- 857 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
AH BİNALİ VAH BİNALİ
Düşünce özürlü insanların yerine memleketi sen mi düşünüyorsun annem.. Kıyamam ben sana aşkımm!
Şu günlerde içim içime sığmıyor, gündüz hayalimdesin gece düşümde. Bu nasıl bir sevmektir, nasıl sevinmek! Bunca ömrümde beni böylesi heyecanlara salan, bu kadar çok mutlu eden bir başkası girmedi hayatıma inan Binali! Dünyada böyle erkekler de varmış! Dedirttin bana bu ahir ömrümde. İşte ‘son gürlük’ dedikleri şey de bu olsa gerek.
Ayağının tozuyla geldin,tozu dumana katarak gönlümün baş köşesine oturdun. Sen bir mucize sen bir ödülsün şu garip gönlüme. Önce sözlerinle, o tatlı vaatlerinle girdin gönlüme. Sana inanıyorum, sana güveniyorum ve verdiğin sözlerin arkasında duracağına inanıyorum bütün kalbimle ben.
Çünkü ne diyordun sözlerini noktalarken sen: Vaatlerde bulunmak öyle kolay iş mi? Verilen söz mutlaka yerine getirilmeli. Ben de verdiğim sözlerin ettiğim yeminin oturduğum koltuğun hakkını vereceğim elbette. Bu benim en asil görevim olacaktır.
Ey benim haşmetmeap hazretlerim! bu da benim sana sunacağım en büyük sevgi ve sadakatim olacaktır. Ne diyordun açış konuşmasını yaparken gözlerimin içine baka baka mecliste.
"Bismillah! diyerek yeni dönemde millete hizmet vermeye başlıyoruz. Hayırlı, uğurlu olsun. Erzincan, İzmir... Tüm mazlum coğrafyanın ortak iradesiyle gurur duyuyoruz. Türkiye’nin bağımsızlığı, güvenliği ve huzuru için gece gündüz demeden görev yapan askerimizi, polisimizi, korucularımızı selamlıyoruz. Kahraman şehitlerimizi şükranla anıyor, bağrımıza basıyoruz. Gazilerimize Allah’tan acil şifa diliyoruz. Bugün yeni hükümetimizi ilan ettik. Hayırlı olsun.
Milletimiz mutluysa, memnunsa biz ondan ancak ve ancak gurur duyarız. Daha güzel hizmetleri yapmak için canla başla çalışırız. Sizlerle aynı yolda omuz omuza yürümek onurların en şereflisidir.
Ah Binali’m ah.. Ben bundan sonra ne desem boş ne söylesem anlamsız gayri. İllegal işler yapan biri bu işlerden çok uzak olan birinden yardım istediğinde “Git işine! beni pis işlerine alet etme” denir ya hani.
İşte bunca baştan aşağı kire bulanmış bir siyaset batağına, Allah’ın adını alet etme yalvarırım sana.
Rahmetli İsmet İnönü’ye seçim gezilerinde etrafındakiler: Paşam lütfen içinde Allah’ın adı geçen bir iki söz edin. Görüyorsunuz bu halk dinle yatıp imanla kalkıyor. Laiklik anlayışı bu topluma henüz yerleşmemiş demişler. İsmet paşa söz vermiş Allah’ın adını zikredeceğine dair.
Ve gittikleri ilk yerde konuşmasını yaparken etrafındakiler heyecanla ağzından çıkacakları beklerken o konuşmasını "Allahaısmarladık" sözüyle sonlandırır.
Hani söz vermiştiniz paşam? derler. "Allahaısmarladık" dedim ya demiş. Vefatından çok sonra dönemin değerli gazeteci-yazarı değerli Mete Akyol eşi Mevhibe Hamım efendiden İnönü’nün özel odasına girme iznini rica minnet alıp odasına giriyor. Duvarda: Allah’ın Dediği Olur yazısı olan bir tablo asılıdır. Ceviz bir konsolun üstünde ise bir seccade bir tespih ve bir namaz takkesi durmaktadır. Bu gün maalesef: ben müslümanım ben vatanseverim diyenlerden köşe bucak kaçar oldu bu eşsiz değerlere gerçekten sahip olanlar.
İşte bak kendi ağzınla söylüyorsun “mazlum coğrafya” diye. Bir ülkede her şey doğru düzgün işliyor hak hukuk adalet eşitlik güven ve insani ahlaki değerler kol kola hep birlikte yürüyorsa o coğrafya nasıl mazlum olabilir? Erzincan dan İzmir’e diye sınır çizmene de benim aklım ermedi nedense Binali.
Bak Binali’ciğim,sen daha buralarda yenisin. Beni pek tanımazsın. Sözlerimin çok sert dilimin ölçüsünün ayarsız olduğu kesin ancak kalbimin çok yumuşak gönlümün dost canlısı olduğu da kesin. Şimdi sana dostça bir uyarı. Hani seni bizim başımız getiren uzun beyaz adam, bir zamanlar koynunda besleyip kucağında zıplattığı kısa beyaz adamı da senin gibi ani bir çalımla başa getirmiş, seçim zamanı ve sonrasında posası çıkıncaya kadar çalıştırmıştı biliyorsun. Ardından kendisinin kısa beyaz eşi ile onun uzun beyaz eşiyle yan yana oturdukları bir protokol sırasında önlerine bırakılan su ambalajlarının eşitsizliğini bahane edip yine aynı beklenmedik bir çalımla kucağından yere atıvermişti sen de biliyorsun. Böyle gidersen seni daha lafların kursağındayken kucağına sığamayacağından yere değil de, meclis kürsüsünden Erzincan’a kadar şutlayabilir dostum.
Laf aramızda Binali’ciğim, eğer söz verdiğin gibi emeklilere dullar ve yetimlere vermeyi vaat ettiğin kurban parası ve bayram ikramiyesi elime geçer geçmez ben de senin safına geçmeyi vaat ediyorum!
Ha! sana bir şikayetim olacak bu arada. Hani şu İslami İlimler Fakültesi kurucu dekanı Prof. Dr. Mustafa Aşkar, TRT1’ de yayınlanan ve konuğu olduğu programda şu ifadeleri kullandı:
"Alnı secdeye gelen bir varlık var mı insanın dışında? Secde eden tek varlık insan. O zaman ben düz söyleyeyim. Ayette de bunu söylüyor, ağır gelmesin. Yani, namazı hayvanlar kılmaz, namaz kılmayan da hayvandır."
Bu nasıl bir insandır? Bu nasıl bir devlet görevlisidir? Bu nasıl bir sözdür?
Be şaşkın zavallı adam! Sen Allah’ın “Onlar benim sessiz kullarımdır” dediği o hayvanların her azasına kurban ol! Ayeti bırakıp bir tavuğu gözleyebilseydin bu dünya gözüyle eğer, onun başını eğip içtiği her suyun her yudumunda başını göğe kaldırıp Yaradan ‘a şükür ettiğini görürdün. Bir ağaca şöyle insan gibi bakabilseydin ya da, dallarının yerlere eğilip Allaha’ a secde ettiğini anlardın.
Geçenlerde facebooka: Artık şu Hayırlı Cumalar sözünü bırakın da bu ülke bu millet ne zaman hayırlara insanca güzelliklere ve huzura erecek? Onu düşünün artık demiştim Ve her nedense bir daha öyle süslü püslü yazılara hiç rastlamadım.
YORUMLAR
Bir milyon Ali gitse halkımız engin sağduyusuyla binlerce seçecektir,hepte böyle olmuştur,inançlı bir insan olsam da aslında bu din olgusu tehlikeli ve birileri tarafından kullnanılan bir arpalıktır,Lenin, din afyondur derken bence haklı, güzel bir yazı devletin başında ve yüksek mevkilerdeki insanlar malesef artık bitik,yozlaşmış bir neoyozislamın bir parçası ve misyoneri,din konusunda kaynağa gidilmezse Emevi ve Abbasi islamı böyle esir alır ve böyle insan müsveddeleri karşımıza çıkar,selamla.
Devrim hanim,
yazinizi okudum hemfikir olmasamda guzel bir yazi... Edebi bir sekilde elestri olarak yorumladim.
Ancak, gerek yazinizin elestri bolumunde gerekse yaziniza yapilan elestirilere cevaplarda bana gore yersiz ve cok agir ithamlarda bulunmussunuz. Hakaret ederek, kufrederek yapilan elestiriye karsiyim, elestirdiginiz insanlardan hic bir farkiniz kalmaz, yine de siz bilirsiniz...
Bu sitede, insanlara hakaret etmekten, kucuk gormekten baska hic bir sey yazmayan kisiler var; yazdiklari: bilgiden, edebiyattan, ahlaktan, dusunceden, anlayistan fersah fersah uzaktir. Sanki burasi Edebiyat defteri degil, kufur seansinin yapildigi bir site. Bu tur kisilerin yazisini okumam, eskaza okusam bile yorum yapmam... Degmez...
DEVRİM DENİZERİ
Yazıyı okumanız hemfikir olmasanız da az çok beğenmeniz ve yorum getirdiğiniz için teşekkür ederim. Ben sıkça belirttiğim gibi kendim için yazıyorum. Yazdıklarım çok mutlu ediyor beni. İnanın kimseleri tanımam. Deftere çok seyrek giriyorum. Hiç okumuyorum desem yeridir. Kimseden de yorum almam. Böylece geçinip gidiyoruz işte:) Eleştirdiğiniz konu hakkında son derece haklısınız.
Sevgi selam ve esenlikl dileklerimle.
hotamisli
Sayın Volkan 70 ;
Öncelikle sayfama girip yorum yazma nezaketini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
Söylediklerinize katıldığımı söyleyemem. Her şeyde olduğu gibi gelinen varılan nokta önemli. Her ülkede din bu denli etkin olsaydı bir arpa boyu ilerleme olmazdı. Süper güçler ortaya çıkmaz uzaya gidilmez ölümsüzlüğe çare aranmazdı vs vs. Ayrıca toplum analiziyle benim kadar yakından ilgilenen kaç kişi sayabilirsiniz. Evrensel değerleri bu denli önemseyen kaç kişi çıkar aramızdan. Ormanı görebilmeye gelince bunlar klişeleşmiş sözler. Ağacı yada ağaçları görüp incelemeden ormanı görebilmek zor çünkü ormanı meydana getiren ağaç ve türlerinin tamamıdır.
Bir ülkeden onun içinde bulunduğu durumdan onun ve toplumun geleceğinden söz ediyoruz. Benim irdelemeye çalıştığım bir ülke başbakanı devlet sorumluları toplumun pür melal durumudur ve bunlara dokunmanın defterde bile çok kişiye dokunacağını bilmekteyim.
Selam ve Esenlik dileklerimle
Volkan70
Tavuk' "yaradana" mi sukrediyor, yoksa bir damla suda bogulmamak icin mi basini kaldirma refleksi gelistirmis?
Hayvanlarin "yaradanin" varligini farketmesi savi oldukca gulunc geldi bana:-)
Yakinda cami, havra, turu kutsal mekanlar insa ederlerse sasmam:-)
Hele Inonu'nun seccade ve tesbihleri..:)
Cok yazin ve bolca okuyalim sizi..
Dostlukla hep
Hayvanlar, yarattiklari tanriya tapmayacak kadar akillidir..! Din, her ulkede ve her devirde ceberrut dev-leti ayakta tutan sac-ayagi olmustur..Ateist ve dindarlarin ortak yanlari "tutucu" olmalaridir. Agnostikler ise din ve tanri ile ugrasmazlar..Bunca asilmasi, cozulmesi gereken evrensel ve bolgesel sorunlar varken Bin-ikibin Ali ile ugrasmanin mantigini cozmek gerek..O'nu oraya getiren gucler dengesini analiz etmekte fayda var..
Tek tek agaclar yerine ormani gorebilmek asil mesele..
Volkan70 tarafından 6/15/2016 4:48:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
DEVRİM DENİZERİ
Sayın Volkan 70 ;
Öncelikle sayfama girip yorum yazma nezaketini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
Söylediklerinize katıldığımı söyleyemem. Her şeyde olduğu gibi gelinen varılan nokta önemli. Her ülkede din bu denli etkin olsaydı bir arpa boyu ilerleme olmazdı. Süper güçler ortaya çıkmaz uzaya gidilmez ölümsüzlüğe çare aranmazdı vs vs. Ayrıca toplum analiziyle benim kadar yakından ilgilenen kaç kişi sayabilirsiniz. Evrensel değerleri bu denli önemseyen kaç kişi çıkar aramızdan. Ormanı görebilmeye gelince bunlar klişeleşmiş sözler. Ağacı yada ağaçları görüp incelemeden ormanı görebilmek zor çünkü ormanı meydana getiren ağaç ve türlerinin tamamıdır.
Bir ülkeden onun içinde bulunduğu durumdan onun ve toplumun geleceğinden söz ediyoruz. Benim irdelemeye çalıştığım bir ülke başbakanı devlet sorumluları toplumun pür melal durumudur ve bunlara dokunmanın defterde bile çok kişiye dokunacağını bilmekteyim.
Selam ve Esenlik dileklerimle
Ah dostum ah..Buralarda olsun aynı dili konuşmamız içimi aydınlattı. Yorumunuzdaki şu paragraf ise her şeyi anlatmaya yeterli.
“Hiç bir dine mensup olmayan, bir diğer deyişle %99 u ateist olan Japonların hayatlarını düzenleyen, davranışlarını şekillendiren şeyler, ahlak ve utanma duygusudur. Bu dinsizlerin(!) dürüstlüğüne dünya hayrandır. Ama bizim kriterlerimize göre onlar birer hayvandır. He gülüm he !”
Gelmiş geçmiş bilim ilim ve sanat ustalarının bir çoğu Ataist. İnsani ve evrensel değerlere ömür adamış önemli insanların çoğu da öyle.
Onların onca buluş ve emeklerinden yararlanan çoğunluk ise İslam aleminin düzenbaz sahtekarları ve hayvanlarla akıllarını bozmuş zavallı insanlar!
Birbirlerini küçümsedikleri bu hayvanlara benzeten onlarla örnekleyen bu düşük ve akılsız insanları hayvan alemine dahil etmekten haya ederim ben. Çünkü görünen o ki bu tür insanların hayvana benzemeleri için daha çok evrimden geçmeleri gerekecek.
Selam ve esenlik dileklerimle.
hotamisli
simdi buluslardan yararlanan muslumanlar nasil olur da cogunlukta olur?
muslumanlari bazi insanlari hayvana benzetmelerinden dolayi sucluyorsun ama sen kendin sucladigin insanlari hayvan alemine bile dahil etmiyorsun...
haya ediyormusmus...
Hayvanlığın ve insanlığın kriterleri son 14 yılda baya bir değişti. Çal çırp, yalan söyle, sahtekarlık yap, tecavüz et, sübyancılık yap, eğer alnınız secdeye gidiyorsa insansınız ! Bunun dışında dünyanın en iyi insanı olsanız da alnınız secdeye gitmiyorsa hayvansınız !
Hiç bir dine mensup olmayan, bir diğer deyişle %99 u ateist olan Japonların hayatlarını düzenleyen, davranışlarını şekillendiren şeyler, ahlak ve utanma duygusudur. Bu dinsizlerin(!) dürüstlüğüne dünya hayrandır. Ama bizim kriterlerimize göre onlar birer hayvandır. He gülüm he !
Binali'mize gelince... O yoldan gönüllü çıktı. Düşük profilli başbakan aranıyor lafının üzerine başbakan olmayı içine sindirebildiyse helal olsun derim (!) Hele bir o da zülfü yare bir dokunsun da görelim. Ama ona bir şey olmaz. Bu sefer hamuru en yakın olanı seçti !
Yazı güzel ve anlamlıydı. Kutlarım.
DEVRİM DENİZERİ
“Hiç bir dine mensup olmayan, bir diğer deyişle %99 u ateist olan Japonların hayatlarını düzenleyen, davranışlarını şekillendiren şeyler, ahlak ve utanma duygusudur. Bu dinsizlerin(!) dürüstlüğüne dünya hayrandır. Ama bizim kriterlerimize göre onlar birer hayvandır. He gülüm he !”
Gelmiş geçmiş bilim ilim ve sanat ustalarının bir çoğu Ataist. İnsani ve evrensel değerlere ömür adamış önemli insanların çoğu da öyle.
Onların onca buluş ve emeklerinden yararlanan çoğunluk ise İslam aleminin düzenbaz sahtekarları ve hayvanlarla akıllarını bozmuş zavallı insanlar!
Birbirlerini küçümsedikleri bu hayvanlara benzeten onlarla örnekleyen bu düşük ve akılsız insanları hayvan alemine dahil etmekten haya ederim ben. Çünkü görünen o ki bu tür insanların hayvana benzemeleri için daha çok evrimden geçmeleri gerekecek.
Selam ve esenlik dileklerimle.