- 534 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Burak Koçak ile Tokat Gezisi üzerine..
Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi’nin sahibi Burak Koçak:
“Tokat’ımızın daha da güzelleşmesi ve reklamının daha çok yapılması için gayret etmeli ve büyük küçük ayrımı yapmadan Tokat’a gelen her yerli ve yabancı turiste gerekli ilgiyi göstermeliler.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar
BURAK KOÇAK- Ben Burak KOÇAK. 23 Şubat 1994 Ankara doğumluyum. Yönetmenlik,senaristlik,oyunculuk,yazarlık,şairlik,vokallik,solistlik, görme engelliler öğrenciler için farklı alanlardaki derslerde öğretmenlik, okutmanlık, açık öğretim fakültelerinde, ilkokullarda, liselerde, üniversitelerde okuyan yaşlı ve genç öğrencilere gönüllü öğretmenlik yapmanın yanı sıra Sosyal Sorumluluk Projesi Gönüllüleri Ankara Temsilciği’ni yürütmekteyim ve kendi adımı verdiğim Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi’nin sahibiyim. İlk, ortaokul ve liseyi Ankara’da bitirdim. İlk ve ortaokulu Ahmet Andiçen İlköğretim Okulu’nda, liseyi ise Sancak Anadolu Lisesi’nde bitirdim. Bu yılsa Allah izin verirse Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olacağım.
SORU- Tokat ı ziyaret amacınız neydi ve bu amacınızı gerçekleştirdiniz mi? Tokat’a ilk defa geldiniz. Gelmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
BURAK KOÇAK- Amacım tıpkı Ankara ve diğer şehirlere gidişimle aynı. Diğer şehirlerde de olduğu gibi Tokat’ımızla da bir olarak Tokat’taki tüm ihtiyaç sahiplerinin ihtiyacını karşılamak, dertlerini ve sıkıntılarını dinleyerek çare olmaktı. İlk gelişim olduğu için halkımızla iki gün içerisinde yeteri kadar bir araya gelemesek de Tokat Valiliği’ne, Gençlik ve Spor Bakanlığı Tokat Gençlik Merkezi’ne ve yerel gazetelere ziyaretlerde bulunarak birlik olma çağrısında bulundum. İlerleyen zamanlarda yapmayı düşündüğüm ziyaretlerde halkımızla da bir araya gelerek birlikte hareket edeceğimize eminim. Gelmeden önce bu kadar yoğun bir ilgiyle karşılaşacağımı sanmıyordum. Ama Tokat’a vardığımdan Ankara’ya dönüşüme kadarki iki günlük süreçte Tokat’taki büyüklerimiz ve kardeşlerimiz beni bir an olsun yalnız bırakmadı. Kendilerine teşekkür ediyorum.
SORU- Tokat ta kimlerle görüştünüz ve bu görüşmeler nasıl geçti?
BURAK KOÇAK- Tokat Valiliği, GSB Tokat Gençlik Merkezi, yerel gazeteler, Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencileri ve yazar büyüklerim dahil birçok kişi ve makamla görüşmelerim oldu. Görüşmelerim olumlu geçti. Şimdiden net bir şey söylemek doğru olmaz. Gereken birlik çağrısını kendilerine yaptım ama zaman ne gösterir bilinmez.
SORU- Tokat ta 2 gün boyu tarih ve turistik yerleri gezdiniz. Siz Anadolu’yu da gezen bir seyyahsınız Tokat’ı öteki illerden farklı yapan neydi
BURAK KOÇAK- İki gün çok yağışlı olduğu için tarihine ve kültürüne doyamadım. Bazı yanları etkileyiciyken bazı yanları diğer illerle benzerlik gösteriyordu.
SORU- Tokat ta turizmin gelişmesi için neler önereceksiniz?
BURAK KOÇAK- Tokat’ta gezilecek görülecek doğal güzellikler ve tarihi yerler çok fazla olmasına rağmen fazla turist çekememesi ilginç. Halkımızın güler yüzlü, duyarlı, hoşgörülü olması da önemli etkenler arasında. Bu etkenleri daha fazla ortaya çıkarmalılar. Tarihi yerleri ziyaretimde az sayıda insanın ziyaret ettiğini gördüm. Her ne kadar tarih ve kültür kokan yerler olsa da oralarda çalışanlarımızın sıcakkanlı olması gerekir. Güler yüzlü olmalılar. Belediye, valilik ve kaymakamlık gibi birçok önemli makam Tokat’ımızın daha da güzelleşmesi ve reklamının daha çok yapılması için gayret etmeli ve büyük küçük ayrımı yapmadan Tokat’a gelen her yerli ve yabancı turiste gerekli ilgiyi göstermeliler.
SORU- Tokat ın kendini iyi tanıtamadığı söylenir. Bu konuda neler söyleyeceksiniz
BURAK KOÇAK- Haklısınız. Bir belediye başkanı, kaymakam ya da vali olsam bu konuda elimden gelenin fazlasını yapmayı isterdim.
SORU- Tokat’ın yöresel tadlarını da tattınız . Bunların diğer illerden farkı neydi?
BURAK KOÇAK- Her gittiğim ilde mümkün olduğunca yöresel lezzetlerini tatmaya çalışırım. Ama diğer illerde olduğu gibi Tokat’ımızda da bir eksiği fark ettim. Diğer şehirlere yaptığım ziyaretlerde genellikle merkezlerinde yöresel lezzetlerinin tamamının olmadığını görüyorum. Daha çok köylerinde, kasabalarında olduğunu gördüm. Aracı olmayanlar için bu önemli bir sorun. Gidilen şehirlerin lezzetlerini tatmak istemelerine rağmen araçları olmayanlar merkezde bulunan sadece birkaç lezzetini tadabiliyor. İllerimize ait yöresel lezzetlerin merkezde lokanta ve restoranlarda daha çok yer verilmesini isterim. Bazen haftanın sadece iki günü çıkardıklarını da söyleyenler oluyor ama bu bence yanlış. Örneğin bir pazar günü Marmaris’in merkezinde bulunmuştum ve o gün bir lokantaya gittiğimde şu lezzetlerden tatmayı istiyorum dediğimde bana Pazartesi ve Cuma günleri çıkıyor demişlerdi ve ben üzülmüştüm. Farklara gelince. Her ilimizin ayrı güzel tatları var. Tokat’ımızın da öyle. Tokat’ımızı ziyaret etme şansları olanlar mümkün olduğunca her lezzetini tatmalılar.
SORU- Çok istemenize rağmen ilçelere gidemediniz ama Tokat merkezi tarihi yerleri iyi inceleyerek gezdiniz tarihi açısından Tokat’ın tanıtımına nasıl katkı sağlanabilir
BURAK KOÇAK- Diğer ilçelerine de gitmeyi çok istedim ama kötü hava şartları ve zamanımın yetersiz olması sebebiyle gidememiştim. Allah izin verirse tıpkı merkezini kucakladığım gibi vakit buldukça Tokat’ı ziyaretlerimde diğer ilçelerindeki vatandaşlarımızı da kucaklamak, onlarla bir olarak hareket etmeyi de istiyorum. Her adımı tarih dolu Tokat merkezde zamanım oldukça birçok yer gezip, gördüm, bol bol fotoğraf çektim. Fakat bazı eksiklikler gözüme çarptı. Sergilenen eserler vs birçok şey güzel olsa da görevliler yeteri kadar ziyaretçilere ilgi ve güleryüz gösterememekte. Yeteri kadar rehberlik görevini yerine getirememekte. Gereken ilgiyi sadece Plevne Müzesi ve Atatürk Evi’nde görebilmiştim. Buna biraz daha dikkat edilmelidir.
SORU- Tokat basınını da ziyaret ettiniz. Basının Tokat tanıtımına ne gibi katkısı olur sizce?
BURAK KOÇAK- Gazetenin gereken hassasiyeti ve gayreti gösterdiğine inandım. Fakat Tokatlıların ve diğer illerden, ülkelerden gelen ziyaretçilerinin yerel gazeteleri daha fazla okumalarını isterim. Tokat’ta yaşayıp Tokat’tan haberdar olmamak Tokat’a ve gazetecilerimizin emeğine saygı duymamak anlamına gelir.
SORU- Tokat’a yeniden gelmeyi çok istediğinizi söylediniz. Yeniden gelişte nerelere gitrmek istersiniz ? Tokat halkından ve yetkililerden sosyal sorumluluk projeleri için ne gibi destekler beklersiniz ?
BURAK KOÇAK- Diğer ilçelerine de gitmeyi çok isterim. Merkezinde de gidemediğim yerler oldu inşaallah oralara da gideceğim. Tokat halkı beni ne zaman görmek, dertlerini paylaşmak ve birlikte hareket etmek istediğini söylerse istedikleri zaman yanlarında olmaya hazırım. Halkımıza ve yetkililerimize gerek yapmış olduğum ziyaretlerle gerekse gazetelerimizin duyurularıyla Tokat’ımız için neler yapmak istediğimi açıkça dile getirdim. Şimdi sıra Tokat halkının ve yetkililerin vereceği cevaptadır. Birlikte hareket etmeyi kabul ederlerse onlara mutluluğu, huzuru ve refahı müjdeliyorum. İleride Tokat’ın belediye başkanlığına, kaymakamlığına veya valiliğine getirilme durumum olursa Tokat için çok daha fazlasını da yapacağımın bilinmesini isterim. Bir genç olarak yaptığım ilk Tokat ziyaretimde birçok eksik gözlemledim. Ama bunları kimseyle paylaşmayı istemiyorum. Bunun sebebi benim yapmayı istememdir. Tokat halkının çok daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorum. Tıpkı diğer illerimizdeki vatandaşlarımız gibi.
Çok sağ olasınız Burak Kardeşim sizi en kısa zamanda tekrar Tokat’ta görmek ister
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.