- 598 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BONCUK MAVİSİ DİDİM
Deniz ile doğanın, doğa ile tarihin birleştiği gözde bir tatil kentidir Didim.
Ege’nin parlayan güneşi, gün batımının en özel seyirlik neşesi, ülkemizin bir cennet köşesidir Didim.
Yeşille maviyi buluşturan, renk cümbüşünü oluşturan sihirli bir güzelliktir Didim.
Mavi bayrak ödüllü, tertemiz, irili ufaklı sayısız koylarının sığ ve berrak denizinde yüzüp doya doya deniz keyfi alınacak yerdir Didim.
Denizi yavaş yavaş derinleştiği için, yüzmek isteyenlerin denizin içinden epey yürümesi gerektiğinden, yüzme bilmeyenler ve çocuklu aileler için güvenli bir sahil şeridi olan yerdir Didim.
Altın sarısı incecik kumuyla Ege’nin incisi, incilerin de en değerlisidir Didim.
Uzaktan bakınca altın gibi parlayan incecik kumlardan oluşan dünyaca ünlü Altınkum Koyu, yazlıkçı ve tatilcilerin gelmesiyle renk renk güneş şemsiyelerinden adeta görünmez olan yerdir Didim.
Altınkum’da ’iğne atsan yere düşmez’ sözünün hayat bulduğunu yerdir Didim.
Ne Akdeniz’in boğucu sıcaklığı ne Karadeniz’in dalgaları var burada...
Eşsiz Altınkum plajında güneşlenenlerin kendilerini kızgın kumlardan serin sulara atarak haz aldığı yerdir Didim.
Mavi Şehir’de ’Sarıkum’un dört tonu, Sarı’dan kahverengiye... Turkuvaz’dan lacivert’e... Dalgalar ile danseden bembeyaz köpüklerle ise ayrı bir hikaye’dir Didim...
Toprağında adeta tarih fışkıran uygarlıklar şehri, Antik Çağın Didyması, bağrında pek çok gizemli tarihsel hazineyi saklayan yeraltı müzesidir Didim.
İlkçağ’da Didim’e kehanetler ülkesi sıfatını verdiren, adına dünyanın 3. Büyük Tapınağı yapılan Sanat Tanrısı Apollon’un yaşadığı tarihi kenttir Didim.
Tapınak içinde, Yunan mitolojisinde bakışları ile insanı taşa çevirdiğine inanılan, İlkçağ tanrılarını kendine aşık eden, kafası gövdesinden ayrılmış, yılan şeklinde saç örgülü Medusa kabartması önünde yerli ve yabancı turistlerin çektiği hatıra fotoğrafları ileileride anlatılacak anıların ölümsüzleştirildiği yerdir Didim.
Tarihi kalıntılarıyla herkesi büyüleyen Millet Tiyatrosu’yla unutulmayacak bir yerdir Didim.
Dilek yarımadasındaki Milli Parkı, doğa cenneti Karina’sı, doğal güzellikleriyle bir doğa harikası, bir rüya kentidir Didim.
Düşük nem oranı ile yazın bunaltıcı sıcaklardan şikayet edenler için iyi bir seçenektir Didim.
Zaten doktorlar tarafından ’yaz-kış sağlıklı yaşanılacak ve yaşamdan haz alınacak kent’ olarak tanımlanmaktadır.
Alımıyla, çalımıyla efelenen Aydın Efesi’nin adıdır Didim...
50-55 km’lik tertemiz, pırıl pırıl plajında sereserpe uzanıp, içinizi dışınızı ısıtan güneşinde güneşlenebileceğiniz ve kendinizi serin sulara atabileceğiniz yerdir Didim.
Gökyüzünün altındaki en güzel iklimdir Didim. Mis gibi oksijen dolu havası ile ciğerlerin bayram ettiği yerdir Didim.
Yeşilin insanı cezbeden tonları arasında doğa yürüyüşü, büyülü Ege maviliklerinden tekne gezisi ve bisiklet turları ile zevk alınacak ideal bir yerdir Didim.
Muhteşem bir manzarayı gözler önüne seren Akbük’teki Saplı Ada görülmeye değer güzelliktedir. Rivayete göre; Saplı Ada’da on çakıltaşı toplayanın ömrü on yıl uzuyormuş.
Sonuç olarak; az nemli mis gibi havası, tertemiz, berrak, sığ, boncuk mavisi denizi, altın sarısı kumu, etkili güneşi, plajlarının çekiciliği, insanlarının sıcaklığı, zaman kavramını unutturan muhteşem doğası, toprağında fışkıran tarihi ile tatilcilerin aklında bulunması ve mutlaka gelip görülmesi gereken yerdir Didim...
Yıl boyunca yaşadığınız tüm stresleri size unutturacak bir tatilin keyfini çıkaracağınız yerdir Didim...
İnanıyorum ki tatil anılarınız içinde unutulmazlar arasında ilk sırada yer alacak ve bağımlılık yapacak yerdir Didim...
Yurdumuzun her köşesi elbette güzel ama boncuk mavisi Didim’den daha güzeli yok.! derim ve herkesin burada tatil yapmasını tavsiye ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.