Kaza ve hüküm gecesi
Allahım ;
"Senden başka hiç bir şeyi olmayan ben;
Senden başka her şeyi olanlara acırım"........Confücıus
Sevgisi olmayanın verecek hiç bir şeyi yoktur.
Sevgi nedir bilmeyen insanlar karanlıklar içinde bocalayan , bir adımcık dahi atmaktan korkan aciz kişilerdir.
Sevgi insanın derinliklerindeki gizli hazineye götürür, onu bulan mutluluğu bulur bulamayan ise tatsız ve anlamsız bir hayat sürer.
Allahı seviyor musun derlerdi ? Çocukken hatırlarsanız hepimize bizde hep iki elimizi acarak bu kadar derdik. Evet o kadar çok içimizde sevgisi ama sevginin dönüm noktası olan gönlüme küpe yaptığım bir hikayem vardır. Şavkiye ana derlerdi herkes ona, rahmet
olsun. Onu nasıl tanıdım bilmiyorum ama bir sel beni ona götürdü. Allah aşkıyla yanan yaşlı uzun entarisi ile pamuk gibi bir anaydı.Bir başladımı ağlamaya hiç susmazdı, dört duvar arasında kalmış gibi cırpınırdı. işte o zaman Allah böyle aşk ile sevilirmiş demek ki dedim.
Hayran hayran onu seyreder ve dinlerdim. Bir gün bende aşka gelmişim bende böyle bir sevgi istiyorum dedim. O unutamadığım hikayeyi anlattı bana ; Dervişin bir hocasına her gün yalvarırmış, ne olur hocam bende istiyorum bu sevgiden dua buyurun bu fakire diye. Gel zaman git zaman sonra hocası demişki ; Bu gece geleceğim ve istediğini vereceğim. Derviş nasıl mutlu başlamış beklemeye... saatler geçiyormuş ne gelen ne giden yok, uykusu gelmeye başlamış. Demişki içinden ben şöyle belimi duvara yaslayayım hocam geldiği gibi hemen uyanırım. Uyuması ile dalması bir olmuş. Hocası gelmiş bakmışkı öğrencisi uyuyor, cebinde bulunan cevizleri çıkarmış öğrencinin eteğine bırakmış ve sen hala çocuksun oyna bunlarla demiş. Yanında getirdiği dua’yı himmeti nuru da dervişin
yanında bekleyen kurt köpeğine vermiş ben sözümü tuttum demiş getirmiştim ama nasip bu hayvanınmış ve gitmiş. Derviş uyanmış feryat figan ama nafile almış tabi ki dersini. Ama derlerki o kurt köpek o aşk ile dağlara çıkar ulurmuş onun feryadını duyan diğer
kurtlarda gelir halka olurlar başlarını göğe kaldırır, eşlik edermiş.
Yine ben...Duygularım depreme uğradı, ruhum daraldı, nefes almam bol bol oksijen depolamam lazım. çünkü bütün defterlerimi gözden geçirdim, zuladakını bile...Konuşmuşum bolca ; bana ve kime faydası var ? Yapmışım bir sürü şey bana ve kime faydalı olmuşum ? Kurtulamadım bu Cırcır böceği gibi susmayan dilden ! Aklın köşe bucak kaçmalarından, nefsin ortada salınmasından.
Olmuyor sensin olmuyor, hiç bir şey zerre kadar tatmin etmiyor yüreğimi, yine geldim Beratımı almaya...
Müslümanların yeryüzünde iki bayramı olduğu gibi gökteki meleklerinde iki bayramı var.
Müslümanların bayramı ;
Ramazan bayramı
Kurban bayramı
Meleklerin bayramı;
Berat gecesi
Kadir gecesidir
Bizim bayramımız gündüz onların ki gecedir, çünkü biz gece uyuruz. Geceler bu yüzden çok kıymetlidir.Dikkat ettiğimde gördüm ki Allah c.c. önemli olan gecelerin bazlarını saklamış bazılarınıda açıktan bildirmiş.
Kadir gecesini İsmi azamı saklamış ama Berat gecesinin ne gün olduğunu bildirmiş. Çünkü kaza ve hüküm gecesi bir yıl boyunca olacak tüm hadiselerin belirlendiği gece...
Rıza gecesi
Kabul ve ret gecesi
İkram gecesi
Af gecesi
Berat alma gecesi
Sevgili can dostlarım, bu sayfa benim değil hepimizin sayfası olsun, yarın gece kavuşaçağımız Berat gecesi bizim için ne anlam ifade ediyor.
Bilgimizi ve sevgimizi duamısı paylaşalım.
Ne dersiniz ?
seMa
YORUMLAR
"Bu gelen gece olan Leyle-i Berat, bütün senede bir kudsî çekirdek hükmünde ve mukadderat-ı beşeriyenin programı nev’inden olması cihetiyle, Leyle-i Kadrin kudsiyetindedir." der bir İslam Âlimi. Berat gecesi o kadar önemli ki, önümüzdeki bir yıl boyunca başımıza neler gelecek, ömrümüz olacak mı bitecek mi? Hepsi belirleniyor bu gece. Cenab-ı Hak beratını sağ yanından alanlardan eylesin cümlemizi. Güzel gönlün daim olsun, Kandilin Mübarek olsun Kardeşim.
Rıza gecesi
Kabul ve ret gecesi
İkram gecesi
Af gecesi
Berat alma gecesi
***********************BAŞARILAR DAİMİ OLSUN İNŞ.
ŞİİRLERİNİZ GİBİ YAZILARINIZDA DA BAŞARILISINIZ MAŞALLAH
Şu zamanda tek din hak din islamdır
Digerleri zamanında uyanlarını hakka götürmüşler
İslam gelince haliyle çekilmişler
Tıpkı yürürlükteki ülke anayasaları gibi İKİ VEYA ÜÇ ANAYASAYI UYGULAMAK MÜMKÜN OLMADIĞI GİBİ
HAK DİN OLARAK AHIR ZAMAN PEYGAMBERİNİN GETİRDİĞİNDEN BAŞKASIDA BUGÜN GEÇERLİ DEĞİLDİR
DİNLER ARASI DİYALOĞLAR SİYASİDİR VE ZORLAMADIR
ALLAH İNDİNDE TEK VE HAK DİN İSLAMDIR
KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
BAŞARINIZ DAİM OLSUN İNŞ.
Umudlarımızı ve isteklerimizi sınırsız tutacağımız bir gün, kendi adımıza isteklerimizi sunarken. Sevdiklerimiz adına da isteklerimizi sunacağımız bir gece.
Kula has bir gün, kula verilen bir gece. Bizim günümüz, Umudlarımızın kabul olacağı gün. Dileklerimizin perdesiz ulaşacağı gün.
Gereği gibi kutlamayı Allah nasip etsin her kula.
Bu güzel ve anlamlı günde yazınızı kutlar, inanç değerlerini göz ardı etmeyenlerin kandilini kutlarım.
Sevgiyle kalın..
muhterem sema hanım öncelikle umman gibi gönlünden dökülen inci taneleri için teşekkür ederim.
mübarek gün ve geceler nefsim gibi gaflet uykusundan uyanamayan gafillleri uyandırmak için Rabbimin bir lütfudur.
işin aslının her nefes yaradanı anmak olduğunu duymuştum.çünkü yaradılış gayemiz kul olmak,kul olmadan makbul olunmazmış.yar her daim bizi nazar eyler gafil görür güzar eyler.
bir zat- muhteremden işitmiştim,oğul;her geceyi kadir bil,her gördüğünü hızır bil.Rabbimin hangi nimeti hangi zamanda ve kiminle göndereceğini bilmiyoruz.uyanuk olmalıyız.tıpkı bir kedinin fare deliğini gözlediği gibi nimeti gözlemeliyiz.
dua buyrun Rabbim bu gafile ve bütün insanlara merhamet ve rahmet eylesin.
Artik oyle bir zamanda yasiyoruzki, internet alemi bazi yurekleri bozmaya basladigini artik gazeterden sayfalarca okuyoruz, Dine uzaklasmalar gundelik, ve kaybolmus ruhlarin arayis icinde cirpindiklarini uzulerek yazini okudukdan sonra buraya yazmak istedim, nedenmi":
Geldigimi ve gidecegimiz yeri unutur gibiyiz, Yuce Allah bize bir yol cizdi, ve biz o yoldan sapmak icin gayret gosterircesine, dunyadaki yalan varliklar pesinden takilip gidiyoruz, oysa bize okadar seyle gosteriyorki..
Iki uc hafta sonra Ramazan ayi, oruclar basliyor yazin oyle guzel bir zamanda karsimiza ciktiki, okuyup bazi seyleri ogrenmek gerek..Yarin gece Gercekten isteyip de dua eden butun insanlarin dualarini Kabul etsin yarab..Yuce Allah herkesin gonlune gore versin..kutlarim..
Guzel bir zamanda guzel bir yazi..anlamli..
Yureginden Iman Allah sevgisi hic eksik olmasin dost..
Saygilar..
Ben_Murat tarafından 8/15/2008 6:50:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Allah sevgisi ile girilen yazıdan,kutlu gecelerle çıkılmış.Elbette iyi olmuş.Bazı şeyleri insan görüp, bir resmedip geçmeli ama,bazılarını sürekli tekrarda fayda var...Bu insanın sağlam bir istikamette kalmasını sağlar, önemlidir.Hani insanların bazılarına dönek derler ya,bu istikametsizliğin ürünüdür.İçselleştirmek dediğimiz şey budur aslında, hal diliyle hemhal olmak.Allah sevgisi böyle bir şey,devamlı hemhal olunmalı ve tekrarlanmalı,kalbin cilalanmasının böyle sağlandığını söyler erenler.Aksi kalbin kararmasıdır.Bu geceler aslında bizim ıskalamalarımızın uyarısıdır. Allah, hiç olmassa der!..Bu gün...Nimetimi an.Allah tasavvuru her insana göre değişir.Bu bilgi, görgü, anlayış, bakış,inanç,ciddiye alma,bir çok faktörün kümülatif olarak insanda oluşturduüğu bir değerdir,tasavvurdur.Enelhak,diyenler farklı tasavvur ederken,bazılarında da bilurlaşmamış,filu bir Allah tasavvuru vardır.Bu anlatacağım hikaye değil.Gerçek;dedem rahmetli Hoca,yalnız adabımaaşeret gereği ve eski terbiye sistemimize göre bu zatlar kadınlara çok yakın durmazlar,erkeklerle haşirneşir olurlar.İnsan sorumluluk taşıyınca da ilginçtir yakın çevresini,evladüiyali unutur. Dedemde öyle,hep konak odalarında hayatını sürdürür.
Evin bir köşesinde ayran yayığı iplerle asılı durur.Ninem bir ikindi namazını kılar,selamlar, dedeme dönerek,hoca der;Allah'ın eli yok,ayağı yok,gözleri,ayakları yok,dersiniz; galiba şu bizim yayık gibi bir şey olmalı!...İşişten geçmiştir!. dedem ,çok hayıflansada olanolmuştur. Ninem bunu söylediğinde ellili yaşlardadır.Buradan anlaşılıyor ki,Allah'a inanmak ayrı bir durum olarak değerlendirilip,Allah tasavvurunu da ayrıca iyi kavratmak gerekir.Yoksa çoğu şey anlamlar dünyasında kendisine yer bulamaz.Çok teşekkür ederim.Zevkle okudum.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 8/15/2008 5:54:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Can dostlarım
Şimdi bir şiirden geldim ve yüreğim o kadar yorulduki..
Her dine saygılıyım
Her dile saygılıyım
Her mesebe saygılıyım
Çünkü hepsi sonunda bir ummanda birleşir.
Bütün dinler sadece insana Allah sevgisini aşılamak için vardır ve gelmiştir.geri kalanlarsa işte Allah ile kul arasında denilen kimsenin mudehale edemediği ibadetlerdir.
Çünkü yaparsa da Allaha yapmazsada yine ona veriri hesabı..
Yeterki Allah yani tek yaratanda birleşelim.
Bu güzel aylar biz gafil kullar için bulunmaz bir nimet
Bu güzel geceler bulunmaz ganimet
Çünkü yaratanı sevmeyen tanımayan kimseyi sevemez yalan söylemesin.
YUNUS ;
Elif okuduk ötürü
Pazarlık ettik götürü
Yaradılmışı sevdik
Yaradan'dan ötürü
Hepinizi çok seviyorum dostlarım
Allah duanızı makbul eylesin
Ezom katran karasına dönen kalplerimizi bir nebze de olsa temizlemeye çalıştın.Kim bilir belki de sırf bu sebepten dolayı Rabbim seni cennete koyar.Duyarlı yüreğine sonsuz teşekkürler...
Berat...belki beraat ederiz kim bilir belkide hüküm giyeriz günahlarımızdan...Rabbimin beraatla müjdelendirdiği kullarından olmak dileğiyle.Susmasın kalemin,aydınlat kararmış ruhlarımızı olur mu???
İnanmayacaksınız belki ama daha az evvel dostum dimitra ile aynı konuyu konuşuyorduk.Yarın Beraat Kandili , tutalım orucumuzu , Kuran'nın kalbi olan Yasinimizi okuyalım dedik.Hayat öyle yormuş ki bizleri unutuyoruz , samimi söylüyorum unutuyoruz manevi değerlerimizi.
Beraat Gecesi öyle bir gece imiş ki ne dilersek dileyelim, Şifa dilen şifa, af dileyen af bulurmuş Hak katında.Açalım ellerimizi ve dileyelim dostlar.Hepimizin duaları kabul olur inşallah.Kaderimizin yazılacağı bu gece bu bir yıllık dilimde sefalar gelsin ömürlerimize dilerim
Ve sevgili SeMa 'm sana sonsuz teşekkürler canım arkadaşım hatırlatıyorsun ya bize sevgimdesin hep NeNa...
Kadir gecesini İsmi azamı saklamış ama Berat gecesinin ne gün olduğunu bildirmiş. Çünkü kaza ve hüküm gecesi bir yıl boyunca olacak tüm hadiselerin belirlendiği gece...
Rıza gecesi
Kabul ve ret gecesi
İkram gecesi
Af gecesi
Berat alma gecesi
Tebrikler efendim........
Şimdiden şahsınızda tüm islam alemi ve milletimizin berat gecesini kutlar,Rabbimden başta yurdumuz olmak üzere,tüm insanlığa,huzur,barış ve mutluluk getirmesini niyaz ederim........
Yazınıza gelince her harfine kadar özenle seçilmiş,gayet akıcı ve güzel üslupla yazılmış,öykülemci bir tarzda deneme-makale arası didaktik unsuru yüksek bir çalışma,
Şiirdeki başarınız düz yazıda da devam etmekte olup, bizlere bazı real hakıkatleri izah etmektedir,
Kısaca,tebrik,takdir,selam ve dualarımla efendim.............
ALLAH'ın selamı üzerine olsun,ruhu güzel arkadaşım ALLAH her daim yanında yar ve yardımcın olsun ...Bütün duaların kabul ibadetlerin makbul olsun...BERAAT'İmizi sağelimizle alanlardan olalım inşallah....
RUHUMA DOKUNDUN...İKİCİHANDA SELAMETE ÇIKANLARDAN OL GÜZEL KARDEŞİM.
SEVGİLER SAYGILAR KUCAK DOLUSU...
BİR LALE BİR GÜL BIRAKTIM SAYFANA..
İyilerin kötü konuşmasından, kötülerin de iyi konuşmasından Allah’a sığınırım. Hz. Ömer
"Sevgi korkusuzluğun ifadesidir. Sevdiğin zaman korku kaybolur, sevdiğin zaman korku yoktur. Birini seversen korku kaybolur; ne kadar çok seversen korku o kadar kaybolur. Bütünüyle seversen korku mutlak şekilde yoktur. Korku sadece sen sevmediğinde ortaya çıkar. Korku sevginin yokluğudur, kanun sevginin yokluğudur
hep neden eskiden diyoruz..nu neyin göstergesi.kirliliğimiizn değil mi?..güzel her erdemi geride bıraktığımızın ve hala onları anarak dile getirerek iç çekişlerimiz buna bir gösterge değil midir..oysa değişen din olgusu değil..değişen kutsal kitaptaki hiç cümle değilken.insanlığın nankörlüğü hatta körlüğü kimedir..neyedir..üzerinde gezdiği toprağa bağlılığı sadakati nerede..nefesine ,nimetine şükürü nerede ..hep eskidendi diyoruz.eski olan bizmiyiz yoksa..ilk çağlara mı döndük..
güne yakışan bir paylaşım sevgili ezo...güzel yüreğinden hep ders niteliğinde satırlar okuyoruz zaten.
sevgi ve selamlarımla.............................aspendos