- 1114 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
UĞURLAR OLSUN
Yaşar Nuri Öztürk, Türk İslâm Felsefesi Profesörü, Gazeteci, Yazar, Avukat, Televizyon Programcısı, Siyasetçi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kurucu Dekanı.
Doğum: 22 Haziran 1945, Sürmene
Ölüm: 22 Haziran 2016 İstanbul
Yurdun en bilinen tanınan ve en güvenilir İLAHİYATÇISI idi. Gittiği ülkelerde verdiği sayısız konferanslarda İslamiyeti olması gerektiği gibi tanıtmış ve yoğun bir hayran kitlesi oluşturmuştu.
Sevenleri de çoktu sevmeyenleri de.
Özellikle kadınlar arasında itibarı ve değeri çok yüksekti.
“ Bize Müslümanlığı en iyi şekilde o öğretti. Dinimizin kolaylıklarını onun sayesinde öğrendik. İbadetlerimizi büyük şevkle yerine getirmeye başladık.” Söylemleri dalga dalga yayıldı topluma.
İşi "Katli vaciptir!" sapıklığına kadar vardıran ahlak yoksunu sahtekar ve kara yürekli din tüccarlarının aksine; erdemli aydınlık yüzlü ve dinin dünya çıkarlarına endekslenmeyeceğini bilen akıllı ve düşünen insanların sevgisiyle beslendi.
İnandıklarının düşündüklerinin savunucusu oldu hep. Sözlerini aklının ve bilgi dağarcığının ince süzgecinden geçirip samimi dürüst ve büyük bir ciddiyetle arkasında durmayı bildi son nefesine değin.
İnsanoğlu için ölüm bir son değil gerçek hayatın başlangıcıdır. Der dini yazılar. Ve bu her farklı inançta değişmeyen bir ifadedir çoğunlukla.
İlginçtir ki; Yaşar Nuri Öztürk’ün diğer gerçek aleme göç tarihiyle bu fani aleme doğuş tarihi birbiriyle örtüşüyor.
Her insan bir gün mutlaka ölümü tadacaktır. Bu kaçınılmaz elbette. Ancak arkasında bıraktığı tatların akıllarda ve gönüllerde kalan tortuları alemin sonsuzluğunda yaşamayı sürdürecektir sanırım.
Dünya kimseye kalmıyor bilindiği gibi.
Güle Güle YAŞAR NURİ ÖZTÜRK
Uğurlar Olsun
Asıl Alemde Aydınlıklar Çevreni Sarsın
YORUMLAR
Allah rahmet eylesin hocamıza
Dürüst ve samimi bulmuşumdur hep
Allah ile aldatanların en büyük hasımlarındandı ve hatta başta geleni
Sizin gönlünüze düşen ışığın izdüşümlerini okudum yazınızda
Sıcak kalpli ve samimi bir hanımefendi olduğunuzdan haberdarım şüphesiz
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket efendim
Saygı ve selamlarımla...
Aydın,
Aydınlıkçı,
İslamı yanlış yorumlayan bağnaz öğretilere engin bilgisiyle ışık tutan gerçek bir İLÂHİYATÇI...
Mekanı, makamı cennet olsun... Kutlarım vefalı yazınızı arkadaşım.
DEVRİM DENİZERİ
Vaolun
Selam ve sevgiler