- 404 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
# BABA-YORUM #
# BABA-YORUM #
_______________
İki kız babası olarak, ’’ BABALAR GÜNÜ’’ benim içinde ayrı bir anlam elbette,fakat; hiç bir babanın yüzüne hüzün, gözlerine endişe düşmesin,düşürmesinler diye dua ediyorum bugünde..
Evet düşürmesinler diye dua ediyorum...
Hiçbir baba bugün yaşanılanlardan dolayı, ben mutluyum demiyor,diyemiyor..Endişeyle alıyor her baba aldığı nefesi. tedirgin bir halde bütün babalar.
Sadece bir BABA var ülkemizde, mafya desen mafya degil. öcü desen öcüde değil. Ama herşeyden kendine pay çıkaran,pay çıkarabilmek için hertürlü çıkmaza buyurun dercesine ezbere yaşayan ve ezbere yaşayarak hayatı kendinden başka bütün babalara zehir eden bir BABA var ülkemizde...
Bakmayın öyle babacan seslenişlerine falan. Hiçbir baba inanmıyor artık onun dilinden dökülenlere, başları birkez eğildi babaların. Kaşları çatık, sözleri kesik kesik bırakıldı babaların bir BABA’dan dolayı.!
Ne babalar gördü bu ülke geçmişte? Kimine yeraltı benzetmesiyle BABA denirdi,kimine gayrimeşruu BABA . Aralarında esrar satanda vardı karı satanda bu BABA’ların.
Kendilerine dahi güveni olmayan bu BABA’ların, bütün çocuklarıda zaten onun bunun çocuklarıydı.
Bugün; kaşı devrik, sözü kesik, gücü tükenmiş babaların, hayata bakışları gibi değildi bu bahsettiğim BABA’ların.
Kendi yaşamlarını iğrençlikler üzerine kurmuş olan bu yürekleri pas tutmuş BABA bozuntularının, zulm ederek yaşadıkları bir dönem vardı eskilerde..
Esrar satanıda vardı,karı satanıda. Ama, VATAN satanı olduğunu hiç duymadı kimse. Ne kadar iğrenş yaşarsa yaşasın, bütün babaların yüreklerinde, evlatlarının yaşaması için lazım olan tek öncelik olan VATAN’dı..
Bugün bir BABA bozuntusunun sebep olduğu,hayalleri kırıklar ve bu kırıklardan dolayı kimselere anlatamadıkları sızılarla aldığı tedirgin nefeslere şahidiz maalesef..
O BABA’nın kızı at koşturabiliyor SARAY’larda.!
O BABA’nın oğlu deryalarda gemi filoları yüzdürüyor.!
O BABA’nın damatları birer dahi.!
O BABA’nın öz olmasada üvey evlatlarıda, koro halde tezahürat yaparak salya sümük, SARAY’dan arta kalanlardan önlerine konduğu kadarını yalayarak, utanmadan ve tiksinmeden yiyiyorlar.!
Bugün ’’BABALAR GÜNÜ’’.
İki kız babası bir babayım bende. Kızlarım SARAY arkasında at koşturmadıkları için mutlular. Peki hiçmi gemi yüzdürmedi benim kızlarım?
Elbette yüzdürdüler onlarda, yüzdürdük yavrularımla birlikte.
Nasıl mı?
Yerine bir eskiyenimizi değiştirdiğimiz kırmızı bir leğen içine doldurduğumuz suyun üstünde, yorgun ellerimle kağıttan yaptığım gemileri yüzdürdük onların çocuk yürekleriyle birlikte.
Bugün ’’ BABALAR GÜNÜ’’.
Her ne olursa olsun, benim olsun.
Her ne olursa olsun, bana göre olsun.
Her ne olursa olsun, ben dediğim için olsun ve iğrençte olsa alkışlansın demeyen, onurunu ve gururunu yitirmemiş tüm babaların günü bugün..
Bu babaların oğulları ASLAN diye,
Kızları GÜLÜM, GÜL KOKULUM diye çağırılır bu babalar tarafından.
Bu babaların alınları gururla öpülesi çocukları, fısıltılarla sıfırlamazlar zor hayatlarını. Sıfırın altında sibirya soğuklarına mahkum olmayan sımsıcak yürekleriyle,gururla ve utanmadan korkmadan konuşurlar BABA’larıyla...
Bugün bir selamları yeter.
Bugün bir gülüşleri yeter onurlu BABA’larının gülümseyerek duygulanmaları için..
Başta evlatlarını VATAN uğruna şehid vermiş babalarımızın, sonra tüm yüreği kirlenmemiş babaların, ’’ BABALAR GÜNÜ’’ nü kutluyorum.
’’ BABA’lar, gününüz kutlu olsun mübarekler’’.
BABA-yorum / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.