- 809 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Nerede O Eski Ramazanlar Diyenlere
Ramazan ayı bilindiği üzere Kur’anı Kerim’in inmeye başladığı aydır. Kadir gecesinde başlayıp 23 yıla yıla yayılan ilahi mesajın geliş süreci vardır. Dile kolay 23 yılda tamamlanan 6236 ayetlik bir kitaptan söz ediyoruz. Hep deriz ya nerede o eski Ramazanlar. Eğer bunu her Ramazanda diyorsak gerçekten bizde büyük bir problem var. Neden mi?
Ramazan ayı Kur’anı Kerim’in inmeye başladığı ay olduğunu bu ayda Kur’an ile meşguluyetimizin daha fazla olması gerektiğini biliyorken her gelen Ramazada bir önceki ya da eski Ramazanlar daha güzeldi diyen biri gerçekten Kur’anı Kerim’i okumuyor demektir. Nasıl bir okuma ki eski okumaları şimdiden daha iyi imiş. Bu nasıl iş. Ramazan değerli kılan Kadir Gecesidir, Kadir gecesinin kıymeti Kur’anı inmeye başlamasıdır.
Hep aynı şeyleri söylüyorum ya tekrar etmek lazım: Eğer 23 yılda inen bir kitabı okumayıp onu hayata geçirmek için gayret göstermiyorsak hep eski çocukluk günlerimizdeki Ramazanları ararız. Bunun bir nedeni de o günlerdeki masum halimizdir. Daha bir şey bilmediğimiz belki daha sorumlu olmadığımız için omuzlarımızda bir yük hissetmemek gayet normaldi. O zamanları anımsayıp tekrar tekrar ne güzel günlerdi demenin bir sebebi de bu vicdani yan. Yani içimiz sıkılıyor bir taraftan boşa geçen günleri daha iyi gördükçe sonra hiçbir şey yapmayınca da (Kur’an adına) kendimizi teselli babında "Nerde o eski Ramazanlar diyoruz.
Vallahi o zamanları geçeli çok oldu. Şimdikileri değerli kılmak elimizde.
Kur’anı Kerim’i anlayıp hayata okuyan. Ramazan’dan sonra da Allah’ın mesajıyla yakın ilişki kuran müslüman kullardan olmak duasıyla Allah’a emanet olun.
YORUMLAR
size yuzde yuz katiliyorum kardesim. Guzel yazi ve dusunceleriniz icin tesekkurler, devamini gelir insallah
Melik Haker
Allah Kur'anı okuyan
Hayatına uygulayan
Her günü gecesi
Allah'ın ayetleriyle yeniden hayata okuyan, hayatına dokunan
Kullarından olmak duasıyla
Allah'a emanet olun.
Melik Haker
Allah Kur'anı okuyan
Hayatına uygulayan
Her günü gecesi
Allah'ın ayetleriyle yeniden hayata okuyan, hayatına dokunan
Kullarından olmak duasıyla
Allah'a emanet olun.
Dünya bilim ve sanatla uğraşırken, bizimkiler hala Arapların bin beş yüzyıl önce kendilerine göre icat etmiş oldukları ibadet sosyaliteleriyle zaman öldürmesi düşündürücü değil midir?
Melik Haker
Kur'anı Kerim'in 2. Suresi olan Baraka surenin ilk ayetleri söyledir:
Kovulmuş olan şeytandan Allah'a sığınırım:
1-elim, lam, mim.
2-İşte kendisi hakkında hiçbir kuşku olmayan bu ilahi kelam, takva sahipleri için bir hidayet rehberidir.
3-O hidayete erenler ki idraki aşan hakikatlere bütünüyle iman ederler, namazı istikamet üzere kılarlar, kendilerine sürekli lutfettiğimiz şeylerden (ihtiyaç sahiplerine) harcarlar;
4-ve onlar sana indirilene iman ederler, senden önce indirilene de; ahiretin varlığına dair ilahi habere mutmain bir kalp ile inanmışlardır.
5-İşte onlar, Rablerinden gelen kusursuz bir rehberliğe tabidirler; ve işte onlar, ve onlardır sonsuz mutluluğa erenler.
İman edip etmemek size kalmış. Daha farklı şeyler söylemek isterdim ama yaşınız eğitim durumuz hakkında hiçbir şey bilmeyince bir şey demek istemiyorum. Allah hidayet versin hepimize