- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Salih Abi ile Sohbetler 6
Uzun zaman olmuştu denizin kokusunu almayalı ve uzun zamandır susuyordum. Yavaş adımlarla şehrin kalabalık bir o kadar da yalnız sokaklarından geçiyordum. Deniz kıyısına geldim soğuktu hava bir sigara çıkarttım. Bir süre sonra omuzuma bir el uzandı. kafamı çevirdiğimde Salih abi olduğunu gördüm. Mekanın yerini değiştiriyormuş bu yüzden geç saatlere kadar kalmış ve bir kaç eksiği almış giderken beni görüp yanıma gelmiş. Hava soğuk hem yeni mekanımda ilk çayı belki sen içmek istersin dedi. Sessizce kalktım arabaya bindim. Bir süre konuştu duyuyor ama bir türlü cevap vermek içimden gelmiyordu. O sıra geldik hadi in dedi. arabadan bir kaç eşya da ben alıp indim dükkana girdim. Yeni yeri güzeldi denize nazır bir mekandı. Bekle deli oğlan dedi bir çay demlim dedi sende biraz daha sus dedi. bir sigara daha yaktım ve hala uçsuz bucaksız o denize bakıyordum. bi yarım saat sonra üstünde buharı iki bardak çayla geldi. Bir sigara yaktı. suratıma baktı. ben benden beklenmedik şekilde susuyordum. Bir gergef bilmecenin içinde kalmıştım. Halbuki içimden konuşuyordum. Durdu ve tam karşıma geçip gözlerime baktı. Bu sefer içimden konuştuğumu anladığını söylemek istermişcesine. Ve hafif bir gülümseme ile sen bilirsin deli oğlan dedi. Bu ikinci kez deli oğlan deyişiydi. O deli oğlan öldü Salih abi dedim. Hele şükür be ağzından kerpetenle laf alıyorum. Ne oldu yasını mı tutuyonda susuyorsun dedi. Hayırdır bende deli oğlan ölünce sana canlılık gelmiş yer mi değiştirdik dedim. Yoo canlılık değil boşvermişlik vurdun duymazlık dedi her şeye gülüp geçer oldum dedi. Sustu. Galiba sıra bendeydi. Bir anda bir lalın dilinin çözülmesi gibi konuşmaya başladım. Bir yiğit uçmağa vardı. Bir ceset daha ayaklandı. Ruhu en son bir çift gözde görüldü. Sonra başka birinin yüreğinde ve bir çift gözle birinin yüreği arasında kaybolup gitti. Hayat ne garip dimi abi bak her yer cıvıl cıvıl herkes hayatına devam ediyor halbuki büyük bir yiğit uçmağa vardı ve daha kırkı bile çıkmadı. Bir tek yas tutan ara sıra ağlayan gökyüzü oldu oda bu cesedi ıslattı. Salih usta çok kez konuşmuştu benle ama bu sefer delirdiğimin tam olarak farkına vardı. Dur bre! Gitgide anlaşılmaz oluyorsun dur bu yaşlanmış kulaklar ve yürek birde kayıp başka bir ruh alışık değil bu edebi cümlelere dur bre! Sigaram parmaklarım ucunda sönmüş farkına varmadım yeni bir sigara çıkardım Çaylar tazelendi. Salih abi bizde soğuyunca bu hayatta yada bittiğimiz olunca biri dumanı üstünde olarak tekrar doldursa abi. Abi yaşlanıyorum evet doğal birşey belki ama fiziki yaşım değil ruhum yaşlanıyor ve pes ediyorum ben ben olmaktan çıkıyorum ruhum yerini bulmuyor. Hayallerle ve Hayaletlerle konuşuyorum ve beni yanlarına çağırıyorlar sanki. Şairin dediği gibi "Uçurumun kenarındayım Hızır Bir gamzelik rüzgar yeticek ha itti beni ha iticek" Oğul bi dur oğul bi dur diyerek sirkeledi beni ve sanki kolumdan tutup tekrar normal hayata çekti çıkardı. Noluyor der gibi suratıma baktı. Boğazım düğümlendi. sanki gözlerimden yaş gelmesin diye kurutmuştu bir çöl ve susuz bir sahabe gibi ihtiyacım vardı. İki dk içeri gidip geldi Salih abi. İki kadeh rakı ile geri geldi. Her zaman dolabında bir 70’lik bulundururdu zulayı patlatmıştı anlaşılan. Senin dilini bu açar dedi. iki dikişde kadeh bitmişti. Gerçekten öyleydi galiba Salih Usta dedim. Salih Usta kadehi tazele ve her şeyin inadına bu ceset yaşamaya devam etsin. Ve yine sustum. Amma zorsun be dedi. ve içeri geçti elinde bir bağlama şaşırdım çaldığını bilmiyordum. Paslanmıştır ama hala adamı konuşturur dedi. Seher yeli bizim ele varırsan yare söyleme diye başladı. Türkünün sonunda söyleme söylemede nereye kadar be abi söyleyemediğimizden değil mi bunlar. Abi yoruldum herkes birşeylerin arkasına sığınmış birşeyler yapıyor ve sen bu düzene katılmazsan yada tabularını yıkmaya çalışırsan yoruyor hayat abi. Ne olurdu ki sevdiğim yanımda olsa kapıyı o açsa her gün bana ne olurdu ki ufakta olsa hayalerimin peşinden gidebilsem. Ne olurdu iki oda ama huzurlu ama içinde belk ide bir şey olmayan bir evim olsa. Orda kendimce yaşasam birşey değil abi insanları biraz koyun olmaktan kurtarsam. İnsanlara hayallerinin peşinden gitmeleri gerektiğini anlatabilsem. Bilmiyorum aklımda onlarca soru var ve birbirinden bağımsızlar ama hepsi birden olunca böyle kayboluyorum abi. Abi deminden beri konuşuyon susmaya başladın gene neden ben konuşunca sen susuyorsun susma abi konuş ne oldu yaralarına mı dokundum yoksa sende herşeyden vazgeçtin düzenin ve tabuların hakimiyeti altına girdin. Buna gülerim işte abi. Neyse ben denizin dalgalarından gelen hayal ve hayaletlerin yanına gidiyorum. dedim bir sigara daha yaktım ve arkamdan bağlamanın sesini duydum.
Derdim çoktur hangisine yanayım
Yine tazelendi yürek yarası
Ben bu derde hangi derman bulayım
Meğer dost elinden ola çaresi
Yarim yarim benim Efendim
Benim bu derdime derman efendim.
Karalayıcı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.