YORUMLAR
Marie Antoinette'yi herkes anlatir, herkes bilir de Godiva'yi kaç kişi biliyoruz, yani en azindan ben ilk defa duyuyorum. öncelikle, bilgilendirme için teşekkürler. merak edip de Amentü'deki Godiva nedir diye bile araştirmadiğimi fark ettim sayenizde..
ve cidden enteresan bir efsaneymiş, ne derece doğru ne derece değil, elbette bilinmez ama saniyorum verdiği mesaji almak önemli olan.
teşekkürler..
Kemnur
Gerçi Lady Godiva üzerine akademik araştırmalar olayın olabilirliğini ciddi şüpheyle karşılasalar da bence en iyisi efsaneleri fazla kurcalamamak.
Yalnız efsanenin bir detayı, ki bence önemlidir, atlanmış gibi.
"Sokaklarda olanlar da o geçerken, ona duydukları derin saygıyı gözlerini kapatarak gösterirler."
Bir kişi hariç: Tom. Bir terzi olan Tom kepenginde bir delik deler ve buradan hanımefendinin geçişini seyreder. Buradan da İngilizcedeki Peeping Tom (Röntgenci Tom) deyişi türer. Hatta Tom bir tür ilahi cezalandırmaya uğrar ve röntleme sırasında kör olur. İsmet Özel'in Ne bir kimse kör olur dizesi de bu detaya işaret etmektedir.
Son olarak Godiva Belçikalıların ünlü bir çikolata markasıydı. Bugünse Godiva'nın sahibi Ülker'dir. Ama hiç bir zaman paketlerinin üzerinde buna dair bir referansa denk gelmezsiniz. Nasıl ki Hintliler Land Rpver ve Jaguar'ın, Çinliler de Volvo markalarının sahipleri olduklarının reklamını yapmıyorsa, Ülker de benzer bir politikayı izlemektedir.
Türkiye'de pek bilinmeyen ama Anglo-Sakson kültürünün temel taşlarından biri olan bir efsaneye değinmişsiniz. Çok da iyi olmuş. Saygılarımla (Zaman kısıtımdan ötürü daha fazla yazamayacağım; anlayışla karşılayacağınızı umuyorum)
Kemnur
İlhan Kemal
Halbuki sizinki gibi anlatımlar olmalı. Güzel de anlatıyorsunuz. Lütfen başkalarını da okuyalım.
Lady Godiva Doğruluk davasına iman etmiş atını merhametle yürütmüş şehrin sokaklarında onun çıplak bedeni bir yetimin kefensiz kabre girişi gibi masumdu.
O yüreğinin güzelliğiyle fetih etmişti fakir gönülleri kim bilir belkide merhametlilerin en merhametlisi onun bu halini sever de rahmetinden ona da ikram eder.
Tebrikler hocam
Kemnur
Kemnur
Üstadım, kadının çıplaklığından duyulması gereken merhameti isabetli bir somutlukla örnekleyen günün yazısı...
Selam ve saygılarımla.
Kemnur
Lady Godiva'nın cesaretine ve kararlılığına hayran kalmamak mümkün değil.Bu olayı hiç bilmiyordum tarihte ve sayenizde öğrenmiş oldum şu anda.Anlatım çok güzeldi merakla başından sonuna kadar bir çırpıda okunan yazılardandı.Zaten sizin yazılarınızı çok başarılı buluyorum ve takdir ediyorum.
Saygılarımla
Kemnur
Kemnur
Tarih dersinde hep tarih sordular bana.
Onun için sevememiştim bir türlü.
Senin ve Sami hocanın böyle yazılarını okuyunca
tarihi sever oldum.
Sizleri mi?
Sizleri zaten çok seviyorum.
Sağ ol Can Dost.
Kemnur
Bedri Tokul
Onunla konusu ders bile olsa kim konuşursa karşısında beni bulurdu.
Biriyle konuşurken karşıdan beni görünce eli ayağı titrerdi yine kavga çıkartacağım diye.
Edebiyatta en birinciydim. Şiir açıklamalarında kalkan tek parmak benimdi.
Sağ ol Can Dost eskilere götürdün beni.
Serhat BİNGÖL
Bedri Abim size gelince sizin her tarafınız haşa serseri olsa kaç yazar sizin o güleç yüzünüz varken kim çekinir sizden...:)...:) Tamam tamam şansımı fazla zorlamazsam iyi olacak galiba oruç kafa idare edin artık öperim ellerinizden. Her ikinize de kocaman saygı ve sevgilerimi sunarım.
Serhat BİNGÖL
Tekrar saygı ve sevgilerimle.
Kemnur
Sevgili Serhat Sami hocanın söylediği o ezberler genel kültür içindi... Selamlar saygılar
Bu resim bir kaç yerde karşıma çıkmıştı ama işin doğrusu hikayesini bilmiyordum. Sayende öğrenmiş oldum. Çok teşekkürler.
Oldukça etkili bir anlatımla sunduğun için de ayrıca tebrik ederim.
Selam ve sevgilerimle.
Kemnur
sami biberoğulları
Bu tablonun kime ait olduğunu bence İlhan Kemal kesinlikle biliyordur. Sanırım o arkadaş ABD de bir üniversitede sanat tarihi hocası. ( Değilse bile bu konularda oldukça fazla bilgi birikimine sahip ) Bence ona sor.
Serhat BİNGÖL
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Oruç başına vuran asıl sensin.
İsmet Özel '' Amentü'' Şiirinin yazarı. O şiirinde bu tabloyu fon olarak kullanmış. Yani tablo İsmet Özel'e ait değil. Şiömdi İsmet Özel' isminden sonraki kısmı bir daha oku )))))))))))))))))
yok,sul
ramazan ramazan iyi geldi olsa da oruç açsak
ağzına keseyim oldu olacak
bi de suçlu oluruz var ya taciz ettin derler
hay ben bu işin....
kemal abi kesin oruç tutturmuyor dr. sana :)
Kemnur
İlhan Kemal
Tablo John Collier'e ait (1897). Coventry İngiltere'de Herbert Sanat Galerisinde sergilenmekte. Saygılarımla.
sami biberoğulları
Ben demiştim sana bunu bilse bilse İlhan Kemal bilir diye ))))))))))))))
Serhat BİNGÖL
Saygılarımla.