- 877 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BÜTÜN ÜMİDİM GENÇLİKTEDİR
BÜTÜN ÜMİDİM GENÇLİKTEDİR
Dünya yaratılışından bugüne yenilenme ve gelişme içerisindedir. Dünyaya gelenin büyüyüp gelişmesi ve dünyayı terk etmesi dünyanın değişmez kanunudur.
Devletlerde insanlar gibidir. Doğarken ölenlerin yanında, yüzyıllar boyu yaşayanları da vardır.
Türk milleti dünya üzerinde var olduğu müddetçe kendinden söz ettirmiştir. Onun için diyoruz ki;
Atalarımız tarihin hiçbir döneminde devletsiz, bayraksız, yaşamamışlardır. Dünyanın en güçlü ve medeni Devletleri hep Türkler tarafından kurulmuştur. Geçen yüzyıllarda dünya ya nizam veren insanlık ve hoşgörü imparatorluğu kurmuş olan atalarımız iç ve dış düşmanlar tarafından 20. Yüzyılda yıkılmaya ve yok edilmeye çalışılmıştır.
Tarihe Osmanlı Devleti diye adını altın harflerle yazdıran şanlı ecdadımızı tutsak ve devletsiz bırakamayan dâhili ve harici hainler sonunda topraklarımızı paylaşmayı, bizleri Anadolu yarımadasının bir parçasında sıkıştırmayı planladılar.
Türk, öldü denilen zamanda dirilebilen, yorgun ve bitkin denilen zamanda düşmanlarını yenebilen, savaşacak insanları yok denildiğinde dünya lideri çıkarabilen kahraman bir ırkın adı olduğunu bilmiyorlardı.
Yine böyle bir bahar gününde “Damarlarındaki asil kandan” kuvvet ve cesaret alarak yurdun makûs kaderini değiştirmek için Samsun’a çıkan Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları milletimizin ve esir milletlerin kalplerine bir güneş gibi doğmuştur.
Türk’e kefen biçenin ölümü korkunç olur sözünü doğrulatıp, geldikleri gibi gönderen Ata’yı anma günüdür bu bayram.
Cennet vatanını, mübarek toprağını, kahraman şehidini, gaza bayrağını, kutsal dinini koruma günüdür bugün.
Gençlik her zaman ve her yerde geleceğin teminatıdır. Bu nedenle geleceğini güvence altına almak isteyen millet ve devletler gençliklerini iyi eğitmelidirler. Gençliğin önemini bilmelidirler.
Memleketin en zor zamanında harekete geçen Atatürk vatanı düşmanlardan kurtarmıştır. Bugünün bayram ilan edilmesinden sonra, bir daha böyle olayların yaşanmaması için bu cennet vatanı yeni yetişen nesillere yani gençlere emanet etmiştir.
“Bütün ümidim gençliktedir” diyen Ata’mızın gençliğe armağan ettiği bayram günüdür bugün.
Türk gençliğinin bayramını kutlarken vatan ve milletinin bekasını üstlendiği bayramdır bu bayram.
Türk gençliğinin, tarihini, ecdadını, bayrağını, bağımsızlığını, gücünü, düşmanını tanıdığı ve tanıyacağı gündür gençlik bayramı.
Ata’nın sözlerini uyarak ve tekrarlayarak “Ya istiklal, ya ölüm” diyeceğimiz gündür bugün.
Gençler, eğer tarihi tekerrür ettirmek istemiyorsanız: Güçlü, dinamik yön veren Türkiye ve huzurlu, müreffeh günler sizin elinizdedir. Cumhuriyetimizin 100. Yılında yani 2023 yılında Türkiye’yi muasır medeniyetlerin üzerine çıkarmaya var mısınız?
Millet ve memleketinizi her şeyden daha çok sevip uğrunda canla başla çalışmalısınız.
Ata’nız ve atalarınız sizden bunu istiyor.
Bugün dolayısıyla bundan doksan yedi yıl önce vatan aşkıyla yanıp tutuşup “ Ya istiklal, ya ölüm” diyerek Samsun’a çıkan başta Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarına, vatan namustur diyerek, gül bahçesine girercesine savaşa giden tüm şehit ve gazilerimize şükranla, minnetle anıyorum.
Ebedileşenlere Allah’tan rahmet diliyorum. Ruhları şad olsun.
Bayramınız kutlu olsun.
18.05.2016
Osman GİRGİN
[email protected]
osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.