İnsan Olalım
Orucun anlamını bilmeden oruç tutup sonrasında iftarda çocukları yemekten kovan, kur’an-ı kerime uyduğunu söyleyip aslında zerre kadar anlamayan, "isteyen inanmasın" ayetini hiçe sayıp ramazanda içki içenlere saldıran, kendini ilimden yoksun ama alimden sayan, çocuklara taciz edilince susan, kadınlar dövülünce yüz çeviren, kendine erkek deyip karısına kızına el kaldıran, başı secdede ama aklında yapacağı üçkağıdı hesaplayan, içkiden beyni bulanmış, zinadan gözü dönmüş, milletin kadınına kızına laf atan, yan gözle bakan sonra da eşcinseller için bu dine yakışmaz deyip saldırı planları hazırlayan, Allah adına can almaya curet eden, Allah’a ve dinine inanıp da Allah’ın bile inanın diye zorlamadığı halde kendi cahil beyinlerince insanlara saldıranların ülkesi Türkiye. Günaydın diyecektim ama aymaz... yukarıda belirttiğim bu ahmaklar, ben müslümanım ve Allah’a ve kitabına inanıyorum diyenler şunu bilsinler ki Allah’ın kimseye, kimsenin planına, kimsenin gücüne ihtiyacı yoktur. Hemen şunu da ekleyeyim tekkelerde öğrencilere iki soru sorulurmuş.
Birincisi: Bugün gönül kırdın mı?
İkincisi: Bugün namazlarını kıldın mı?
Birinci soruya evet diyenlere ikinci soru sorulmazmış. Yani şu ki önce insan olabilelim.
Bahattin BERKDİNÇ
YORUMLAR
elbette insan olmak cok onemlidir... Yobaz insanlar vardir, inkar edecek degiliz ama Turkiye'de sadece dindar (gecinen) insanlar hata yaparmis gibi bir tablo cizmissin, katilmiyorum.
Yillardir askerlerimizi, polislerimizi, koy koruyucalarini veya sivil vatandaslarimiz katledenler ne dindar ne de dindar gecinen alcaklardir... Icki veya uyusturucu etkisinde iken vasita kullanip teror kadar can alan insanlarda dini adina trafik canavarligi yapmiyorlar... Ozellikle gencleri zehirleyen cetelerde dini adina vampilrik yapmiyorlar... Insan tacirleri... Zaten dinine uysaydi ne can alirdi, ne insan zehirleyebilirdi ne de tacirlik yapabilirdi...
evet insan olmak onemlidir; on yargiya kapilip birilerini toptan suclamamak lazimdir yoksa gonul kirariz...
hotamisli tarafından 6/21/2016 1:27:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
seng
İnsan olmak zor zenaat üstad...
İnsanlığın da çakması var ki,maskeler altında dolanıp duruyor etrafta insanım diye...
Bakınca,dinleyince insan gözüyle baktıklarımız,insan müsveddesiymiş diyebiiyoruz.
İnsan vasfını yitirmiş kadavralar için de nefes alıp gün doldurur olduk...
İnsalığın sonu hayr olsun.. Ne kadar insan kaldıysak...
seng
Sevgilerle
Günümüz Türkiye'sinde spekülasyon ve provakasyon yapmak için oldukça verimli bir ortam var...
At izini it izine karıştırmak için...
Başları ayak, ayakları baş yapmak için...
Vur abalıya! demek için...
Bir bakıma kelimenin tam anlamıyla arabesk bir ortam...
Puslu bir ortam...
"Ben bu yılın kuzusuyum" diyene, "Farketmez!..." niyetliliği ile diş gösterilen bir ortam...
Yazının büyük bölümünde, söz konusu arabesk tablonun müsebbibi olarak gösterilen ve çelişkiler, tutarsızlıklar yumağı, hatta 'medeniyet-dışı' biçiminde lanse edilen özne, farklı inançların tapınaklarını, kutsallarını ihya etmiş, garantörü olduğunu deklare etmiş; bunun için, bu coğrafyanın bütünlüğü uğruna seçkin evlatlarını kurban vermiş, belki daha da kurban vermeye devam edecek de olsa, zaaf ve/veya zayıflık gösterdiği kabul edilen yerlerinden fırsatçıların kirli dişlerine maruz kaldığı görülüyor...
O zaman yine soralım: "Bugün gönül kırdın mı?" diye sorulan, sorguya çekilen özne kimin için, neden umutsuzluk kaynağı olabilir?!...
Dediğiniz gibi, "İnsan olalım"...
Saygıyla.
seng
Saygılarımla.
hani derler ya her koyun kendi bacağından asılır ... o öyle değil işte gözümüzü kulağımızı tıkamayalım...Kadına çocuklara taciz yaşlılara işkence zulüm dayak savaş ölüm ölüm.....Ve görmezden gelen bir dünya,ibadet te gizli ziyarette demişler bide her ne yapıyorsa insan oğlu kendine....Kendini bilmezler de sırf gösteriş olsun işte......
toplumsal mesaj veren uyanmaya çağıran güzel sözlerdi tebrikler
seng
Sevgi ve saygıla