- 991 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
Facebook İnsanıyız Biz..
.
Hepimiz biliriz; insanlık tarihini Milattan Önce ve Milattan Sonra diye ikiye ayırırlar. Ona pek aklım ermez de sanırım yakında Facebook öncesi, Facebook sonrası diye bölecekler tarihi. Facebook’tan öncesi şunun şurasında kaç yıl öncesidir ama öyle bir alıştık ki Facebook’a. Yaşamımızda devrim oldu resmen. Daha bir sosyalleştik, daha bir duyarlı olduk, daha bir bilinçlendik (!)..
Facebook insanı olduk vesselam..
Ne hasletler kazandık ne hasletler.
Paylaşımcıyız mesela; piknikte yaktığımız mangalın en güzel resimlerini paylaşmayı severiz. Alamayan, o pikniği yapamayan var mıdır, yok mudur umurumuzda mı? Paylaşır bekleriz ki, beğenen ve yorum yapan sayısınca mutlu olalım. Bazı yorum yazanlar “Götür götür, biz olmadan götür bakalım” derler. Onlara -asla gelmeyeceğini bildiğimiz için- gönül rahatlığıyla “Buyur gel beraber olsun” deriz.
Paylaşmayı severiz. Dini günleri, kandilleri, bayramları asla kaçırmayız. Güllerle, çiçeklerle cami ya da Kabe motifleriyle süslenerek hazırlanmış resimleri itinayla paylaşırız.
Biz Facebook insanıyız sonuçta..!
Yaşam vitrinimizin en güzel taraflarını gösteririz. Fakirlik, işsizlik, yarın endişesi, ülke sıkıntıları falan hiç umurumuzda olmaz. Yeni aldığımız arabanın en sükseli resimlerini anında paylaşmamız gerek. Onun borcu, nasıl alındığı, şartlarımızın gerçekten uygun olup olmadığı falan hiç umurumuzda değildir. Aştık biz aştık; yokluk, borç morçta nedir ki, her şeyimiz dört dörtlük sıfır sorunluyuz..
Bir yerlerden bulur, buluşturur Mevla’nın Yunus’un en güzel sözlerini paylaşırız. Bu paylaştıklarımız kendimiz için değil başkaları içindir. O sözün içeriği bize hitap etmez zira biz zaten öyleyizdir. Önemli olan başkalarının o sözdeki hale gelmesi, ona göre hareket etmesidir. O sözün sahibi bizmişiz havasındayızdır. Analara babalara nasıl davranılması gerektiğiyle ilgili sözleri de paylaşırız. Birilerinin abartıyla uydurduğu hikâyelerle destekleyerek hem de. Gene o da bize hitap etmez, çünkü bizim ana baba sevgimiz, saygımız asla sorgulanamaz. Bizim ana babamız zaten baştacımızdır, muhatabımız bizden başka herkestir.
Facebook insanıyız biz..
Teröre vatan hainliğine, haksızlığa müthiş karşıyız. Her gün terörü lanetler, bayrak resimleriyle şehitlerimizi yad eder, vatan kurtarırız. Terörü kınamakta üstümüze yoktur. Hele bir de şiddetle kınarsak, sabrımızı taşırmasınlar dersek peh peh vay onların haline..
Vatanperverizdir. Amerikan dergilerinden falan bulduğumuz ve üzerine acemice yerleştirdiğimiz Türk Bayraklı füzelerle Rusya’yı falan yener, anasından doğduğuna pişman ederiz. Bu yüzden Amerika’nın, Çin’in, Almanya’nın, İngiltere’nin, İsrail’in falan bizden ödü kopar.
Fırsat bulduğumuz anda çay keyfi, kahve keyfi, boğaz keyfi yapar, ispat için selfie ile çektiğimiz resimlerle destekler, işi daha da sağlama almak için konum atarız. Keyif yapmak kadar keyifli bir şey yoktur bizim için.. “Yüzüne vurur ifadesi, keyif yapıyor bir tanesi” deriz.
Facebook insanıyız biz Facebook..
Çook mutluyuz çook..
Bu gidişle de book adam oluruz book..
Suat Zobu
suatzobu.blogspot.com.tr/2016/06/facebook-insanyz-biz.html
. Tüm baba gibi baba olan babalarımızın babalar günü olsun...
YORUMLAR
En çok da neye gülüyorum biliyor musunuz,
Eskiden insanlar birbirlerine kırıldıklarında ya da bir olaya sevindiklerinde
bu bahane ile ziyaret ederdi şimdi bir bakıyorsun facebook arkadaşlarından seni silmiş hem de seni dinlemeden ! ya da seni seviyorsa bir yorum yapıveriyor ziyaretine gelmiş gibi oluyor.
Resmen bu sayede -miş gibi davranan ve yaşayan insanlar türedi ne kadar yazık..
Suat bey merhaba, çağımızın hastalığını çok güzel mizahi bir dille anlatmışsınız yüreğinize sağlık. Bende ilave olarak şunu belirtmek iterim. Ekonomik, kültürel ve bilimsel olarak geri kalmış toplumların hepsinde sizin ifade ettiğiniz gibi aslı astarı olmayan şeylerle tatmin vardır. Ancak bunlar içerisinde en çok palavra ve uyduruk kahramanlıkları hem halk olarak hem de devlet düzeyinde yapanlar, Türkiye ve diğer Müslüman ülkelerin dışında görmek mümkün değildir. Varın diğer noktaları siz düşünün. Selamlar.
Suatcım ya düşündüm şimdi bunların hangisini ben yaptım diye :)
Hamsi paylaşmışlığım vardır ama onu herkes alır diye...
Sen de bilirsin ki sırf mangala zuum yapıp milletin gözüne soktuğu için adam silmişliğim vardır.
Arabam zaten eski model, neyini paylaşıcam :)
Tatil yerlerinin remini koydum zaman zaman ama hiç selfi yapmadım :)
Evet vatanperverim. Sanalda memleketi kurtarıyorum ama ben reelde de vatan kurtarma girişimlerinde bulundum.
bunlara rağmen alındım iyi mi :)
Ama haklısın be ya...
Kalemin daim olsun.