- 724 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİLMEK
Bilmek ya da bilmemek..Bilgiye sahip olmak ya da olduğunu sanmak..Elimde şemsiye yağmur yağacak diye aldım;yağmur yağmadı şemsiyemi güneşten korunmak için kullandım.Bilgiyle yan yana koyup düşündüm.Bu gün bir bilgiyi yanıma aldım;Lazım olur mu diye bilgi taşıma düşünceme güldüm..Bilgi her an insan için gerekli bir sır diyebiliriz.Hani etrafımızı saran görünmez bir duvar desek;bilgilendikçe obezleşmek,giderek hantallaşmanın insana yükünden başka getirisi olamayacağı gibi obezlikten hastalanıp çökebilir de.Öyleyse bilgi kulanıldıkça insanı yücelten bir şey olmalı.Yani nitelleşmiş bir tabaka oluşturmak yerine nicel anlamda yapraklanıp,çiçeklenen,sonra bir rüzgarda savrulup tohumlalaşabilen olmalı diye düşünüyorum.Bilgiler arada ebrulaşmalı,birbirinden renk alıp renk vermeli,yerine göre birbirine aşılanmalı..
Belleğindeki bilgi dağarcıkları ağırlaşmadan,kendi kendine kızıl kıvrım olmuş tohumlar gibi yok olup gitmeden insanlığa sunulmalı.Belleğinin alabildiği,yüreğinin yeşertebildiği kadarıyla yaşantısı boyunca bilgilerini yapraklandırıp,yeni sürgünlerle çoğaltırken ağaç olduğu aydınlıkta insanlığı ışıtmalı..Belleğinin bahçesini her sene bellemeyen,sürmeyen,yeniden ekmeyenler güzel düşünçe bahçeleri oluşturamazlar.
Güzel-çirkin,kötü-iyi,salak-gözaçık,korkak-cesur,onurlu-onursuz,namuslu-namussuz gibi çatışmalarda galip olmak bile bilgilerin doğru kullanılabilmesiyle mümkün olabiliryorsa;bilmenin önemi daha da ışıyor...
Belleğin
kıvrımlarında saklanan bilgiler bahara uyanır gibi tomurcuklanıp yeşermezse ne anlamı olur ki;yeşerdikçe seçiçi olmak;ne yetiştireceğine ustalaşmak,kendi özüne ulaşmak...Galiba tüm sır burada!..Bilmenin özünde keni olma arayışı yatıyor.Korkmadan yeşermeli insan;ister bir kızılcık dalı,ister bir kiraz ağacı içinizdeki tohuma şans verip yeşertin ki;nerede,nasıl kullanabileceğinizi,hangi derde deva olduğunu anlama fırsatını kendinize ve topluma sunmuş olursunuz.Bilgiler de harmanlanmak,her yıl yeni tohumlar içinde yeniden sağlıkla yapraklanmak ister...Belleğin tarlalarını sürmekten,yabancı otlarını ayıklamaktan,teklemekten,çiftlemekten korkmadan her yıl bilgi harmanınıza bakın..Bakın ki harmanda ne kalkmış..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.