- 748 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Tecrübelerim
Hayat ne eğitim nede imkanlar ile tanınmıyor. Hayat imkansızlara düştüğün zaman tanınıyor. İşte o nokta da öğreniyor insan,dostunu düşmanını. Yaşadığımız her türlü acı, aslında kişiliklerimiz için ilahi eğitim, tecrübe ve yol gösterici rehberlik değil mi ? Acı olgunlaştırır derler ya eskiler, işte bundan dolayı,ben kaybettiklerime hiç üzülmüyorum, sabrettikçe daha iyisi gelecek biliyorum. Artık beni insanların yaptıkları yıkamıyor, sadece daha fazla tecrübem oluyor.Takmıyorum kafama yanımda olmayanları ,olanlar ile yaşamın tadına varıyorum. Tecrübelerimi seviyor ve koruyorum, zira onlar en büyük hazinem. Huzur nedir, geçte olsa öğrendim artık !!!
Filiz Telek
YORUMLAR
Friedrich Schiller der ki : ''Hafif acılar konuşabilir, ama derin acılar dilsizdir.''
Her zaman şunu bilir şunu söylerim : Etrafımızda pek çok arkadaşımız olabilir. Ne zaman başımız sıkışsa, bu maddi de olabilir, manevi de. Bir dost eli ararız. Bulabilir miyiz peki?Orası meçhul. Dost bildiklerimiz acımasızca vurmamışlar mıdır sırtımıza hançeri? Bizleri derinden üzen işte budur! Hayır, yapmaz bana o kalleşliği? Adı üzerinde dost..Yapmaz, yapamaz... deriz..Yanılmışızdır. O yüzdendir ki ben ne zaman bir dosta ihtiyaç duysam, alırım sağ elimle sol elimi.. Tutarım sımsıkı... İşte gerçek dost... En büyük dostumuz kendimizdir...
Tecrübeyle sabittir efendim...
filiz telek
Mevlana'nın bu sözünü çok severim... Sağlıcakla kalın...
evet katılıyorum, yazının başlığı ve içeriği uyumlu değil bana kalırsa da. ama eğer bu yazı insanın kendini teskin etmesi için yazılmadıysa, içerdiği inanç ve umutla birçok yazıya bedel.
başlık bana Peygamber Efendimiz'in -sav-"Eğer Allah’tan başka bir dost edinecek olsaydım, Ebû Bekir’i dost edinirdim." - Tirmizi'den nakille** cümlesini anımsattı. Öyle ya, bazen biz bile kendimizi çekemezken başkaları nasıl yapsın bunu... "ilahi eğitim için yol gösterici" kavramı işte bu noktadan bakınca öyle isabetli ki.. çünkü tam da o anlarda anlamıyor muyuz işte Allah'tan gayrı her şeyin bir yanıp bir sönen yıldızlar gibi olduğunu.. yine o Sıddık'ın-ra- dost tarifi değil mi "Yanında Allah-azze ve cele-'ı gönül rahatlığıyla andığın kişi dosttur" diye, kaynağını hatırlayamıyorum şu anda. yani işte tüm yollar yine O'na çıkıyor. Yine aslında bilmeden de olsa, bilerek de olsa dost edindiğimiz yine biricik İlahımız...
teşekkürler yazı için. selamlar..
Filiz Hanım, başlık çok güzel ancak bir paragrafla sonlandırmışsınız. Bu başlıkla çok güzel bir sosyoloji ya da psikoloji yazısı yazılabilirdi. Selamlar. Cemal Zöngür
filiz telek
Filiz Hanım, başlık çok güzel ancak bir paragrafla sonlandırmışsınız. bu başlıkla çok güzel bir sosyoloji ya da psikoloji yazısı yazılabilirdi. Selamlar. Cemal Zöngür