- 493 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIKMAZ
Çıkmaz, hakkında hüküm verilemeyen açmazdır. İnsanda çıkmaz gibidir, bir ölçüde çıkmazın vede aynı zamanda açmazın ta kendisidir. Gelişi güzel olmayan bir şekilde gerçekleşen belirsiz, belkide kısmen belirli olaylar arasından sıyrılıp gelen o ince noktalara yani bam teline dokunamazsın. Dokunamazsın çünkü, insan çıkmaz bir sokak. Açmazları var.Kilitli bir sandıkta tutulan gereksiz bir o kadar da acayip açmazlar. Yolda yürüme mesafesi attığın adımlar ölçüsündedir, gözün gördüğü ufuk noktası, noktaları değil. Hareketlilik zirve yapacaksa bunun son noktası hareketsiz kalmaktır. Yani hareketsiz kalmak yapıla gelen en çok harekettir. İnsan zanneder ki 100 m 9 saniyenin altında koşulursa ve ya ufuk çizgisi gözle aşılırsa başarır. oysa o (insan) elinde bulundurmadığının sahibidir, elinde olanın değil. Yanılgı hep süre gelecek sahipsem benimdir, değilsem değildir diye. Sorun hep süre gelecek üstelik insan fark etmeyecek, açmazda olduğunu idrak edemeyecek bunun bilincine öyle zannediyorum ki hiçbir zaman varamayacak. Çünkü yitirdiği zaman, gerçek anlamda sahip olduğunun farkına, idrakin varamayacak. Belki bir gün sağlam bir düşünce ile hareket edilirse kısmen az sayıda kısmen daha az sayıda, reçelin kendisi olmuş, kavanozu yalamayan kavanozu yalanan kişilerce bir ölçüde başarılacaktır ama bu genel anlamda bir hiç hükmünde olacağı için fayda getirmeyecektir İnsanlığa ve devamına. Çünkü Dünya kurula geldiğinden beri hep aynı şekilde kaosa değil, kötüye gidiyor. Çünkü insan hep açmazda ve dahi hep çıkmazda.
YORUMLAR
Ne çok yoğruluyor,
ne çok yorgun düşüyoruz dünya telaşının sorunlarını açmaza sürükleyerek... Bu yüzden seviyorum DELİLİĞİ.... Çıkmazları dahi açıyor umursuz yaşamak.. Sevgilerimle
Mustafa Yürekli
Bir ölçüde deliliği bende iliklerimde hissediyorum ve son söz olarak; çıkmazları umursuz yaşaman dileği ile...