- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAZI ALLAH DOSTLARINDAN HATIRLATMALAR
Atalarımız bir sözü söyleyenden çok söyletene bak demişler.Bu Ata sözümüzü Doğrulayıcı bazı çok kıymetli,şair,Düşünür, Alim ve Allah Dostlarımızın Çok Hikmetli sözlerini Hatırlatmak istiyorum.Bu mübarek insanlarımızın bu çok çok Güzel Hikmetli sözleri Mübarek Ayeti kerime Hadisi Şeriflerden almış oldukları ilhamlarla söylemişlerdir.Ve Kuranımızda Allahımız böyle mübarek kimseleri övmektedir.Rabbımiz Bakara suresinin 260 Ayeti kerimesinde,
( Allah Hikmeti dilediğine verir.Kime Hikmet verilirse,ona pek çok Hikmet verilmiş demektir.Ancak Akıl sahipleri düşünüp,ibret alırlar.) buyurulur. Tabiiki en büyük Hikmet sahibi olan Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed Mustafamız dır.Sonra Diğer Peygamberler,sahabeyi kiramlar,Tabiin ve Tebeu Tabiinler dir.
ve sonrada,Ayeti kerimelerden ve Hadisi şeriflerden ilhamlar alarak çok Hikmetli sözler söyleyen,Mehmet Akif gibi,Necip fazıl gibi,Mevlana gibi,Yunus emre gibi, Hacı Bayrami veli gibi Allah Dostlarıdır.
Biz bu yazımızda Mehmet Akif imizin,Hikmetli ve çok ibretli, sözlerini hatırlatacağız.Mehmet Akifimiz,
( İmandır o cevher ki,İlahi ne büyüktür,İmansız olan paslı yürek sinede yüktür.)
( Atiyi karanlık görerek Azmi bırakmak,Alçak bir ölüm varsa eminim budur ancak.)
( Yüreklerden çekilmiş Farz edilsin Havf-ı Yezdanın,Ne irfanın kalır tesiri katiyyen ne vicdanın.)
( Doğrudan doğruya Kurandan alarak ilhamı,Asrın idrakine söyletmeliyiz islamı.)
( Allaha Dayan Saye sarıl,Hikmete Ram ol,Yol varsa budur bilmiyorum başka çıkar yol.)
( Allahın na mutenahi adı var,en başı Hak,Ne büyük şey kul için, Hakkı tutup kaldırmak.)
( ne İrfandır Ahlaka ulviyyet veren ne vicdandır,Fazilet hissi insanlarda Allah Korkusundandır.)
( Girmeden tefrika bir millete Düşman giremez,Toplu vurdukça sineler onu top sinderemez.)
( Değmesin mabedimin göğsüne na mahrem eli,bu ezanlarki,şehadetleri Dinin temeli,Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.)
( Ey şehit oğlu şehit isteme benden makber,sana Ağuşunu açmış duruyor Peygamber.) sözleri ne kadar güzel ve Düşündürücü sözlerdir.Düşündürücü sözlerdir diyorum. zira islam da en büyük ibadet Düşünmektir.onun için sevgili Peygamberimiz bir defasında,Düşünmek den,tefekkürden daha üstün bir ibadet yoktur,buyurmuştur.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.20.08.2016.ANKARA.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.