- 828 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kuşlar..
Bazen takılıyor kafama eften, püften şeyler..
’’Bütün suç kuşlarda hakim bey,Durmadan uçuyorlar,Özgürlüğü sokuyorlar beynimize’’ dizeleri takıldı iki gündür..
Tüm kuşları terörist ilan etmek gerekir o zaman diye düşünüyorum.İnsanları isyana teşvik ediyor,her biri..
Ama kuş işte !Yaradılışları uçmayı gerektiriyor...
Uçmak deyince Rahmetli Demirel’in anlattığı bir fıkra takılıyor sonra..
Becerebildiğim kadarıyla anlatmaya çalışayım onuda :
Adam almış,temizlemiş ördeği,hazırlamış pişecek şekilde vermiş mahallenin fırınına..Fırıncı nar gibi kızarmış halde çıkarmış tezgaha,adam gelip alsın diye..
Tesadüf buya şehrin kadısı yoldan geçerken görmüş ördeği,gelde beni ye dermişcesine ona bakıyor...Girmiş içeriye o ördeği aldım ve gönder demiş..Fırıncı başkasını demeye çalışsada nafile..Kadı bu..Paketlemiş bir güzel göndermiş kadıefendinin evine..
Bir süre sonra adam gelmiş ördeği almaya,Fırıncı ıkıla,sıkıla ördek demiş,ördek uçtu..Aklına o gelmiş adamın..Ördek sahibi kızmış haliyle ’’bre adam canlımı bu uçsun,çıkar benim ördeğimi’’
Laflar havalarda uçuşurken başlamışlar kavgaya,
fırıncı kaptığı gibi küreği adamın kafasını yarmış,sapıylada gözünü kör etmiş.....Adam kanrevan içinde..
Başlamış fırıncı kaçmaya,adamda can havliyle onu kovalamaya...Derken bir duvardan atlamış fırıncı.Duvarın altında bulunan hamile bir kadını üzerine düşmüş,kadın çoçuğu düşürmüş,Fırıncı önde,Ördek sahibi ve hamile kadının kocası arkada koşmaya devam..Yolda koştururlarken bir gayrimüslim vatandaşda nasiplenmiş koşuşturmacadan.Adamın savurduğu taş ile gayrimüslim vatandaşa isabet etmiş.Oda kanlar içinde takılmış peşlerine ,fırıncı can havliyle karakola atmış kendini..Karakoldan kadıya sevketmişler hepsini..
Yargılama başlamış..
Kadı mevzuyu sorunca kavganın ördekten kaynaklandığını anlamış..
Açmış karakaplı defterini Ördek; Karşılığı Tayyar ,tayyar demek uçar demek demekki ördeğin uçmasında bir sakınca yok..O zaman uçmuştur..
Kavgaya sebep olan ördek uçtuysa ortada sebepte kalmamıştır..
Sıra hamile kadının kocasına gelmiş..
Çocuk doğmadığı için cinayet sayılmaz.telafi yolu da Karını bir gece fırıncıya bırakacaksın,O giden çocuğun yerine çocuk koyacak deyince adamda davadan vaz geçmiş..
Bakmış diğeri sonuç çıkmayacak,Kadı sorunca senin ne şikayetin var diye ’’adaletinle bin yaşa kadı efendi,hiç bir şikayetim yoktur !! demiş..
Daha uzun bu fıkra ama kısaca mevzuu böyle..
Kuşlar işte!
Adama neler neler düşüdürüyor..
Yeminlen terörist bunlar..
YORUMLAR
Kıssadan hisse gülümseyerek okudum yazınızı .
Suçsuzun suçlu sayıldığı bir ülkede kimi kime şikayet edeceksiniz.
Üstelik en büyük suçu kadı hazretleri işlemişse... Bence de kuşlar terörist :))))
Kaleminize ,yüreğinize sağlık..
Gargaronlu Hektor
maalesef gerçekler böyle gibi..