- 1234 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE ISTİHBARATI NE IŞ YAPAR ?
TÜRKİYE ISTİHBARATI NE IŞ YAPAR ?
Merhaba değerli okurlarım. Bu gün yazımda biraz beyin yoralım.
Son günlerdeki terör örgütleri ve De eylemlerini gün önceden Amerika, Almanya biliyor da bizimkiler bilemiyor.
Türkiye’nin milli istihbarat teşkilatı acaba ne iş yapar? kime bağlı beraberce okuyalım.
Türkiye’de istihbarat teşkilatına istihbarat hedefleri doğrultusunda siyasi direktifler verilmez. MİT, siyasi hedeflerini kendisi tayin eder, bilgileri kendisi toplar ve devlete verir.
MİT’te çalışan uzmanlar, gizli kaynakların yanı sıra, etrafta dolaşan açık kaynaklı bilgileri, kitlelere ulaşan yayın organlarını da takip eder.
Bir terör örgütünün kitlelere ulaşmak için kullandığı yayın organı ,açık kaynaklara bir örnektir. MİT için bir terör örgütü yayınında yer alan bilgiler de değerlendirmelerde ve hedeflerin saptanmasında rol oynar.
Acaba bu teşkilat kendi başına karar verebiliyor mu ?
Bunca olay ve bombalar patlarken nerede bunların bilgileri var mı ? varsa neden uyarmıyorlar da Amerika, Almanya uyarırken şu illere gitmeyin derken bizimkiler nerede hala kış uykusunda mı ?
Suriye’deki kriz başladığından beri, Türkiye’nin doğusu casus yuvası haline geldi. Gizli kameralara yakalanan İran ajanları... Sayıları artırılan CIA görevlileri... Almanlar, Fransızlar, İngilizler... Neredeyse her köşe başından bir istihbaratçı çıkmaya başladı. Peki kim bu insanlar? Birbirlerinin ayaklarına basmadan nasıl çalışıyorlar? Nerelerde kalıyorlar? Amaçları, çalışma yöntemleri ne? bunlar bilgi toplayıp kime bilgi veriyorlar. Değerli okurlarım, olan biz halka oluyor analar ağlıyor bombalar patlıyor, güvenlik yok o zaman bu teşkilat nerede kimin tarafında.
Sorular sorunlar ve acılar Allah’ım sonumuzu hayırlı eylesin .
Muharrem değirmenci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.