZA ŞİFA, DERTLERİMİZE DEVA, BORÇLARIMIZA EDA OLA. NİYAZLARIMIZ HAK DERGAHINADA KABUL VE MAKBUL OLA. GÖZÜNÜZDE YAŞ, BİNANIZDA TAŞ DÜŞMEYE. OCAKLARIMIZ SÖNMEYE DAİMA TÜTE. HAK ERENLER CÜMLEMİZİN ELİNİ TUTA , YARDIM EYLEYE. CEDDİM BABA- MANUSRUN CEMALİ YOLUMUZU YOLSUZA UĞRATMAYA, İŞİMİZİ OLMAZA, PİRSİZE DÜŞÜRMEYE. GAFİL GAFLETİNDE, GÖRÜNÜR GÖRÜNMEZ KAZADAN, KÖTÜLÜKTEN KORUYA. BU GULBANGLARIN HÜRMETİ HAKKI İÇİN. HAKKA YÜRÜYEN CANIMIZ VE BURDA BULUNAN CANLARIN HAKKA YÜRÜMÜŞ YAKINLARINDA SONSUZ NURLARA GARG EYLE . HAKKA YÜRÜMÜŞ CANLARIN RUHLARI ŞAD VE HUZURLU OLA.:
BİR İSMİ ŞAH BİSMİ ŞAH HALLA HALLA
YA HAKK ŞÜPHE YOK Kİ SEN GÖKTE HAK BABA, TOPRAKTA PİR ANASIN. RAHMAN VE RAHİM OLUŞUNDA BUDUR. AŞK OLSUN HAKKLA GÖNÜL BİRLİĞİNE VARANLARA. AŞK OLSUN HAKK’I, HAKİKATI ÖZÜNDE BULANLARA . BER CEMAL-İ HAK, KEMEL-İ ŞAHE MERDAN, HÜMKARIMIZIN PİRLİĞİNE AŞK İLE HÜ, HÜ ERNLER. EY ALEMLERİN RABI HAK BİNBİR RENKTE GÖRÜNEN GÖRÜNMEYEN NURUN HAKKI İÇİN. SEN BİRSİN VE VARLIĞIN BİRLİĞİSİN. SENİN BİRLİĞİNE İNACIMIZ TAMDIR. BİZ VARLIĞINA İNANDIK İKRARLA BAĞLANDIK. SENİN SEVGİSİNİ GÖNLÜMÜZDE TOPLADIK. BU İTİKAT VE İKRARIMIZLA . SANA, ULU OCAKLARIMIZA VE ZİYARETLERİMİZE OLAN İTİKATIMIZI, NİYAZLARIMIZI EBEDİ EYLE. YA HAK GULBANGIMIZI ULU DERGAHINDA EKSİKLERİMİZLE KABUL VE MAKBUL EYLE HAKK’A YÜRÜYEN CANLARIMIZIN RUHLARINI ŞAD, HANDAN VE HUZURLU EYLE.
HALLA HALLA DİL BİZDEN NEFES PİRİMİZDEN OLA. AŞK OLA.
GERİDE KALAN AİLESİNE, AKRABALARINA , DOSTLARINA HAKTAN SABIRLAR DİLİYORUZ. ALLAH BAŞKA ACILAR GÖSTERMESİN, BAŞLARI SAĞ OLSUN. CANLAR. KURUMLARIMIZ ADINADA SABIRLAR DİLİYORUZ. SEVGİ VE SAYGI İLE AŞK OLSUN.
ALİ KOÇAK HAZİRAN / 2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.