- 705 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Para Para Para...
Para, para, para… Şarkı dahi yazılmış, okunmuş şu tek sözcük için. Çoğumuz için hayatı ifade eder. Bazılarına göre de hiç bir şeydir. Paraya değer verenleri bir noktada anlıyorum. Sonuçta öyle bir dünyada yaşıyoruz ki parasız Allah’ın (c.c.) suyunu bile vermiyorlar adama. Ama durup düşünmek gerekiyor hayatta her şey paramıdır diye, tamam anladık parayla ev alıyorsun yat-kat, araba vs alıyorsun. Ama paranın da yapamayacağı şeyler vardır mutlak değil mi? Ölüm saatim yaklaştığında hangi bol sıfırlı para bir saniye daha fazla yaşatabilir beni? Kurtarırım diyen varsa bütün servetimi vermeye razıyım.
Ülkenin en zengin adamlarından biri ölüm vaktinin geldiğini anlıyor ve 2 mektup bırakıyor ardında kalanlara, birinci mektubu ben öldükten sonra gömülmeden önce, ikinci mektubu ise gömdükten sonra okuyun diyor. Zaman gelip çatıyor ve adam ölüyor. Gömmeden önce birinci mektubu açıp okuyorlar ve mektupta beni mezara çoraplarımla gömün yazıyor. Evlatları araştırıyor, soruyor böyle bir şey imkânsız yalnızca beyaz kefenle gömülür diyorlar. Onlarda çorapsız gömüyorlar, gömdükten sonra ikinci mektubu açıp okuyorlar ve mektupta aynen şöyle yazıyor; “ Bugüne kadar parayla birçok istediğimi yaptım ama artık paranın hiçbir şey olmadığının farkına vardım. Çünkü öldüğünde yanında tek bir çorabını dahi götüremiyorsun.”
İşin aslı bu… Aşk içinde geçerlidir bu hangi insana para vererek kendinize âşık edebilirsiniz ki? Gerçek aşktan bahsediyorum.
Allah parayı her şeyden çok değer verenlere 5 kuruşlukta akıl versin ne diyelim…
FATİH AYDIN
RADYO PROGRAMCISI
YORUMLAR
Paraya dair elimin altında olan sözler.
Paylaşmak isterim:
1-Para her şeyi yapar diyen adam,para için her şeyi yapandır.B.Franklin.
2-Paranın kulağı yoktur ama duyar;ayağı yoktur ama koşar. Japon atasözü.
3-Para uşağın değilse,efendin olur. İtalyan atasözü.
4-Para her kapıyı açar ama kilitleyemez. Yunan atasözü.
5-Para malın arkasından koşar. A.Smith.
6-Para iyi bir uşak,kötü bir efendidir. Bacon.