- 713 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ARİSTOTELES VE BATI ANADOLU
Aro Rehberleri eğitim seminerleri kapsamında bugün değerli hocamız Arkeolog sayın Nezih Başgelen’in sunumunu yaptığı ’ ARİSTOTELES VE BATI ANADOLU’ konulu konferans Antalya Muratpaşa Belediyesi Kültür salonunda gerçekleştirildi.
Sayın Nezih Başgelen sözlerine 2016 yılının UNESCO tarafından ARİSTO YILI ilan edildiğini belirterek başladı.
ARİSTO’nun daha çok genç yaşta iken babasını kaybettiğini ve kendisinin eğitimi ile Aternius’lu Pompeus’un ilgilendiğini kaydederek, ünlü flozofun yaşam öyksüsünü zengin bir saydam gösterisi ve belgesel haritalar ile zaman ve mekan bağlamında Anadolu ile nasıl ilişkili bir sürece yayıldığını ayrıntılarıyla aktardı.
Bu bağlamda yakın komşumuz Yunanistan’ın Kültür Turizmi açısından bu yıl önemli bir fırsat yakaladığına dikkat çeken sayın Nezih Başgelen, Yunanistan’ın Amerikalı akademisyenlerin uğrak merkezi haline geldiğini vurgulayarak, benzeri bir kültürel çalışmanın Anadolu’da yapılabilmesi için elimizde bulunan kaynakların zenginliğine vurgu yaptı.
Aristonun mezarının yeni keşfedildiğini, ders verdiği mekanlar ile birlikte ilgili yerlerin ziyaretçi akınına uğradığını belirterek elimizde değerlendirilmesi gereken çok önemli mekanların mevcudiyetine dikkati çekti.
Aristo’ya hocası tarafından ’TEOKRASOS’ sıfatı verildiğini kaydeden sayın Nezih Başgelen bunun ’ TANRI GİBİ KONUŞAN ADAM’ anlamına geldiğini belirtti.
18.Yüzyılda Prusya Akademisi tarafından Aristo’nuntüm eserlerinin bir kitap halinde derlenip toparlandığını belirten değerli hocamız, Aristo’nun bilinen en eski ’ BİTKİ VE HAYVAN KATALOĞU ’nu öğrencisi ile birlikte hazırlayarak bilim dünyasına kazandıran bir filozof olduğunu ve bunu yaparken Batı Anadolu’da balıklardan bitkilere varıncaya kadar, Kazdağları Ekolojik sisteminden çok yararlandıklarını kaydetti.
Ülkemizde Kültür Turizmi açısından yeni destinasyonların hazırlanıp, yeni öykülerin yeni senaryoların yazılması gerektiğinin altını çizen sayın Nezih Başgelen yeni Kültür ve Turizm bakanımız sayın Nabi Avcı’nın ODTÜ’den mezun olduğuna dikkat çekerek gerekli araştırmaların yapılabilmesi için devlet desteğinin, kazılara ve araştırmalara kaynak ayrılmasının önemli olduğunu vurguladı.
Yeni ARO başkanımız sayın Hayati Korucu girişimleriyle odamız önemli bir konferansa ev sahipliğini yaptığı bugün 21 Haziran 2016 en uzun ve EKiNOKS diye tabir edilen gün, umarız ülkemizin yeni bir Kültür ve Turizm politikasına geçişinin de başlangıcı olur.
Çok değerli sunumundan dolayı değerli hocamız sayın Nezih Başgelen’e ve eşi Sema Başgelen’e can-ı gönülden şükranlarımız arzederiz.
Mekan olarak bize konferans salonu veren Antalya ili Muratpaşa ilçesi Belediyesi başkanımız sayın Ümit Uysal’a katkılarından dolayı sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
Şaban AKTAŞ
21.06.2016- 19.35
YORUMLAR
''Bugün Nezih Başgelen ,
Sema Başgelen çifti Antalya'
daydı. Nezih Hoca Antalya
Rehberler Odasının organi-
zasyonuyla çok güzel bir
konferans verdi.
Konumuz, UNESCO 2016 yılını
ARISTOTELES yılı olarak ilan
edilen Aristo, zooloji, bioloji,
siyaset,mantık, fizik ve gökbilimi
gibi konularda olan önemli
çalışmaları olan bilim adamı
ve araştırmacıydı.
Büyük Iskenderin öğretmeni
olan Aristoteles, Anadolu' nun
Batısında özellikle Bergama ve
Assos antik kentı çevresinde
ilk okulunu kurmuştur, aynı
zamanda oradan evlenip,
damadımız olmuştur. 😊😊
Konferans her zaman olduğu
gibi, zengin konu anlatımıyla
çok keyifli geçti. Arkeolog,
aynı zamanda Arkeoloji
ve Sanat Yayınlarının Editörü
olan Nezih Başgelen, Anadolu
Arkeolojisi ve Kültürü
konularında engin bilgi
dağarcığıyla aydınlatmaya
devam ediyor..
Sonsuz Teşekkürlerimle...''
Aysel Çiçek
Şaban Aktaş tarafından 6/21/2016 9:14:50 PM zamanında düzenlenmiştir.