- 457 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
# ÖFKEYE BAHANE YORUM #
# ÖFEKEYE BAHANE YORUM #
___________________________
Şınav vaziyeti al..! Emrini veren komutanın sesiyle, el ve ayak parmak uçları üzerinde sayısız şınav sonrası kaç oldu asker diye gelen soruya; "SIFIR KOMUTANIM " diye haykıran sabırlı ve inanan yürekli evlatlardan, yabancı sermayeye peşkeş çekilen bankalardan verilen onsekizbin lira krediyle, bu vatana askerlik yapmam, veririm parasını yatarım evimde diyen bir gençliğe emanet bu vatan..!
Kıçında donu olmayan ama, kıç cebinde milyarlık akıllı telefonu kontörsüz taşımayı gaye edinen, telefonun akıl noktasını mesajlaşma olarak algılayıp, konuşma özgürlüğünü apış arasından kurduğu rezil sözlerle sınırlayıp, oksijen ziyan ederek ot gibi yaşayan bir gençliğe emanet bu vatan...!
Esnaf lokantasında pilav üstü kuru yerken bile, lokantanın camekanından uzak bir masada, belki yiyemeyen vardır diye düşünerek yemeğine kasik sallayan bir gençlikten, Ramazan ayında feys-bokuna çakılı gözlerle, bir feysfut-ta uluorta öküz gibi zıkkımlanan bir gençliğe emanet bu vatan...!
Anacığım diye seslendiği elleri öpülesi cennet kokulu anaların, her an hayır duasına nail olmayı dileyen bir gençlikten; ana, baba, eş, dost, akraba nediri bilmez umursuz bir gençliğe emanet bu vatan ...!
Komşusunun elindeki poşete koşar adımlarla sarılıp,yardım edeyim yenge diye seslenen, kocaman bir yüreğin sahibi bir gençlikten, komşusunun namusuna kem gözlerle bakan soytarı bir gençliğe emanet bu vatan ...!
İnsan sevgisi ile mayalanmış, insanca, onuru ve gururu ile büyüyen bir gençlikten, kıçına başına hayvan resimleri çizdirip; kulağına, burnuna,kaşına halkalar sıralayıp; vahşi hayvan saldırısına uğramış paramparça elbiselere moda diye paralar verip, saçını başını şekilden şekle sokan, garip bir gençliğe emanet bu vatan ..!
K/adına yakışır nefes alıp, oturuşu ve kalkışına olabildiğince dikkat eden hanım hanımcık kızlardan; üstünü İRAN, altını ABD karışımı teessüf edilesi bir tesettürle, yaz kış güneş gözlüğünü, tepesinde göz varmış gibi başına takıp, üç oda bir salon evi boyayacak boyalarla abooo dedirtecek makyajlara bulanan bir gençliğe emanet bu vatan..!
Allah’ın emri ile, hak emaneti diye nikahlanan çiftlerden, ilk sorulan sorunun kaç parası var zihniyeti ile bugün kurulup, ertesi gün bozulan evliliklerden doğan, çocuklara emanet bu vatan ..!
Saymama gerek yok degilmi? Okudukça siz, yazdıkça ben nelerini sıralarız daha.? Peki ama nasıl oldu bu bozulma?
Ağaçları kesip, betonları yükselttiler.. Yükselen betonların duvarlarına, saksılar çakıp, kocaman ağaçların yerine, minik çiçeklerle süs yaptılar.. Ve en çevreci biziz diyen bu zihniyetin, insanların oksijen ihtiyacına, üç kuruş indiragandi daha diyen doymak bilmez nefisleri endirekt etki yaptı sanırım..
Öfkeye bahane-yorum/(Samim İĞDE )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.