- 690 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
# ANNELERE SESLENİYORUM #
# ANNELERE SESLENİYORUM #
___________________________
Annelerimize sesleniyorum....
İlk al kuşak belinize dolandırılıp bağlandığında, öpülesi elleriniz kınalandığında, Allah emaneti olarak bir yiğidin ellerine teslim edildiğinde avuçlarınız, gururla çıktığınız baba ocağınızdan, cennetin gizlendiği ayaklarınızla binbir umutla adım adım girdiğinizde dünyaevi dediğimiz kendi yuvanıza, bir bebeğinizin müjdeleneceğini düşünmedinizmi? Hayal etmedinizmi?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Anneler,analarımız; Bedeninizde kanınızla beslediğiniz yavrunuza merhaba diyeceğiniz güne kadar, kız ise pembe, erkek ise mavi papikler işlemedinizmi gülümseyen gözlerinizle?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Gururla attığınız adımlarınızı, yavrunuz incinmesin,yavrunuz rahatsız olmasın diye, dikkatle ve koruma duygunuzla,analık hislerinizle onu, yavrunuzu sakınarak atmadınızmı?
Söyleyin ALLAH aşkına..
Karnınıza ilk düştüğünde daha, onunla süslü düşler kurmadınızmı? İsimler seçmedinizmi günler boyu yiğidinizle birlikte? Kimseler kırılmasın diye büyüklerinizin isimlerini getirmedinizmi aklınıza? Söyleyin ALLAH aşkına...
Bedeninizden ayrılık vakti olan doğum sancılarınız anlatılmaz şiddetli olsada, sırf kokusunu hissetmek için bir an bile olsa, dayanılmaz acıları ana yüreğinizle yok saymadınızmı?
Söyleyin ALLAH aşkına..
Daha kucağınıza ilk aldığınızda onu, meme ucunuza nasıl kenetlediğini unuttunuzmu? Siz onun kokusuna doyamazken, doyurmadınızmı helal sütünüzle mis kokulu yavrunuzu?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Geceleri gündüzlere uykusuz düğümlemedinizmi yıllarca? Ağladığında sesinin renginden ne istediğini anlamadınızmı? Bir gülüşüyle dünyanın en mutlu insanı olmadınızmı? Sayısız kez uykunuzdan kalkıp, nefes alışını kontrol edip, kendi kendinize huzurla bir gülümseyişin ardından, dualarınızla, güzelliklerle dolu bir ömür yaşasın yakarışlarınız olmadımı beşiğinin başında yavrunuz için?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Minik ellerinin arasına parmağınızı uzattığınızda, parmagınız kadar elleriyle bırakma anneciğim dercesine kenetlenen o minik elleri öpmedinizmi milyonkez?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Ninnilerle cenneti altına almış ayaklarınızda sallamadınızmı tek gayenizi? O rahat etsin diye rahatsızlıklara umursamaz olmadınızmı?
Söyleyin ALLAH aşkına..
İlk ıngasından agularına, size ilk seslenişini unutabilirmisin? İlk pastasındaki muma dualarla üflediğinizi unutabilirmisiniz?
Söyleyin ALLAH aşkına..
İlkokula başladığında ondan daha heyecanlı,herkesten daha gururlu, tutmadınızmı minik ellerinden yavrunuzun?
Söyleyin ALLAH aşkına...
Anneler,analarımız, Cenneti ayaklarının altına almış mübarekler; size,sizlere sesleniyorum...
Yaşadığınız ve yaşattığınız ANA’lığınız için yüce ALLAH herbirinize iki cihan saadeti nasip etsin diyor ve sizlere, tüm annelerimize sesleniyorum..
Cevap verin,cevap verin n’olur. ALLAH aşkına..
Bir anne hakka yürüdü bu ülkede daha dün. Bir anne, doğmamış yavrusuyla ve yaşanmamış hayalleriyle kapadı gözlerini hayata. Elbette CENNET’in en güzel yerinde olacaktır inanıyoruz.
Fakat bir anneye, karnındaki bebeğiyle birlikte ölümü reva görenlere yokmu tek kelimeniz?
Yokmu tek harf ile haykırışınız?
Yokmu o annenin bakışlarıyla bakacak bir bakışınız?
Yokmu sebep olan soysuzlara yüreklerinizden kopan bir ah-ınız?
Siz bilisiniz o annenin son nefesinde bile neler düşündüğünü.
Siz bilirsiniz o annenin yavrusu için..................
Ve bir yiğit adam, gözyaşları kurumuş,
sesi kısık,
dizlerinin üzerine çökmemek için zorlanan bir yiğit...
Hem yarini, hem yavrusunu toprağa veren bir yiğit arkalarından bakan..
Yokmu annelik haklarınızla haykıracak cesaretiniz soysuzlara.!
Yokmu bir içten ahınız?
Susmayın n’olur?
Cevap verin söyleyin ALLAH aşkına..
Kahredi-yorum / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Toplumun büyük bir çoğunluğu ki buna anneler de dahil önlenemez çıkar tutsaklığına yenik düşmüşken ve onlar için dünya malı baldan tatlı iken. Bozuk düzenin ihya ettiği nereden nasıl geldiği hesaplanmadan alıp kabul edilen bunca maddi manevi geliri kucaklayıp şükretmek varken olan biten korkunç şeylere isyan etmek karşı koymak kimin umurunda.
Elbet bu suskunluğun bu tatlı tatlı yemenin çok ama çok büyük acısını bu insanlar çok yakında anlayacak.