- 657 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLLA BATIYAMI BAKMAK LAZIM
BABALAR GÜNÜNÜN TARİHÇESİ......(merakınız varsa okuyun)
Babalar günü fikri 1909’da Washington’da yaşayan ve Anneler Günü’nden ilham alan Sonoro Smat Dodd tarafından ortaya atıldı. Sonoro Dodd’un babası Wılliam Smart bir Amerikan İç Savaşı gazisi idi.Eşi, altıncı çocuklarını doğururken vefat etmişti. Wılliam Smart hem yeni doğmuş bebeğini hem de diğer beş çocuğunu kendi başına Washington’un doğusundaki çiftlikte yetiştirdi.Sonora büyüdüğü zaman babasının ne kadar büyük bir fedakarlık yaptığını fark edip babası için özel bir gün düzenlemek istedi.Ve babası Haziran’da doğduğu için ilk Babalar Günü’nün Washington Spokane’de 19 Haziran 1910’da kutladı.1924’te Başkan Calvin Coolidge “Babalar Gününü” desteklediğini açıkladı.1966’da ise Başkan Lyndon Johnsonn, Haziran ayının üçüncü pazarını resmen Babalar Günü olarak ilan etti.....
.......................yukarıdaki kısa bilgiyi sunduktan sonra soruyorum sizlere;
-bir şeyi yapmak için illa yabancıların yaptıklarına göre mi hareket etmek gerekir.?
-bugün övgülerle yad edilen babamızı niçin diğer günlerde aklımıza getirmiyor muyuz da,bugünü bekliyoruz.
-biz uydu muyuz ki; batılı yapacak ilan edecek bizde ona uyacağız ve süslü sözlerle kendimize teselli vereceğiz.
-gavurun babalar günü serüveni rüzgarına kendimizi kaptırmak yerine islam’ın aile,anne baba akraba kardeşler birey toplumsal haklarıyla ilgili,gerçek manada huzur bahşeden hükümlerini hangi anne baba evlatlarına öğretti?evinde oturdu bunları konuştu,tartıştı örnek oldu ve uyguladı?Hangimiz çocuğunun uykusunu bölüpte namaza kaldırıyor?ya da anne baba gerçekten İslam’ın neresinde? bugünkü toplumsal bunalımların ekseninde ne yatmaktadır?Başta anne babalar olmak üzere,devlet toplumun gelişip manen kalkınması ve ilerlemesi düşüncesiyle sağlıklı ve manen destek eğitimi projesini hayata geçirip nesiller arasındaki kopukluğu giderebildi mi ve insan merkezli bir eğitimi öne alabildi mi?
-sadece bugün anma ile görev tamamlanmış mıdır?
-mesele bir bütündür.Anne babanın evlat üzerinde hakkı neyse,evladında anne baba üzerinde hakkı vardır.Bunlar arasındaki kopukluk fitne ve fesadın yayılması ve toplumsal kargaşalıktır.bugün yaşadığımız üzücü gelişmelere baktığımızda karşımızda hep anne babalar ve devlet tarafından sahip çıkılamayan çocukların acıları yürek burkmakta.Başkaları bizim toplumumuzda ameliyat yapmaktadır.
-en ufak bir meselede tahammülsüzlük gibi bir harekete bürünülüyorsa,toplumda şeytana taş çıkartacak sapıklıklar icra edilmeye kalkışılıyorsa,bilin ki görevini yapmayan anne babalar ve devlet vardır.
-kirli bir damla bir suyu kirletiyorsa manen ve madden temizlik ister.sadece kalbim temiz demek züğürt tesellisidir.iyi yetişen anne baba iyi yetişen ve sağlıklı nesiller demektir.tabi devlette bu sağlıklı yapıyı hazırlayacak mekanizmayı hayata geçirmelidir.
-sonuç;insanı yaşat ki devlet yaşasın...lafta değil icraatta tabi.
-helalinden evinin rızkını sağlamaya çalışan tüm büyüklerimin ellerini öpüyorum ve bir an evvel manevi etkenleri temel alan,yan katkısız,katışıksız duru ve sade islam çerçevesinden mülhem; anne baba okulu projesinin hayata geçirilmesini istiyorum,sağlıklı nesiller için...........yusuf erdoğan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.