- 1031 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Gençlik elde iken...
(Bir Çin masalıdır)
Çok eskiden küçük bir kasabada yaşayan güzel/küçük bir kız varmış.Bu kız öylesine güzelmiş ki çok uzak ve şehirlerden görmeye gelirlermiş.Kendisiyle evlenmek isteyen nice prensi,nice şövalyeyi reddeden kız,kimseleri de beğenmezmiş.
Bu arada aynı kasabada yaşayan ve bu kıza aşık delikanlı da kızı istemiş.Ama kız onu da reddetmiş.Aradan uzun yıllar geçmiş,delikanlı kasabadan ayrılmış.Kendisine başka bir hayat kurup,evlenip,çoluk-çocuğa karışmış.
Bir gün yolu bu kasabaya düşmüş.Orada tanıdık birine rastladığında ilk işi kızı sormak olmuş.Yaşlı adam,önüne gül bahçesi olan evi gösterip,kızın evlendiğini söylemiş.Delikanlı kızın kocasını merak edip,gizlice beklemeye başlamış.Ve kızın kocasını evden çıkarken görmüş.Şişman,kel,çirkin mi çirkin bir adammış.Üstelik zengin de değilmiş.
Delikanlı kızın kocası gittikten sonra kapısını çalmış.Neden böyle bir adamla evlendiğini sormuş.Kız da,gül bahçesinin en güzel gülünü koparıp,getirirse,cevabı vereceğini ama tek şartının da bahçede ilerlerken dönüp,bakmaması olduğunu söylemiş.
Adam da bunun üzerine yüzlerce gül olan bahçede ilerlemeye başlamış.
Birden çok güzel sarı bir gül görmüş.Tam onu koparacakken ilerde kocaman pembe bir gül.Tam onu koparacakken de muhteşem bir kırmızı gül görüp,ona doğru uzanmış ve yine ileride...
Derken bir de bakmış ki bahçenin sonuna gelmiş ve mecburen oradaki sonuncu gülü koparıp,kıza götürmüş.
Kız en güzel gülü beklerken,bir de ne görsün,yaprakları solmuş,cılız bir gül.
Gülmüş adama.
"Bak gördün mü"demiş."Her zaman daha iyisini bulmak isterken ömür geçer,gider ve sen en sonunda en kötüsüne bile razı olursun.Bu yüzden gençlik elde iken doğru seçimler yapmayı öğrenmek gerekir."
Not:Ben de kasaba çocuğu olduğum için beni çok etkiler bu masal.Belki de yaşanmışlıklarım da vardır.Kim bilir?
YORUMLAR
sabri bey sonunun uçurum olduğunu bile bile irademizin kontrolünü elimizde tutamıyoruz belki de bu bizim acizliğimizin yanında samimiyetimizdeki halis niyetin tam manasıyla düzgün olmadığını ortaya çıkartıyor.
hakiki önceliğimizin ne olduğunu idrak edememizde büyük rol oynuyor gözlerimizin kör olmasında.
siz üstünüze düşen vazifeyi yaptınız ve vermek istediğiniz sosyal mesajı bir kıssayla anlattınız. Gerisi sanırım bizim anlama kabiliyetimize idrak etme yeteneğimize kalıyor.
kaleminiz doğru yolunuz açık olsun...