Hece şiiri için
Forum açma yetkimiz olmadığından makale bölümüne yazalım dedik.
Bu gün güne seçilmesi gereken hece şiiri yok.
Bu nasıl olur. Seckide mi sıkıntı var yoksa hece şiiri mi yok.
Olmaz tabi hececi mi kaldı site de. Kuralsız ve anlamsız şiirleri güne seçerseniz daha çok hece ci Şairden şiir beklersiniz. .
Popüler şiirler listesi yetiyor.
Bu siteye verilen her türlü maddi manevi emeğe yazık.
Site Yönetimi bu konuya acil parmak basması gerekiyor. Yoksa gidişat iyi değil.
Bazen bir siiri eleştirdimizde hem yorum siliniyor hemde seçki şiirlerimize ammargo koyuyor. Şiirleri okumadan "yüreğine sağlık " yazmak yetiyor. Sakın şiire eleştiri yapmayın der gibi gibi
Adalet bu olsa gerek.
Şimdilik bu kadar
YORUMLAR
Affınıza sığınarak diye başlıyorum, çünkü "edebiyatdefteri" bana pek yeni, dolayısıyla yanlış anlamış olabilirim....ne var ki bu konunun, beni, şiir seven, yazan, okuyan biri olarak Nasıl etkilediğini bilmenizi istedim, hani benim nasıl etkilendiğim pek önemli değil de, başkaları da böyle hissedebilir açısından.
Hece şiirlerini ben de çok seviyorum keşke daha çok olsaydı diyorum.
Eleştiride yorum siliniyor diyor arkadaş, DOĞRU, eleştiri yapıcıysa, sevgiyle yapılıyorsa, ben öyle eleştiriye kurban olurum ve minnet duyarım....
Fakat alaycı bir şekilde duygusal bir insanın yüreğinin meyvesini horlamak günah olmaz mıydı sizce de
"Noktasız şiirleri okumuyorum güzel de olsa" diyor arkadaş...okumamak en doğal hakkınız, "güzel de olsa" dan yola çıkarak yazık olmuyor mu? Sonuçta eksik noktalama işte eleştiri segiyle noktayı orda tamamlayıp ŞİİR ÇORBASINA tuz olamaz mı
ŞAİR ŞAİRDEN ŞİİR ŞİİRDEN beslenemeyez mi?
Benim paylaştığım ikinci şiir için bir eleştiri gelmişti, ikinci bir şair beni yüreklendirmemiş olsaydı sayfadan hemen ayrılmayı düşünmüştüm gerçekten.
Ben burda aranızda olmaktan çok mutluyum ve beni buraya davet eden şair'e her zaman minnet duyacağım
İnanın FACEBOOK'ta aldığım bin kusur beğeniden burda bir şair'den aldığım beğeni daha büyük bir teşvik benim için.....çok söyledim bunun için özür diliyorum. Tüm içtenliğimle SAYGILAR sunuyorum benim için önemli olan bu konuyu açtığınız için de TEŞEKKÜR ediyorum
Vitrinsiz dükkânda gibiyim; içimdekileri, sâdece ben görebiliyorum...
Noktasız şiirleri, güzel de olsa okumuyorum.
Güzel Gönüllülere Selâm olsun...
kadiryeter Kadir Yeter. 27.6.2016 TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=155396
KAFKASİ
KAFKASİ
Kadir ağabeyim en güzeli bu okumayacaksın , okudukca asabileşiyorsun.
Hele benim gibi Türkçesi bozuk imla kuralına uymayan birini asla okumayacaksın.
Saygılar
Sevgili Osman Abim,güzel şiir konusunda fikir beyan etmek pek şiirden anlamayan beni aşar, sonuçta naçizane ben bir şiirin insanın gönül teline dokunup dokunmadığına bakarım ancak öyle şiirler ve o şiire yapılan övgü dolu yorumlar okuyorum ki, yav herhalde bende bir tuhaflık var bu şiirin neresine bayıldı bu insanlar diye şaşırıyorum ne kafiye ne hece diyalektiğine uygun ifadeler resmen anlamsız sözlerin sıralandığı bir facia ama dediğim gibi hem şiire hemde şaire övgü dolu payeler sıralanıyor ki, öylece kalıyorum.
Neyse en iyisi ben susayım..:)
Duyarlı kaleminize ve gönlünüze sağlık.
Saygı ve sevgilerimle.
KAFKASİ
Serhat kardeşim bu yazıyı yolculuk sırasında otobüs kultuğunda sallana sallana cepten yazdım . kısaca değinmek istedim aslında yazmak istediklerime siz değinmişsiniz zaten yazımın sonunda şimdilik bu kadar demem birileri gelir yorum yazarda ben de altına biraz dert sitem yazarım dedim.. yazacaklarıma siz değinmişsiniz..
Az çok şiirden anlayan biri olarak gecen gün kendim de şiir astım hece şiirlerinin hepsini okudum içlerinde güne gelecek olan bir kaç şiir kendimce onayladım kıskandığım şiirler bile oldu notumu verdim çıktım. Tahminim doğrumu diye baktım sağolsun seçki bizim şiire böcek vermişler aama güne beklenen şiirlere baktım yok günün şiirine baktım bastan aşağı hatalı kafiye uyak kayması anlatım buzuklukları cümle düşükleri olan bir şiir güne gelmiş. ee Bizde her zaman ki gibi eleştiri yaptık hak etmediğini bildirdik.. Sonuç yorumumuz silindi hadi buna da eyvallah. Ya bir de bir hececi şair de gelip evet kardeşim bu şiir hak etmemiş veya etmiş yorum görmedim . Tebrik vu kuttlama dışında.. Akabinde ertesi gin TURKUAZ RENK başlıklı şiir astım o günde şiirleri kontrol ettim senmisin eleştiri yapan şiirimiz seçkiye takılı kaldı..
Kendi hakkını savunamayan başkasının hakkını savunamaz.. ülke içinde gecerli bu söz..
Ben beğenmediğim şiire yorum yazmam güne gelirse eleştiri yaparım onun dışın da yazmam ha güzel şiirse şiirin içeriğine göre bir kaç cümle yazarım . Ama burası öyle değil şiire de '' yüreğine sağlık ,kutlarım güzel bir eser'' yazıyorlar aynı yorumu olmayan şiire de yazıyorlar . Bu insanların samimiyetine ben nasıl inanırım..
Ben heykel traşım işin ehli olan kişiden eleştiri alırsam onun eleştirdiği yerleri düzeltiyorum yok işin ehli değilse ya evet öyle olmalı diyorum bildiğimi yapıyorum sonunda gel şimdi bak asıl olmuş derken ha şimdi oldu diyor:) Zaten hep öyle idi değişen tek şey evet haklısın demem. :)
Şiirde böyle Adam diyorki ben Türkçe öğretmeniyim şiiri sizdenmi öğrenecem . ülkemizde 350 bin öğretmen açıkta bunları 200 bini türkçe öpretmeni.. Her türkçe öğretmeni şair olsa şairler ülkesi olurduk .. Bende siyasetten okuldan atılmış orta okul mezunu bile değilim sayılmıyorum okur yazarım. .. Bizimde derdimiz birilerine şiir dersi vermek gibi bir derdimiz yok..
Kısaca bir şeyi yaparken kuralına göre yapın yapalım. hak hukuk arıyorsak her yarde hakkımızı arayalım siyasi arenada bülbül gibi karga gibi ötmekle hak hukuk aranmıyor..
Neyse kardeşim memzu ufak ama yine neyse.
Saygılar
KAFKASİ
Samim kardeşim..
Dik başlı değiliz başımız dik insanlarız. haksızlığa boyun eğmiyoruz adaletten yana tavır alıyoruz. Bu nedenle sevilmiyor horlanıyoruz. ya da '' bak yine karıştı'' diyenler oluyor hatta '' zaten bizde bunları biliyoruz'' gibi burun kıvıranlar var. Ama bana değmeyen yılan bin yaşasın değip boyun eğerler. Lakin bir ortamda bazı sıkıntılar, olumsuzluklar var ise dile getirmezler.. Getirenleri de '' sivri'' diye damgalarlar..