- 601 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLARDA YAŞ DÖNÜMÜ (-MENAPOZ-)
Kadınların adetlerinin kesildiği döneme genellikle “yaş dönemi” ya da “menopoz”
denir. Bu dönem insanlara öz bir şeydir. Kadın vücudunda bulunan “ östrojen” hormonu miktarı 30 yaşından 60 yaşına kadar gittikçe azalmaya başlar, bundan sonra sabit kalır. Yaş dönümü kadınlara genellikle iki yıl kadar sürer. Yumurtalıkların çalışmaları kısa bir süre içinde duran kadında belirtiler; yüzde, boyunda ve göğüste ısınmalar, kalp çarpıntıları, uykusuzluk, yorgunluk hissi ve yaşamlarının bu devresinde ruhumuzun nezlesi olan “depresyon ve anksiyete” ile karşılaşırlar.
Bu dönemde kadın kesinlikle bir uzmana baş vurması gerekmektedir. Aksi halde ileriki yıllarda, kanının kimyası değişen kadın, göğüs, rahim kanserine yakalanabileceği gibi, ciddi anlamda kalp rahatsızlıklarına zemin döşemiş olacaktır.
Kadının bu “yaş döneminde” en fazla görev eşine düşmektedir. Sevgi, anlayış ve hoş görüsünü cömertçe eşine veren erkek evinde huzuru yakalayacaktır.
“ Aslında menopoz, kadınların tahmin ettiği gibi korkulacak bir şey
olmayıp, vücudun kendi diliyle konuşmasıdır diyebiliriz.
Şöyle ki: Normal zamanda "başım ağrıyor, bu gece olmaz" ları yutmak zorunda kalan erkekler, zaman gelip de tahammül sınırları zorlanınca doğal olarak karşı savunmaya geçerler.
Bu nokta da, kadın vücudunun doğası gereği vermiş olduğu bir tepkiye eşi anlayış ve sabır katsayısını yüksek tutmalıdır. Manevi destek, bu dönemde şart. Aksi halde psikolojik depremler yaşanabilir ve yıllarca birlikte olduğunuz insanın ruh dengesi, bir daha geri dönülmez bir şekilde bozulabilir.
“Ya sabır tespihlerini ” çeken eşlere bir fıkra ile yanıt veresim geldi.
“…Plajın bol adaleli yakışıklısı, bir sabah duştan çıkmış hayran hayran kendisini seyrederken bir bakmış ki, tüm vücudu güneş yanığı. Yalnız orası süt beyaz İçine sinmemiş. Doğru plaja gitmiş ,güneş doğarken soyunmuş tamamen kendini kuma gömmüş. Her yer kumun altında Orası dışarıda. İki ihtiyar hanımefendi , sabah yürüyüşüne çıkmışlar erkenden Ellerinde baston Birden kumdan dışarı çıkmış şeyi görmüşler Biri etrafında dolaşmış. Bastonu ile orasına burasına dokunmuş. Sonrada arkadaşına dönmüş..
’Dünyanın adaleti yok’ demiş ’Nasıl Yani’ demiş öteki ’Nasıl Olacak’ demiş yaşlı kadın. Bak simdi bu nesne var ya bu nesne:10 yaşımdayken merak ettim.20 yaşımda tanıştım.30 yaşımda hoşlanmaya başladım.40 yaşımda peşine düştüm.50 yaşımda satın alır oldum.60 yaşımda bulmak için adaklar adadım.70 yaşımda unuttum...
Ve bastonu ile dokunarak bir daha işaret etmiş
-"Simdi 80 yaşındayım, bu Allahın belası şey kumda bile yetişmeye başlamış ama benim eğilip dokunacak halim bile yok".
Yüzünüzden sağlıklı gülüşler, yüreğinizden sevgi eksik olmasın.
Emine Pişiren/Edremit-Akçay/2008
YORUMLAR
Bence bir yazar cesaretli yazmalı, paylaşım yapmak istediği düşüncesini, konuyu cesaretle ele almalı ve sunmalı.
Yazınızı okurken gizlenen olmak istemedim. Gerçekten bilgi verici bir yazı olmakla birlikte bir çok gerçeğin yanı sıra en güzel ve hoşuma giden kısımda kaleminizden cesaret sezdim.
Sevgiyle kalın..