- 1011 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SAHTE MÜSLÜMANLAR
Türkiye Cumhuriyetinde Müslümanlık bugün saat 17 itibari ile başlamıştır.
Oruç tutanlar tutmayanlar, namaz kılanlar kılmayanlar Facebookta, Twitter’da, Instagram ve Periscope’de dini paylaşımlar ve videolar paylaşarak Ramazan ayına dindar bir Müslüman olarak girdiklerini ilan edecekler.
Sosyal medyada dini paylaşımlar yaparken, arka planda ise gıybet ve riyakarlıklarda yarışan yurdum insanı bir kez daha sadece kendini kandıracaktır.
Sevgili Yurdum İnsanları, hadi yarış başladı ve bakalım en çok kim sahte müslümanlıkta yarışacak?
Türkiye’de buluğ çağını geçmiş yaklaşık 67 milyon kişiden ancak ve ancak 2 yada 3 milyon kişi Ramazan ayını gıybetsiz, riyakarlık yapmadan Orucunu tutarken namazını da kılar ki onda da şüpheliyim.
Diğer taraftan İslamı ve Müslamanlığı itibarsızlaştıran bazı bayanlara ise tebriklerim yerine sadece alaycı alkışlarımı sunuyorum.
Tesettürlü gezerken yüzlerinde bir çok renkte hafif makyaj, pek belli ettirtmeyen ruj ve fondötenle gezip gerçek anlamda kapananların adını da lekediklerini anlamayacak kadar basitleşiyorlar.
Söyleyecek çok söz varken!
Kısacası 1 aylık sahte Müslümanlık startı verilmiştir "Allah sonumuzu hayr etsin inşallah"
YORUMLAR
Bir kaç yıl önce Ramazan ayının bir Cuma namazında Hutbeyi veren imamı dinlerken İmamın ağza alınmayacak kadar ağır bedduaları oruç tutmayanlar için sarf ettiğini duyunca aklıma
LA İLE HE İLLE HU NEYSEL HADİ İLLE HU
ALLAH tan başka iLAH yoktur HİDAYET ancak ALLAHIN elindedir.
Yani ALLAH dilediğini hidayete erdirir doğru yola sevk eder
Görünüş aldatıcı olabilir Biz İnsanlar gayb ı bilemeyiz ALLAH insanların elbiselerine bakmaz zenginliklerinede bakmaz Valiymiş Doktormuş ünvanlarlada ilgilenmez.
Allah insan bedeninde kalbi kendine yurt edinir ve o kalbin içindekilerle ilğilenir
Lafın özü görünüşe aldanmayalım kendimizi kurtarmanın derdine düşelim.
Haklı bulmakla birlikte ' insanların öz eleştiri yapması gereken konulardan biri bence !
Biz ne kadar inançlıyız ? Ve ne kadar şu saydıklarınızdan uzak dura biliyoruz. ?
İki kapılı bir yolculuk ' ancak doğru yolda yürüyenler tek kapıdan içeri alınacak ' Sevgi saygı ve hoş görü inançlı olamak için önce bunları da bilmek gerek .!! . sahte müslüman olmamak kendi elimizde.
Hayırlı Ramazanlar dilerim ..
Saygılar.
Hakim Alp
Kimi Ateist, kimi Yahudi, kimi Hristiyan ve kimlerde Müslüman
Benim yazım insanların inançlarına değildi, sadece kızdığım şey insanların dinimizi bir beğeniye alet etmesi!
Yada çıkarları için İslamı kullanmaları
Sahte Müslümanlar dediğim kişi yada kişilere gelince, İslamı ve Müslümanlığı sadece sosyal medyada paylaşımlardan ibaret olan kişilere idi.
Oruçluyuz deriz ama oruçluyken ya dedikodu yaparız yada iki yüzlülük. Kısacası boşuna aç kaldığımızın farkına varmadan sadece kendimizi kandırırız da farkında olmayız.
Tabi bunlara da bir kulp bulmuşuz, "her şeyin yeri ayrı" diyerek daha fazla batıyoruz.
Bu arada, Hayırlı Ramazanlar ve saygılarla...
Çok yerinde bir yazı ama eksik.
Özellikle "dinci" kesimin unutmaması gereken bir şey var. Dincilikten dindarlığa terfi için en uygun zaman Ramazan Ayıdır. Bu fırsatı değerlendirin. Lütfen hırsızlık yapmayın, yetim hakkı yemeyin, çocuklara tecavüz etmeyin, devlet malını lüpletmeyin, çoluğunuza çocuğunuza, eş dost ve akrabaya peşkeş çekmeyin, fırıldak gibi dönmeyin, yalan söylemeyin... En azından hiç bir resmi dini olmayan, %95 i ateist olan ve bütün düzenleri ahlaki anlayış üzerine kurulu Japonları örnek alın ve ahlaklı olun. Oruç tutmak, namaz kılmak en kolay kısmı. Asıl o kopası ellerinizi garibanların kursağından çekin. Allah rızası için doyun artık doyunnn... Ve kalıcı Müslüman olun !
Tebrikler kardeşim.
Değerli arkadaşım yazında haklı olduğunuz yerler var belki eyvallah, ama bir insanın dinini riyakarca yaşadığının ölçüsü nedir? Hem namaz kılıyor hem zina ediyor, kumar oynuyor, içki içiyor, bilerek ve isteyerek faizcilik yapıyorsa zaten o kişi hem İslama hemde insanlık değerlerine yıkışmayacak şeyler yapıyordur kaldı ki ona riyakar demek bile az kalır o direk fa sıktır. Onun dışında riyakarlık nasıl olur gerçekten ben bilmiyorum.
(İslamı nasıl yaşadığınızı bilmediğim için sizi tenzih ediyorum) İşin garibi de namazla niyazla ibadetin hiç bir türüyle işi olmayanların Müslümanları eleştirmesi de çok tuhaf. Ya, arkadaş hele sen bi’ namazını kıl orucunu tut ibadetlerini layıkıyla ya da en azından elinden geldiği kadarıyla yap ondan sonra Müslümanların riyakar olduğunun söyle. Bir de en komiği de sanki başı secdeden kalkmıyor gibi ‘’efendim insanı dinden soğutuyorlar demeleri hatta sözlerinin sonunu ‘’ALLAH’’ sonumuzu hayretsin diye bitirmeleri. Eğer gerçekten hayretmesini istiyorsak önce Rabbimizi ve onun kudretini ciddiye alacağız. Günahın ayıbın gizlisi olur, ibadetin gizlisi olmaz. Müslümanın imanı da ibadeti de aşikardır. Gerçek bir Müslüman ‘’ALLAH’’ (cc) den korkan onun peygamberine ve kur’an-ı kerimine sahip çıkan her şart ve koşulda o değerleri savunandır.
Umarım siz dinimizi layıkıyla yaşıyorsunuzdur.
Bütün riyakarlıktan uzak samimiyetimle söylüyorum.Mübarek Ramazan-ı şerifin evinize bereket sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.
Saygı ve sevgilerimle.
Hakim Alp
Dinde riyakarlık yoktur ve olmazda, insanlar riyakardır sadece!
Riyakarlıktan bahs ettiğimde, oruçluyken riyakarlık ve gıybet ettiklerini anlatmıştım!
Bu da orucun tabiatına ters olduğu için yazmıştım.
Dininin gerektirdiği farz ve niyazlarıda gizlilik içinde yapmak gerek, neden mi?
Sevap ve günalar (Ameller) sadece kul ve Allah arasındadır. Kıldığım namazı, tuttuğum orucu ve yaptığım hayrı başkalarına duyurmamız dinen caiz değildir.
Ve yazımın devamında tesettürlü kişilerin makyaj yapmasının yanlış olduğuna deyinmiştim ki, bununda dine yatkın olan insanlar üzerinde yanlış bir intiba bırakacağı içindi.
Evet söyleyecek çok şey var.Mesela sahte Müslümanlık yerine GERÇEK MÜSLÜMANLIKTAN bahsetseydiniz daha anlamlı olurdu yazınız.Çünkü gerçek bir Müslüman kimsenin Müslümanlığını,namazını,tesettürünü,orucunu yanlışıyla doğrusuyla eleştirmez.Ne yapar biliyor musunuz?GERÇEK BİR MÜSLÜMAN HAL VE HAREKETLERİYLE ÖRNEK OLUR,EFENDİMİZİN HAYATINDAN MİSALLAR GÖSTEREREK İNSANLARI DOĞRU YOLA İRŞAD EDER,İNSANLARIN KUSURLARINI ORTAYA ÇIKARMAK YERİNE OLMASI GEREKENİ KURAN'DAN AYETLERLE DESTEKLEYEREK ANLATIR.Çünkü peygamberimiz bize böyle öğretti.Ümmetinden de bunu istedi.Keşke bakış açılarımız o halis niyetli insanlar gibi temiz olabilse,keşke insanların inançlarını eleştirip niyetlerini sorgulayacağımıza,dönüp kendi Müslümanlığımıza bakabilsek.O zaman gerçek bir "KUL" olabilirdik...
kareminov
Hakim Alp
Yapılanları hafiften tiye almak diyelim!
Paylaşılan ayetler, değişik hoca ve ilahiyetçiler tarafından Türkçe meale çevrildiği için çoğu ayetlerde kelime tutarsızlığı var ve bilip bilmeden paylaşıyoruz.
Yunus emrenin şiirlerinden mısralar alınmış ama altına mevlana yazılmış!
Daha bir çok konu varken, hemen size gelelim.
Yazımda ben neye vurgu yapmıştım?
Müslümanlığımız sadece beğeni almak için olduğunu ve gerçekten müslümanlığı yaymak yada sevdirmek için paylaşım yapmadığımız konusundaydı.
Kızdığım ve yazma gereği duyduğum için yazdım ki, bu yazımda da her hangi bir yanlışlık olmadığı kanısındayım.
Müslümanlığı yaşıyorsak gizli yaşayalım 1
Beğeni ve paylaşım yaparken, paylaşımın doğruluğu ve kime ait olduğunu araştıralım da, ondan sonra ne yaparsak yapalım.2