- 879 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HARFİ HARFİNE
Ülkeyi derinden sar(s)acak yakın ekonomik krizin olası sonuçları neler olacak? Harfi harfine izleyelim.
A) Aldığının karşılığında borçlarını ödeyemeyenler eldeki mal varlıklarını satışa çıkarmak zorunda kalacaklar.
B) Bolluk ve bereketi kaybolan paradan dolayı satışa çıkan mallar nedeniyle çarşı pazar her yerde 2. el eşya yığılması olacak, herkes hem iyi hem ucuzu aramak için saatlerce d-avare avare dolaşacak.
C) Ceza almamak için avare dolaşan insanlar diğer d/avarelerin sinirine dokunacak.
Ç) Çarçur edilen hazine paralarının hesabını sormak isteyenlerden hesap sorulacak!
D) Delirecek düzeyde siniri bozulanların midesine vuracak, doktora gidenlerin sayısı
artacak, insan sağlığı bozulurken ilaç tüketimi hızla artacak eczanelerin kazançları artacak.
E) E maddesine gelince herkes ’E başka ne olacak?!’ diye soracak.
F) F deyince FUHUŞUN artacağı akla gelecek, zavallı kadınlar için adeta mesleğe dönüşen yeraltı fuhuş sektörü ve çeteler arası savaşlar başlayacak, özkıyımlar cinayetler gırla gidecek.
G) Gideceğin yere bundan böyle yaya git! düşüncesi sloganlaşacak... Cadde ve sokaklar kurulan 2.el otomobiller nedeniyle dükkan sahiplerinin işgaline uğrayıp, yayaların geçiş trafiği daralacak. Bir yandan yoksulluktan dem vurulurken bir yandan sözümona zenginliğimiz sokaklara yansıyacak(!) Fakat kimse bunun nedenlerini sorgulamayacak?!
H) H maddesinde milleti Haziran ayında referanduma götürüp ’He de bakalım!’ deyip He dedirtecekler bu durum He demeyenleri delirtecek! H derken Halkı düşünmek kimsenin akına gelemeyecek!
I) Halk ekonomik krizin yükünü sırtından atamayınca I maddesinde Ihhhh!’ lamaya başlayacak ve deve gibi dizlerinin üstüne çöktürmek için deveyi çeken eşekler ’ Ihhh Ihhh Ihhh!!! demeye devam edecekler.. Bu halk ıhar mı ?! Ih!
İ) İ maddesinde i ile başlayan hiçbir işin iyiye gitmediği anlaşılacak!
J) Jandarmanın önemi artacak!
K) Kapitalizm vurgunlarına devam edecek!
L) Leb demeden leblebiyi anlayan uyanıklar bir yolunu bulup siyaseti yeni baştan dizayn ve dikte ve diktasını oluşturmak için oluşturacakları ,yeni baştan kulağa hoş gelen adlarla sivil insiyatifler kuracaklar, mesela ’Akil adamlar!’ gibi! Bu kez nakil adamlar daha çok söz sahibi olacaklar!
M) Muhtarlara Ramazan ayında Aksarayda yemekler ikram edilecek, birlikte teravih namazına gidecekler, yedikleri yemeğin bedelini hizmet olarak iktidara getirmeyen muhtarlara muhtıralar ve ihtarlar verilecek.
N) Ne deyince neyin ne olduğunu biz mi size anlatacağız diyen başkanlar ’Neyin ne olduğunu biz size gösteririz!’ deyip ekranlarda Mevlevi semazenler dansederken hüzünlü ney çalarak millete dinletecekler.
Döne döne mevlana olan millete Konyadan ’Bir de bu yana dön!’ diye derin ve insanın içini sızlatan bir ses ve ardından sessiz çığlıklar yükselecek!
Bu arada Neyzen Tevfik öfkeyle karşılık verecek:
Su-i tedbirimle ya hu öyle .oklaştı ki işim
hem ağzıma z.ıçtı felek hem de s..ildi geçmişim
Şifadır dedin zehir tatdırdın,
Gençliğin okunu boşa attırdın,
Körlerin yurdunda ayna sattırdın,
Çıkmaz sokaklara daldırdın felek!
Derd-i firakın ile düşeli sevdaya mey’e
Müptelayım, deliyim, düşmüşüm esrarı-ney’e
Feleğin kahpe başında paralansın parası
Ben güzel sevmeye geldim, değil ekmek yemeye
O) OOOO bukadar fazla diyenlere karşılık olarak meydanlarda su sıkmaya ve....insanlar ...meye devam...
Ö) Ölsün gebersin! diyenlerin duası kabul olacak! Bu bedduanın kime yapıldığını bu millet biliyor zaten, izahata gerek yok!
P) Puştların sayısı artacak!
R) Ramazan ayı boyunca periyodik muhtar yemekleri külliyen gelenekselleştirilecek bu arada yediklerini küllemek için külbastı ikramı ön sırada tercih edilen yemek olacak!
S) Susuyorum çünkü ağzımdan çok kötü, çok büyük bir küfür çıkacak!
ş)... Ş deyince akan sular durur, özel hakkımı kullanıyorum.
t)T’mi; Allah onun da belasını bir an evvel versin!
U) Uzatmaları oynayan iktidarın sonu yakın.
V) Vekilllerin dokunulmazlıklarını kaldırıp verip veriştirecekler...
W) Bu harf alfabemize uymasa da uydurmaya çalışanlar telaffuz için baskı yapmaya devam edecekler.
Y) Yolsuzluklar karşı herkesin diline dolanan bu harf çok tehlikelidir, şeklinden de anlaşılacağı üzere yaracaktır ortalığı, onun için uzak durmakta fayda var . Ancak Yiyici takımı adı üstünde ilk harften alışkındır bu sese! on Y... yesin...
Z) Zurnanın zırt dediği yere geldik İKTİDAR ÇÖKTÜ!!!
Şaban AKTAŞ
26.06.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
HARFİ HARFİNE Yazısına Yorum Yap
"HARFİ HARFİNE" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.