- 665 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sihir
Sihir
Sihir, zihinlerde yerleşmiş olan öğretileri, korku ve beklentileri kullanarak hedeflenen bir amaca dair oluşturulan metot ve eylemler ile etki oluşturma sanatı!
Sihrin genel tanımındaki “Doğaüstü (bilinen fizik kurallarıyla açıklanamayan), para normal (telepati-5 duyu harici iletişim, düşünce gücü, geleceği görme), mistik (sezgi ve içe bakış) gibi yöntemlerle olayları, nesneleri ve insanları etkilemek ve bu amaç doğrultusunda oluşan kültür!” araçlar, aslında çok önemli ipuçlarını akla veriyor!
Sihirle işletilen, aslında sihir yoluyla amaçlanan ve zihinlerde kabulü sağlanan her ne ise o! Yani sihir, hedeflenen amaca dair zihinlerde beklenti ve kabul oluşturmak için bir araçtır!
Sihrin işlemesi için “Kabul” ve “Beklenti” çok önemlidir! Evrenin işleyişinde esas olan “Tercih”, kabul ve beklentiye dair! Aslında insanların kabul ve beklentilerine evren cevap veriyor! Tercihin işlemesi için “Kabul” yani “Onay” gerekiyor! Bu onayın doğal hali “Fiziki kanunlar” fiziki kanunları iyi bilenler maddenin hallerini ve davranışlarını bilimsel yollarla veya “Simya” benzeri yine aslen bilimsel olan ama metotları “Sır” olarak saklanmış yollarla etkiliyor!
Bilinmeyenin korkusu, sihir alanında en önemli araç olarak işletilmiş. Eski zaman kahinleri veya sihirbazları, maksada dair kendi aralarında mücadeleler vermiş. Sihri galip olanın hükmü geçerli olmuş; sihir, bir meşruiyet aracı olarak kullanılmış. Firavun, rakiplerini maharetli büyücüleriyle mücadeleye çağırmış. Sihri zayıf düşen sihirbazlar yenilmiş.
Sihrin işlemesi için “Kabul” yani “Onay” ve oluşan beklenti önemli! Amaca dair beklenti oluşturmak için insanların korkuları tetiklenir! Ölüm, ölümden sonrası, bedenin zarar görmesi, açlık benzeri korkular yönetilerek hedeflenen sonuca sihir aracı ile ulaşmaya çalışmak! Yine firavundan örnek; emrindeki iki kişiden birini öldürüyor, diğerini sağ bırakıp “Ölüm” veya “Yaşam” konusunda etkin olduğunu iddia ediyor! Korkuyu, sihir gibi kullanıyor! Geri kalmış insanların bilmedikleri fizik veya “Simya” kurallarıyla yapılan hayret verici şeyler de “Kutsal” bir hava veriyor!
Sihir sarmalı: Sihir, genel olarak bir sihirbaz eliyle yapılır! Bu tip sihirler yukarıdaki metotlarla yapılıyor! “Sihir sarmalı” ise ilk fikir bir sihirbazdan çıkıyor veya pek çok sihirbazın birikimlerinden çıkıyor ve oluşan beklenti ve kabuller üzerinde otomatik işliyor! Pek çok kişisel veya toplumsal davranışlarda bunu gözlemek mümkün! Kişi ya da bir topluluk, geleneksel olarak bazı şeyleri “Kabul” etmiş veya “Beklenti oluşturmuş” ise bu davranışları devamlı tekrar ederek bu davranışın hedeflenen sonucuna dair devamlı bir “Sihir” işletebilir! İlkel kabilelerde veya toplumlarda rutin yapılan geleneksel ayinler, törenler bir sonuca dair hedeflenen amaca yönelik olacaktır! Düşmana galip olmak ya da hasmına yenilmemek veya ölüm korkusundan bazı totemleri yapmak isteği zemini hazırlar! Burada bazı saklı “Sihirler” olabilir! Yani çok mahir bir sihirbaz, bir kabilenin düşman ve ölüm korkusunu kullanarak tamamen kendi amacı doğrultusunda o kabileye bir “Sihir sarmalı” kabul ettirmiş olabilir. Bu kabile asla o sihirbazın amacına yönelik davranmaktan kurtulamaz! Çünkü düşmana galip olmak veya ölüm ve ötesine dair oluşan korkuya karşı yaptığı ritüel, aslında usta bir sihirbazın kendi amacına dair özel bir sihri olabilir! Düşmana galip olmak veya gelecek endişesinden kurtulmak adına yapılan ritüelden vaz geçmeyecekleri düşünülür ise sihir sarmalından da kurtulamayacakları açıktır!
Son tahlilde; evrenin işleyişinde ve düzeninde geçerli kanunlar, genel kapsam olarak “Adil” işler! Fizik kuralları, ülkeden ülkeye değişmez! Kişiden kişiye değişmez! Burada çok çok önemli bir husus var; evrenin kuralları değişmez ama kişi ve toplumların kabul ve beklentileri tıpa tıp aynı olamaz! Toplumlar arası veya kişiler arası farklı gibi görünen işleyişin kaynağında da “Tercih ve kabul” yatar! Kişi ya da toplum, neyi evrenden çekerse o hedefe dair genel kural işler! Her kişi veya toplum aslında tercih ve kabulleriyle (benzetmek için söylüyorum) bir çeşit sihir yapar! Tercih ve kabullerinin sonuçlarını da yaşar!
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Ahmet Bey Merhaba, güzel bir değerlendirme olmuş eline sağlık. İlave olarak şunu söyleyebilirim ki, bugün modern kimya ve tıp biliminin başlangıcı "Büyücüler, (Sihir) Simyacılar ve Kimyacılar" şeklinde gelişmiştir. Bu sizin belirttiğiniz şekilde her ülke ve toplumda isteklere veya kabullere göre onaylanmaktadır. Selamlar.