- 2838 Okunma
- 19 Yorum
- 4 Beğeni
VEFA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu sabahki yürüyüşüm sırasında bir sokak köpeği ile karşılaştım. Sessiz sakin yanımda yürümeye başladı. Tempomu bozmadan elimle başına hafifçe dokunarak:
- Pişt, naber?
Dedim. Durdu. Ben de durdum. Ona verebileceğim mataramdaki sudan başka bir şey yok yanımda:
- Susadın mı sen bakayım?
Diye sordum. Başını kaldırdı, boynunu hafifçe büktü ve öyle bir baktı ki yüzüme. Hani vardır onların öyle insanı mest eden, içine işleyen, çok şeyler anlatan masum bakışları. İşte aynen öyle…
Çömeldim, mataramdaki sudan avucuma bir miktar döktüm, ona doğru uzattım. İştahla içmeye başladı. Belli ki çok susamış. Ben döktüm o içti. Doyunca bıraktı. Matarada kalan iki parmak suyu da ben içtim.
- Hadi bakalım koca oğlan belki gene görüşürüz.
Dedim, terim daha fazla soğumasın diye yürüyüşüme devam ettim. Bir süre sonra fark ettim ki tin tin peşimden geliyor. Gülümsedim. Hoşuma gitmişti. Demek yol boyunca bana arkadaş olacaktı. Birlikte yürüdük. Arada bakışıyoruz. İkimiz de birbirimize teşekkür ediyoruz gözlerimizle. Ben ona bana havlayıp beni korkutmadığı için; o da bana susuzluğunu giderdiğim için…
Yürürken bir yandan da düşünüyorum. Alt tarafı avucumdan su içirdim yahu, atla deve değil yani. Tutsam bu köpeğe özgürce yaşayabileceği bir vatan sunsam. Egemenlik senindir desem, hürsün desem, sonra seçme seçilme hakkı versem, bağımsızsın desem, kendi kendini yönetebilirsin desem, bu sayede makam mevki sahibi olsa var ya beni yere göğe sığdıramayacak. Ona sağladığım imkanlardan dolayı bana hep minnet duyacak. Beni hiç unutmayacak. Vallahi bunu gördüm gözlerinde. Hatta çok daha fazlasını.
Köpek der geçeriz, yemin ediyorum sabah sabah şu sergilediği vefanın zerresi dahi yok bir çok insanda.
Olsaydı şimdi bu halde mi olurduk?
Yarın iki matara su alacağım yanıma…
Hicran Aydın Akçakaya
YORUMLAR
Hersey imge den, derinlik ten, söz sanatından ibaret değil. Yazınız yüreklere dokunmuş. Hem iç ısıtıyor, hem de ders veriyor. Kendi adıma sizi yürekten kutluyorum.
Hicran Aydın Akçakaya
Yaşamım boyunca 3 köpeğim oldu, 2 kanaryam, onları kaybedişimin üzerinden yıllar geçmesine rağmen acıları hala taze, dün gibi...
Birgün onları yazacağım, biliyorum, okuyan hiç kimse inanmayacak yazdıklarımın doğruluğuna, ama nasıl ki, insan kılığında hayvan oluyor, onlarda hayvan kılığında İNSANDI...
Duyarlılıkta, sadakatta insandan çök öteler, çooook.
Çok kutluyorum güzel yüreğinizi, sevgimle
Hicran Aydın Akçakaya
Çok teşekkür ederim, gönül dolusu sevgiler, selamla.
bir de o canlıları aşağılarız, sevmediğimiz insanlara köpek deriz
iki yudum su ile vefasını gösteriyor, ne kadar naif
yürekten kutlarım gün başarını arkadaşım
nicelerine olsun inşallah
sevgilerimle
Hicran Aydın Akçakaya
çok teşekkür ederim
sevgiler benden
Hicran Aydın Akçakaya
asıl ben teşekkür ederim
sağ olun...
YAŞANMIŞLIĞI YAZMAK HER KALEMİN HARCI DEĞİLDİR...içimizi ısıttın usta en derin saygılarımla
Hicran Aydın Akçakaya
Çok teşekkür ederim eksik olmayınız komutanım.
Sizin gibi değerlerin yanında ustalık ne haddime amelelikten çıraklığa terfi edebilsem ne mutlu bana...
Saygılar benden o engin yüreğine Tacettin ağabey...
sevgi dolu yazınızı can-ı gönülden kutluyorum.
öylesine özel ve vefalı dostlar ki hayvan tabir edilen ama insanlığımızdan daha çok güzel duyguyu taşıyan.
sıcacık bir paylaşım, yüreğinize sağlık değerli yazarım.
sevgilerimle...
Hicran Aydın Akçakaya
söylemeden geçemeyeceğim çok güzel bir isminiz var...
sevgiler benden o zarif yüreğinize...
Bu kısacık yazı beni çok duygulandırdı.
Hayvanlar öylesine insan ki. Yani bizde olmayan insanlık onlarda.
hayvan der geçeriz.
Nasıl hayvan deriz
bu masum canlıya..
Onlar sevgi doludur.
Bir ver, bin alırsın.
Allah bizim yüreklerimizi de hayvan yapsın.
sevgiyle doldursun dilerim.
tebrikler,
sevgiyle..
Hicran Aydın Akçakaya
adını Vefa koydum yol arkadaşımın:)
her gün rastlaşıyoruz halinden çok memnun karnı tok ve bir sürü arkadaşı var ... bu sabah bir şezlongun altında keyif yapıyordu gene pişt Vefa naber nasılsın dedim, başını kaldırdı gördüğün gibi keyifler gıcır ablacım dedi :) dedi valla ben anladım:) sonra gene uyumaya devam etti...
sevgiler benden ....
glenay
sevgiler..
İnsanoğluna bir matara su verin bir de sizi madara edebilir üstüne
"En vefakâr dostumuz gölgemizdir bilirsiniz. Ama unutmayın ki; o da yoldaşlık etmek için güneşli havayı bekler."
"Bülbülden vefa ummayın; çünkü her dem başka bir gül üzerinde öter."
Yine, minnet duygusu da her insanın semtine uğramaz
"Minnettarlık, büyük bir terbiyenin meyvesidir, onu yontulmamış, kaba insanlarda bulamazsınız."
Birkaç özlü sözle iştirak edeyim dedim
Nihayet Hocam
Güne gelen yüreği, emeği, kalemi, kelamı kutlarım
Saygı ve selamlarımla...
Hicran Aydın Akçakaya
en çok bu özlü sözü sevdim...
"Minnettarlık, büyük bir terbiyenin meyvesidir, onu yontulmamış, kaba insanlarda bulamazsınız."
tekrar teşekkürler saygı selam benden ...
Çok yalın ve sıcacık bir anlatım... Benim de hastane dönüşü peşime bir köpek takılmıştı böyle. Babamın yanından geliyordum, sağlık durumunun ne olacağı meçhuldü. Bu yüzden de son derece üzgündüm. Birden tasmalı, irice bir köpeğin peşimden geldiğini fark ettim. Üzüntümü hissetmiş gibi uzun süre bana eşlik etmeye devam etti. Hatta kırmızı ışık yandığında arabaların arasından sıyrılıp, yolun karşısına bile birlikte geçtik. Bir ara soluklanmak için durduğumda arkamı dönüp ona baktım. Gözlerimin ta içine bakıyordu, "korkma, tüm bunlar geçecek der" gibi sıcacık bir ifade vardı gözlerinde. Yazınız beni o güne götürdü, o güzel anları tekrar yaşar gibi oldum. Yaşattığınız okuma keyfi için teşekkürler :)
Hicran Aydın Akçakaya
kötü insanların kötülükleri yüzüne yansır ya o misal...
ben teşekkür ederim...
sevgiler...
Hicran Aydın Akçakaya
kötü insanların kötülükleri yüzüne yansır ya o misal...
ben teşekkür ederim...
sevgiler...
Vefa, İstanbul'daki semt adı olmaktan bile çıkarsa şaşırmam.Böyle giderse rivayetten ibaret olacak.Hem nalına ,hem mıhına anlamında harika bir yazı olmuş.Kutlarım.sevgilerimle.
Hicran Aydın Akçakaya
çok teşekkür ederim anlaşılmak ne güzel bi bilseniz
sevgiler benden...
Hicran Aydın Akçakaya
Ben de şaşırdım açıkçası bu yazının güne gelmesine. Hiç beklemiyordum. Hem vurgulamak istediğim konudan ötürü hem de gerçekten edebi bir değeri yok bu yazının. İmgeydi, derinlikti söz sanatıydı yok yani. Dün üç yazı okudum ve sevgili küsss'ün yazısı gün adayımdı benim.
Şaşırdım beklemiyordum dedim ya burada görmek sevindirdi mi diye sorsalar yazının hakkı değildi bunu biliyorum ama ne yalan söyliyim he valla sevindim.
Teşekkür ederim deniz-ce
sevgiyle...
mirim
Çocukları ve hayvanları çok seviyorum.Onlardaki o saf sevgiyi, masumluğu ve dokunulmamışlığı seviyorum.Karşıyaka da yürüyüşe çıkanlar iyi bilir .Her adımda köpekler eşlik eder yürüyüşünüze. Kaçmazlar insandan ,her köşede ,sokak aralarında dükkan önlerinde bile su ve yiyecek kapları vardır .Mahalle sakinleri evde artan yemekleri bırakırlar o kapların içine.Çocukların harçlıklarını biriktirip mama aldığı da olur. Bu yüzden çekinmeden gezer hayvanlar. Baktığım köpeğimin resmini koymak mümkün olsaydı keşke sayfanıza ne demek istediğimi anlardınız.Ayrıca annelerinin terk ettiği bebek kedileri de bakıyoruz apartmanımızın bahçesinde el birliği ile.Hayvan sevmeyen insanı sever mi ki.Başka bir şehirden İzmir e göç eden bir bayan söz arasında ,sokaktaki hayvanların insanlarla bu kadar iç içe olmasından çok rahatsızlık duyduğunu ve bu durumu çok yadırgadığını söyledi .Çünkü onun geldiği başkentte sokaklarda hayvan olmazmış hiç Bu yüzden de Antalya'ya taşınacağını söyledi.Vefanın anlamını bilmeyen insana ne denir ki. Sadece güldün sevgisizliğine.
Vefa dolu bir gönülden ,hayatın gerçeği dile gelmiş .Çok sıcak, çok samimiydi her söz.Gönülden kutluyorum sizi.Sevgilerimle.
Hicran Aydın Akçakaya
O kadın için bişe derim de burda şimdi ayıp olur senin yaptığın gibi güleyim bari bende:)))
Teşekkürler sevgiler...
Hicran Aydın Akçakaya
Cin kazanı ne alemde bakıcam biraz sonra...
seng
Yazı çok güzel, özenli yazılmıştı. İstanbul'dai evinde iki kedi, bir köpek bakan, Sarımsaklı'da ise sokaklardaki ve bahçesindeki her kediyi ve köpeği beslemekten üşenmeyen biri olarak tüm yüreklere onlar için bir köşebaşı diliyorum. Yazınızı günün seçkisi olması vesilesiyle okudum (öykü kaydı olmayan yazıları genelde es geçiyorum) .Tebrikler
Hicran Aydın Akçakaya
İyi ki güne gelmiş o zaman ve siz de okumuşsunuz ne mutlu bana...
Teşekkür ederim saygılar...
Kemnur
Hicran Aydın Akçakaya
Şimdi yukarıdaki yazı öykü müdür diye sorsanız bana ben yine hayır derim. Çok önemli bir ana fikri var ama olay örgüsü yok, ayrıntı yok, yer mekan tasviri yok, bir giriş bir gelişme bir düğüm ve finalde düğümün çözülmesi olayı yok. Neydi adı sizin yazdığınız, tamamını okumuştum Otobüs idi sanırım mesela o bir öykü. Hem de şahane bir öykü. Benim yazdığım ise anı- günlük ama öykü değil bana göre. Buna öykü dersek sizin yazdığınız öykülere haksızlık etmiş oluruz değerli büyüğüm.
Saygılar benden.
Kemnur
Dünya edebiyatında A. Çehov; bizde Sait Faik Abasıyanık ve Memduh Şevket Esendal bu türün en önemli temsilcileridir. Bu öykü anlayışına “Çehov tarzı öykücülük” de denir.
"Vefa" insan yapandır deriz çoğu zaman ama yok işte insan gibi insan etrafta...yaşam masumluğumuzu mu yok ediyor nedir, her şey çıkar her şey entrika. Bunların dışında bir vefa örneği olan, özellikle en sevdiğim dost canlılardan bir türle yaşadığınız macerayı okumak çok keyif verdi.
İçimi ısıtan paylaşımınız için teşekkürler ve yürekten tebrikler .
Sevgilerimle
Hicran Aydın Akçakaya
Hayvanlardan alınacak o kadar çok ders var ki aslında.
Teşekkür ederim İpekyıldız
Sevgi benden...
İpekyildiz
Sevgilerimle
Hicran Aydın Akçakaya
hayvan derken yapıyoruz asıl hakareti hayvanlara... Tabi ki sizinle hem fikirim malımız değiller ve birlikte yaşadıklarımızın birer isimleri var. Genelleme yaparken kendimizden bahsederken nasıl insan diyorsak onlardan da hayvan diye bahsetmek kıymetsiz oldukları anlamına gelmesin lütfen...
Çünkü benim için de bir çok insandan çok daha kıymetlidirler :)
Sevgiler...
Yürürken bir yandan da düşünüyorum. Alt tarafı avucumdan su içirdim yahu, atla deve değil yani...Köpek der geçeriz, yemin ediyorum sabah sabah şu sergilediği vefanın zerresi dahi yok bir çok insanda.
Olsaydı şimdi bu halde mi olurduk?
Evet Hicran dost, köpekler kadar insana değer veren bir hayvan türüne rastlamadım ben.Yedi yıl safkan Alman kurdu besledim bir ayı geçti İspanyol kanişi besliyorum,sadece konuşamıyorlar, insanlardan daha duygusal daha vefalılar.Bir yudum su bir lokma ekmek verdiğiniz zaman, sizi asla unutmuyor sizden vazgeçmiyor. Bu arada mevsim sıcakları başladı kapı önlerine bir kap suyu esirgemeyelim o sadık sessizlerden. Bir hayvan sever olarak tebrik ederim...
Sevgilerimle...
Hicran Aydın Akçakaya
Unutmuyorlar gerçekten. Bugün rastlaştık daha doğrusu dört siyah köpekten hangisi acaba diye düşünürken o geldi kendini tanıttı bana :)
Teşekkür ederim sevgiler...
adı bile ne kadar güzel şeyler uyandırıyor değil mi insanın içinde, "vefa".. ahde vefa'dan yola çıkarsak, üzerimize yüklenmiş bir borç bile diyebiliriz. Allah-azze ve celle- vefasızlıktan korusun bizleri.
birçok köpeğim oldu... bazen onlardan daha iyi anlayacak kimse yok gibi geliyor. dertleşseniz sizinle iç çekecek kadar... hayvan deyip geçmemek lazım. onlar sadece bize hizmet etmek için yaratılmamış, onlardan dahi öğrenmemiz gereken öyle çok şey var ki.. ve de ilginç olan onların içgüdülerine güvenmeli.. çocuklar gibi, tertemizler çünkü...
ve sizin bu anınız Peygamber Efendimiz-sav- dönemindeki bir anekdotu hatırlattı bana. hani ayakkabısıyla köpeğe su veren ve bunun vesilesi ile affa mazhar olan o kadın.. ne diyelim, kayda geçsin. Allah razı olsun sizden. etrafımızdaki güzellikleri hep görelim dilerim ki..
sevgiler size..
Hicran Aydın Akçakaya
Gerçekten yorumunuz benim için çok kıymetli.
Bahsettiğiniz anektodu biliyorum. Tuhaf ama onu da ilk kez Süheyla Teyze'den duymuştum yıllar önce...
Bu sabah anlık bir refleks idi avucuma suyu döküp içirmek. Denize düşmüş boğulmak üzere olan bir canlıyı kurtarmak için aniden suya atlamak gibi. Zaten bir beklenti içinde olmuyor insan o dilsiz mucizelere el uzatırken. Komşumun çok yaşlı bir iran kedisi var o da elimden yiyor ciğerini mesela. Kabına koyarım asla dokunmaz bekler ki ben yedireyim. Sen alıştırdın diyor komşum. Şu hayvanlardaki akıl, hissiyat, vefa, sadakat insanlarda olsa dünya cennet gibi bir yer olurdu eminim.
İnşallah diyelim hepimizden razı olsun Allah.
Sevgiler ...
ne ekersen onu biçersin demişler sevgili şairim.
gözlerden okunan hiç bir şey yalan değildir. ne gördüysen o
bakalım yarın orda mı olacak :)
Hicran Aydın Akçakaya
Öyle manalı ve öyle samimi.
Teşekkür ederim sevgili Emine.
Hicran Aydın Akçakaya
Bugün rastladım gene. Daha doğrusu dört tane siyah köpek vardı hangisi acaba diye düşünüyordum o geldi buldu beni :))) Bir kaç dakika birlikte yürüdük sonra arkadaşlarının yanına gitti.
Keyfi yerinde yüzmüş belli. Karnı da toktur çünkü bir sürü işletme var ve hepsi artan yemekleri veriyor onlara.
Hicran Aydın Akçakaya
Çok teşekkür ederim sağ olun.