- 482 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bush: 'Rusyanın yaptığı kabul edilemez dedi:'))))))
Bush: ’Rusyanın yaptığı kabul edilemez dedi:’))))))
Rusya’ya karşı çıkan baş terörist ABD devletine sormak lazım. YA SENİN IRAK’TA İŞİN NE?
Şimdide terüristliğe Kafkaslar’da savaşa RUSYA başladı. Savaşta %90 sivil öldürüldü....
ABD, her fırsatta, sadece bizim gibi sömürgelerindeki kıç yalayıcıları aracılığı ile değil, eline geçen her fırsatta, resmi ağızlarından da, dünyanın efendisi olduğunu, kendi kurallarına göre hareket etmeyenleri cezalandıracağını söylüyor..
Dünyanın her yerinde askeri gücü var ve bu askeri gücü kullanmakta tereddüt etmeyeceğini ilan ediyor.
Kendilerini dünyanın efendileri olarak ilan ediyorlar. Ve bu konuda da küstahlaşmaktan geri kalmıyorlar. Açık olarak her alanda, dünyanın sahibi olduklarını ifade ediyorlar
dünyaya verdikleri zararlar: şimdide sıra Rusya’da katıldı DÜNYA seyrediyor....
"Savaş ve Çevre Kirliliği
* Birleşmiş Milletlere göre ‘Bugün yaşanan hava kirliliği, toprak kirliliği, yer altı ve yerüstü su kaynakları kirliliği, tehlikeli atıklar gibi çevre sorunlarının %34’ü savaşlar, yeni silah sistemlerinin geliştirilmesi çalışma ve harcamalarından kaynaklanmaktadır.
* Halen silahlanma için 2 gün içinde harcanan para 4.8 milyar ABD dolarını geçmektedir. Bu rakam BM lerin 3. Dünya ülkelerindeki çölleşmeyi önleme programı için 20 yılda harcadığı paraya eşittir.
Savaşın Çevreye Etkisi
* Körfez savaşında Kuveyt’te yakılan petrol kuyuları 600 milyon ton petrolü tüketerek havada is, gazlar ve tehlikeli kimyasallardan oluşan bir battaniye meydana getirmiştir.
* Çıkan duman güneşten gelen ışınları engellemiş; bölge ülkelerinde ısı yaklaşık 10° C düşmüştür.
* Petrol dumanı içindeki CO2 bölge ülkelerinde sera etkisi ve asit yağmurlarına neden olmuştur.
* Bugün Bağdat’ta yaşayanların büyük bir çoğunluğu Dicle’nin kirli sularını içiyor. Kanalizasyon atıkları; arıtma tesisleri tahrip olduğu için kontrolsüz şekilde Dicle’ye akıyor.
* Dicle nehrine akan kanalizasyon atıklarının içinde Amerikan Ordusunun atıkları da var. Bu atıklar son derece tehlikeli ağır metalleri de kapsıyor.
* Dicle sularının içme suyu olarak kullanıldığı bölgelerde sinir sistemi hastalıkları, doğum anomalileri ve kanserlerin görülme sıklığı arttığı Irak’lı uzmanlar tarafından belirtiliyor.
Alt yapıya Etkisi
* 1. Körfez savaşı sırasında başta içme suyu sistemleri, kanalizasyon yapıları ve barajlar olmak üzere Irak’ın tüm alt yapısı bombalanmıştır.
* 1. Körfez savaşında Bağdat’ta temiz su taşıma kanallarının % 40’ından fazlası tahrip olmuştur. 2. Körfez savaşında ise sistemin tamamı tahrip olmuştur.
* Irak’ın temiz su ve kanalizasyon sistemlerinin tekrar yapılandırılması için tahminen 11 milyar ABD doları gerekmekte idi.." alıntı.