- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nötr
Nötr
İnsan, hiçlikten tercih (ben) ile 1. Boyutta var sayılır; tasarım (ruh) ile 2. Boyutta bilinir; madde (beden) ile 3. Boyutta görünür! “Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm”! Bu üç aşamayı boyutlar üzerinden düşünüp boyutlardan gelen bilgi ve hitapları irdelemek mümkün!
Var sayılan, bilinen ve gözlemlenen olarak boyutları 3 aşamada irdelemek mümkün. Boyutlara kaynak olan hiçliğin mahiyeti meçhul! Var sayılan 1. Boyut, (ben); ilmen bilinen, 2. Boyut (ruh, levha, data); görünen, (madde, beden, evren)!
Hiçliğin mahiyeti bilinmiyor; hiçlikten gelen boyutlara gelen hitap ve bilgiler, insanların davranış ve yaşamlarına yön veriyor! Bu hitapları anlamak için hangi boyuttan geldiğini anlamak önemli! 1. Boyuttan gelen hitap, tercih yansıması olacaktır; bu tercihin hiçlikten yapıldığı, 2. Boyutta tasarlandığı, 3. Boyutta göründüğü akıldan çıkarılmamalı! 2. Boyuttan gelen hitap ise ilmi olacak yani tüm felsefe ve soyut ilimler bu kapsamda! 3. Boyuttan gelen hitap; maddi olacaktır, maddi bilime konu olan tüm fiziksel bilimler (madde davranışları), somut şeyler, bu boyutun hitabıdır! Boyutlar bize hiçlikten haber veriyor!
İnsanlığın maddi-manevi (somut-soyut) tüm algıları, hiçlikten boyutlara yansıyanlar! Hitabın hangi boyuttan olduğu, işleyişte görünür! Maddi alanda (3. Boyut), “Fizik kanunları” olarak görünür! Madde davranışlarının tamamı aslen hitaptır! Madde alanının konuşması ya da işlemesidir; 3. Boyutun hitabıdır! Görünen maddede aslen 2. Boyutun, (ruh, levha, data) yansımasıdır! 2. Boyut, tercih yani 1. Boyutun tasarısıdır! 1. Boyut hiçlikten yapılan tercihi ifade eder!
Maddi alanda, 3. Boyutta atomu irdeleyelim. Nötron, yüksüz; proton, pozitif (+); elektron, negatif (-) yüklü! Nötron, hiçliği temsil etsin; proton pozitif; elektron, negatif! Atom çekirdeğinde, proton ve nötron var, çevresinde dolaşan elektron! Boyutlar açısından; hiçlik, mahiyeti meçhul; proton (+), 1. Boyut; elektron, 2. Boyut; atom, 3. Boyut! Nötron zaten bilinmiyor! Hidrojen atomu (1), çekirdeğinde nötron olmadığı söylenir! Sebebi ilk olması! Bu konuda geniş felsefi düşünülebilir… Bu boyutların mesajlarını düşünelim. Mesela1. Boyuttan gelen mesaj o boyutun (+) yükünü de taşıyacaktır! Hangi mesaj, oradan gelmiş ise mesaja pozitif yük bulaşacaktır! Hitaplara dikkat edilir ise geldiği boyutun izi de görünür! 3. Boyut mesajlarını da bu şekilde değerlendirmek gerek!
“Ben” hitabı,1. Boyuttan sesleniş; “Biz” hitabı, 2. Boyuttan sesleniş; “O” hitabı, 3. Boyuttan sesleniş olarak düşünüldüğünde tek kaynak (hiçlikten) gelen bir hitabın, hangi boyuttan sesleniş olduğu başındaki “Ben-biz-o” zamirinden çıkarılabilir! Zihinlerin boyutları ve onlardan gelen hitapları anlaması için böyle sınıflamalar yapılır yoksa esasta boyut da yoktur, zaman-mekan da yoktur, iyi-kötü, büyük-küçük, az-çok gibi izafi kıyaslamalar da yoktur! 3. Boyutun maddi alanında bu kıyas ve izafiyetler çıkar! Söze “Ben” ile başlayan 1. Boyuttan seslenir! “Biz” ile başlayan “Biz levhasından yani bizi oluşturan ruhsal alandan hitap eder! “O” hitabı ise 3. Boyuttan yapılır (2. Ve 1. Boyuta doğru ve hiçliğe de yapılır elbet)! Yönlerin de 3. Boyuta has izafiyet olduğu unutulmasın! “O” hitabı 3. Boyutu işaret eder ama her boyutta ve hiçlikten yapılabilir! Dikkat edilmesi gereken şudur; “Ben” hitabı tamamen 1. Boyutu ifade eder! “Biz” hitabında, bir levha söz konusu! Bu hitaplardan çok şeyler çıkartmak mümkün!
Son tahlilde; hiçlikten yansıyan “Ben”, “Biz”, “O” zamirleri boyutları da ifade eder! Boyutlar konusu, önemsenmediğinde hem hitaplar yerini bulmaz hem de yanılgılar oluşur! Bu eksiklikten de karmaşa çıkar! “Nötr” olmayı başaran zaten tüm alanlarda bulunur! Tüm boyutlarda var olmanın sırrı “Nötr” olabilmekte saklı! Boyutlar arası karmaşanın aşılması için “Nötr” olmak gerek! Tartışmalı söylemlere bakınız; “Ben”, “Biz”, “O” üzerinde yani 1. , 2. , 3. Boyutlarda! Asıl kaynakta (hiçlikte), sorun yok! Sözü kısa söylemek gerek! Fazlasını herkes kendi zihninde tasarlayabilir.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.