- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FALEZ FACİALARI VE GERÇEĞİ
Dünya’nın pek çok yerinde, insan hayatı için risk oluşturan; ama, her türlü tehlikesi bilindiği halde, ziyaretinden vazgeçilemeyen cazibe merkezleri vardır. Merak güdüsü ve maceracı ruh yönlendirmesi, bu yerleri, bilinen tehlikelerine karşın “gözde yerler” haline getirir. Turizmin, gelişen teknolojik ve ekonomik olanaklarla geniş kütlelerin katıldığı bir faaliyet alanı haline geldiği-internet gibi “dünyanın neresinde görülmeye değer ne var?” bilgisine kolayca erişim imkânı da düşünülürse- günümüzde, bu yerlerde ziyaretçi hareketliliğinin artması doğal karşılanmalıdır. Nitekim, ülke coğrafyamızın bu tür “gezilip görülecek yerler envanteri” de çok zengindir ve şükür ki, yapılan yatırımlarla, gezgin memnuniyeti artmakta, daha çok insan ülkemizi ziyaret etmektedir.
Ne var ki, bu olumlu gelişmeye koşut olarak, ülkesine yerli-yabancı turist çeken devlet yönetimlerinin de sorumlulukları artmaktadır. Nitekim, güvenlik, hijyen, acil sağlık hizmeti, ulaşım kolaylığı gibi turizmi destekleyici pek çok kamusal hizmet alanına yatırım ve bunların işleyişinin denetlenmesi, söz konusu yükümlülüklerden bazılarıdır.
Durum böyle olduğu halde, son zamanlarda, bazı kazara düşme ve intihar yeri olaylarıyla adından sıkça söz edilir bir “seyir yeri” olarak dikkati çeken “Antalya-Falezler”deki, “Yerel yönetimin önlem alma yönünden acaba bir ihmali mi var?” dedirtecek boyuta gelen vukuat sayısındaki artış, burada yapılabilecekleri tartışmaya açmayı gerekli kılmaktadır.
Şüphe yok ki, “yetkililer nasıl bir önlem alır, ne tür bir tasarrufla düşme ve intihar vakaları azaltılır”, bunları kamuoyu nezdinde tartışmak gerekmektedir. Bu maksatla kaleme alınmış bu yazının, hem kamu oyu oluşturma hem de yetkilileri uyarma görevini yerine getirmesini diliyor; siz okuyucularımıza, aşağıdaki gazete haberleriyle kayda girmiş “Falez olayları”nı hatırlatmakla yetiniyorum. Umarım, işe yarar!
Babasına şaka yaparken falezlerden düştü / 05.02.2012
Antalya’da, uzun süredir görüşmediği babasıyla gezintiye çıkan 17 yaşındaki İmer Güler, Karaalioğlu Parkı’nda seyir terasından kayalıklara düştü. İtfaiye ekibi ve polisin 1.5 saatlik çabasıyla kurtarılan İmer Güler, babası Ali Güler’in ellerinden tutarak ağladı. Eşinden ayrı olan ve kızıyla hafta sonlarını birlikte geçiren Ali Güler o geceyi şöyle anlattı: “Baba kız parkta geziyorduk. Bu sırada yolda bulduğumuz bir portakal ile futbol oynamaya başladık. Ben portakalı yakalamak için arkasından koşarken İmer şaka yapmak için bir duvarın arkasına saklanmış. Bu sırada zemini yumuşak yere basan kızım kayalıklardan düşmüş.” 4 yaşından beri piyano eğitimi alan İmer Güler’in geçen yıl Estonya’da düzenlenen J.S. Bach Klasik Piyano yarışmasında, dünyadan 100 genç sanatçının katıldığı yarışmada “Nomination Improvisation” dalında birinci olduğu öğrenildi.
***
Aracını falezlerden aşağıya sürdü / 21. 11. 2012
Antalya’da 28 yaşındaki Taner Sağlam isimli sürücü, aracını 50 metre yüksekliğindeki falezlerden denize sürdü. Öldüğü belirlenen sürücüyü denizden çıkartma çalışmaları sürdürülüyor. Antalya’nın Şirinyalı Mahallesi eski Lara Caddesi Adonis Hotel yanında, yüksekliği 50 metreyi bulan falezlerin bulunduğu alana saat 13.30 sıralarında gelen 07 ERD 83 plakalı otomobilin sürücüsü Taner Sağlam, aracını hızla denize sürdü. Denize uçan otomobili görenlerin bildirmesi üzerine olay yerine itfaiye kurtarma timi ile Sahil Güvenlik Komutanlığı ve deniz polisi ekipleri geldi. Dalgıç polisler, denizde ters dönen aracın sürücüsünün öldüğünü belirledi. Aracın, Antalya Toptancı Hali’nde komisyonculuk yapan Taner Sağlam’a ait olduğu, sürücünün Sağlam olup olmadığının ise henüz belirlenemediği kaydedildi. Ekipler, otomobil ile sürücünün çıkartılması için çalışmalarını sürdürüyor.
Olay yerine gelen baba Sami Sağlam sinir krizi geçirerek gözyaşlarını tutamadı. Taner Sağlam’ın intihardan kısa süre önce sosyal paylaşım sitesi Facebook’taki sayfasına son mesajında, "Kadın dediğin ağırbaşlı olacak, iffetli olacak, atlamayacak öyle her lafa. Muhatap olmayacak herkesle... Yeri geldinde bir adım geride durmasını bilecek. Bilecek ki sultan olsun. Erkeklerin muhabbetlerinde meze olmayacak. Kadın dediğin ya böyle olacak ya da hiç olmayacak..." yazdığı öğrenildi.
***
Telefonla konuşurken 45 metreden düştü / 01.12.2013
Antalya’da 20 yaşındaki Bektaş K., falez duvarı üzerinde telefonla konuşurken bir anda dengesini kaybedip 45 metreden düştü. Olay, saat 20.30 sıralarında Muratpaşa İlçesi Eski Lara Yolu üzerinde bulunan falezlerde meydana geldi. Antalya’ya gezmeye gelen 20 yaşındaki Bektaş K., arkadaşı 16 yaşındaki Ebubekir K. ile falezlerde gezintiye çıktı. Bektaş K., duvarın üzerine çıkarak, sevgilisini aramak için Ebubebir K.’dan telefonunu istedi. Ardından sevgilisiyle telefonla konuşan Bektaş K., bir an dengesini kaybedince falezlerden boşluğa düştü. Durumun bildirilmesi üzerine olay yerine gelen Deniz Polisi ve Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait İtfaiye Kurtarma Ekibi, hem falezler üzerinde, hem de denizle yaklaşık 1 saat arama yaptı. Ancak Bektaş K.’nin izine rastlayamayan ekipler olay yerinden ayrıldı. Ebubekir K., "Bektaş sevgilisiyle konuşurken etrafında döndü ve ayağı birden boşluğa düştü. Falezlerden aşağı düştüğünü gördüm" dedi.
***
Evlada son bakış / 03.12.2013
Umutları ceset torbasını açtığında sona erdi. Antalya’nın Lara bölgesindeki falezlerde dün gece cep telefonuyla konuşurken 45 metre yükseklikten denize düşen ve cesedi sabahleyin bulunan B.C.’nin cesedi deniz polisi tarafından çıkarıldı. Arama çalışmalarının başından itibaren oğlunun sağ kurtulacağı ümidini yitirmeyen babanın umutları, yat limanında ceset torbasını açtığında sona erdi. Olayı haber aldıktan sonra arama çalışmalarını izleyen baba A.C., metanetini cesedin denizden çıkarıldığı anda bile korumaya çalıştı. Deniz polisinin tekne ile cesedi yat limanına getirmesinin ardından ceset torbasının yanına giden baba A.C., ceset torbasını açtığı an yıkıldı. Birkaç saniye oğlunun cansız bedenine bakabilen ve eliyle oğlunun yüzüne dokunan baba A.C., hemen ceset torbasının yanından uzaklaşarak cep telefonuna sarıldı. Kısa bir süre cep telefonuyla konuşan acılı baba, gözyaşlarına boğuldu. B.C’nin cenazesi, otopsi yapılmak üzere morga götürülürken, yapılan ilk incelemede B.C.’nin kafasında darbe tespit edildi. Darbenin düşme öncesi mi yoksa düşmenin etkisiyle mi oluştuğu otopsiden sonra belli olacağı belirtildi.
***
Benim için bittin mesajı yazıp, ölüme atladı / 15.03.2015
ANTALYA’da kız arkadaşı ile telefonda henüz bilinmeyen nedenle tartışan ve ardından ’Benim için bittin’ mesajı yazan 27 yaşındaki Buğra Yörük, 35 metre yüksekliğindeki falezlerden denize atlayarak intihar etti. Olay, saat 17.30 sıralarında Muratpaşa İlçesi, Çağlayan Mahallesi’nde meydana geldi. Falezlerin üzerindeki parka gelen Buğra Yörük, iddiaya göre cep telefonuyla konuştuğu kız arkadaşıyla tartıştı. Yörük, Mersin’deki kız arkadaşına ‘Benim için bittin’ yazılı mesajı attıktan sonra telefonunu çimenlerin üzerine bırakıp 35 metre yükseklikteki falezlerden atladı. Bir kişinin kendisini falezlerden attığı ihbarı üzerine bölgeye sevk edilen Deniz Polisi kısa süre sonra gencin cansız bedenini denizden çıkardı. Kaleiçi’ndeki Yat Limanı’na getirilen Buğra Yörük’ün cesedi polisin incelemesinin ardından Adli Tıp Kurumu morguna konuldu. Polis olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlattı.
***
Falezlerde eğlence faciayla bitti: 1 ölü / 16.03.2015
Antalya’da falezlerde içki içen 2 genç, yaklaşık 30 metre yükseklikten kayalıklara düştü. Gençlerden biri öldü, diğeri ağır yaralandı. Mehmet Songur ile Gökhan Özgedik, Karaalioğlu Parkı’nın falez kısmına giderek içki içmeye başladı. Özgedik, bir anlık dikkatsizlik sonucu falezlerden düşünce, Songur da onu kurtarmak için arkasından atladı. Gökhan Özgedik kayalıklara çarpıp denize düşmesine rağmen kıyıya çıkmayı başardı ve bir kayanın üzerine çıktı. Mehmet Songur ise ağaca takılınca hızı kesildi ve ayaklarının üzerine düştü. İki ayağı da kırılan Songur, arkadaşına yardım etmeye çalışsa da başarılı olamadı. İki arkadaş sabaha kadar kayalıklarda kurtarılmayı bekledi. Saat 09.00 sıralarında balık tutmaya gidenler tarafından fark edilen 2 genç için sağlık ekibi, itfaiye ve polis çağrıldı. Olay yerine gelen itfaiyecilerden biri aşağıya inerek yaralı Mehmet Songur’un üzerine kazağını örttü. Gökhan Özgedik’in ise dakikalar önce yaşamını yitirdiği belirlendi. Olay yerine gelen Deniz Polisi dalgıçları, Songur ile ölen Özgedik’i kıyıya çıkardı.
***
Falezlerden atlayan genç kız yoğun bakımda /24.05.2015
Antalya’da 40 metre yüksekliğinde falezlerden atlayan kişinin 22 yaşındaki Fulde N.A. olduğu belirlendi. Genç kızın tedavisi yoğun bakımda sürüyor. Olay, Muratpaşa İlçesi’nde dün saat 16.00’da meydana geldi. Falez 2 Parkı’na gelen 20 yaşlarındaki kız, burada bir süre dolaşarak vatandaşlarla sohbet etti. Daha sonra demir çiftleri aşan genç kız, kendini 40 metre yükseklikten boşluğa bıraktı, çalı ve dalların üzerine düştü. Genç kızın atladığını gören vatandaşlar, polise, itfaiye ve sağlık ekiplerine haber verdi. Bu sırada Ramazan Rüzgâr, genç kızı kurtarmak için falezlerden aşağıya inmek isterken, kayalıklardan aşağıya düştü. Yaralı halde olmasına rağmen genç kıza ilk müdahaleyi yapan Rüzgâr, çalı ve dalların üzerindeki yaralı kızı sağlık ekiplerine teslim etti.
***
Helallik istedi falezlerden ölüme atladı /05.09.2015
ANTALYA’da oturan 21 yaşındaki Fadime Selek, yaklaşık 50 metre yükseklikteki falezlerden denize atlayarak yaşamına son verdi. Merkez Muratpaşa İlçesi’nde Zerdalilik Mahallesi’ndeki olay saat 06.30 sıralarında meydana geldi. Sabah saatlerinde falezlere çıkan Fadime Selek, bir süre denize baktıktan sonra sırtındaki çantayla yaklaşık 50 metre yükseklikten denize atladı. Selek’in atladığını görenler, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne haber verdi. Bunun üzerine polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Bölgede inceleme yapan deniz polisi, Selek’in cesedini denizden çıkardı. Falezlerden atlayarak yaşamına son veren Fadime Selek’in, sosyal paylaşım sitesindeki hesabındaki son paylaşımında, helallik istediği ortaya çıktı. Sosyal medyadaki hesabında "Herkes hakkını helal etsin arkadaşlar, hoşçakalın" diye paylaşım yapan Selek’in küçük yaşta babasını kaybettiği ve lise çağlarında evlendirildiği ortaya çıktı. Yaklaşık 3 yıl evli kalan Fadime Selek’in, boşandığı eşinden ’Mehmet Efe’ adında çocuğu olduğu belirtildi. Isparta’da eşinden boşandıktan sonra oğluyla bir süre annesi Zübeyde Y.’nin yanında kalan Fadime Selek’in daha sonra oğlunu annesinin yanında bırakarak Antalya’ya geldiği ve burada bir restoranda çalıştığı kaydedildi. Isparta merkez Aliköy nüfusuna kayıtlı Fadime Selek’in Facebook’taki kişisel hesabındaki paylaşımları dikkati çekti. Bunlardan birinde, "Gözümden dökülen her damla yaşa sebep olan insanlar var ya; bana yaşattığınızı yaşamadan ölmeyin" yazan Fadime Selek, babasının fotoğrafını eklediği bir başka paylaşımında, şöyle konuştu: "Canım babam seni hiç görmedim ama çok özlüyorum. Belki sen olsaydın her şey çok farklı olacaktı. Babammmm seni çok özlüyorum, Babalar Günü’n kutlu olsun. Canım babam bu dünyada görüşemedik ama öbür dünyada buluşuruz inşallah. Canım babam sen yoksun beni kimse arayıp, sormuyor. Canım babam seni çok seviyorum" diye yazdı. Fadime Selek’in son paylaşımları ise oğluyla çekilmiş bir fotoğrafının yanına "Aşkım her şeyim çok özledim annem" ve "Herkes hakkını helal etsin arkadaşlar, hoşçakalın."
***
Genç kız falezlerden atlayarak intihar etti / 06.02.2016
Antalya’da falezlerden atlayan genç kızın, atlamadan önceki son görüntüleri ortaya çıktı. Çevredeki vatandaşlar tarafından çekilen ve yine vatandaşların ikna çabalarını gösteren görüntülerden, kısa bir süre sonra genç kız kendini boşluğa bıraktı. İsminin Berfin Özkan(17) olduğu öğrenilen genç kızın cenazesi, yaklaşık 2 saatlik bir aramanın sonunda Sahil Güvenlik helikopteri yardımıyla dalgalı denizin içinden alınabildi. Olay, bugün saat 14.00 sıralarında meydana geldi. Kent merkezinde bulunan falezlere gelen Berfin Özkan, vatandaşların şaşkın bakışları arasında kendini 30 metre yüksekten denize bıraktı. Genç kızın denize düştüğünü görenler hemen polis ve 112 sağlık ekiplerine bilgi verdi. Olay yerine gelen polisin ilk incelemesinin ardından Sahil Güvenlik ekipleri özel kıyafetleriyle olay yerine geldi. 2 metreye ulaşan dalga yüksekliği sebebiyle denizden botla arama yapamayan ekipler, önce Konyaaltı sahilinde arama çalışması yaptı. Yaklaşık 1 saatlik çalışmanın ardından yüksek noktalardan ve helikopterden denizi inceleyen ekipler, dalgalar arasında ismi henüz belirlenemeyen genç kızın cesedini gördü. Sahil Güvenlik Komutanlığı’na bağlı helikopterden halat yardımıyla aşağı inen görevli, cesedi azgın dalgaların arasından güçlükle alabildi. Yaklaşık yarım saat süren operasyonun ardından genç kadının cesedi otopsi ve kimlik tespiti için Adli Tıp Kurumu Morguna kaldırıldı. Genç kızın kendini boşluğa bırakmadan önceki görüntüleri de ortaya çıktı. 30 metre yükseklikteki falezlerin kenarına oturan ve zaman zaman kendini boşluğa bırakmak için teşebbüs eden Berfin Özkan’ı çevredeki vatandaşların ikna çabaları da sonuçsuz kaldı. Bir taraftan polise haber veren bir taraftan da genç kızı ikna etmeye çalışan vatandaşların yaklaşık 5 dakika süren çabası Berfin Özkan’ı hayatta tutmaya yetmedi. Yanına kimseyi fazla yaklaştırmadığı görülen Berfin Özkan, bu görüntülerden çık kısa bir süre sonra kendini 30 metre yükseklikteki falezlerden denize bıraktı.
***
Genç sporcu falezlerden düşüp öldü 7 08.04.2016
Antalya’nın Muratpaşa ilçesinde dün öğle saatlerinde Antalyaspor’un U19 futbol takımında oynayan 17 yaşındaki Mesut Sarıkaya, okul çıkışı iki arkadaşıyla birlikte falezlere gitti. Burada bir süre arkadaşlarıyla sohbet eden Sarıkaya, falezlerin uç kısmında çıkardığı montunu almaya çalışırken dengesini yitirince 50 metre yükseklikten denize düştü. Arkadaşları durumu polise ve sağlık ekiplerine bildirdi. Olay yerine gelen Su altı timi tarafından sudan çıkartılan Sarıkaya’nın cesedi, bota alınarak Yat Limanı’na getirildi.
***
Falezlerden düşen İngiliz turist öldü / 02.05.2016
Antalya’da kısa bir süre önce tatil için Türkiye’ye gelen İngiliz Alexander John Grayson ve sevgilisi Leanne Milvard, önceki gece saat 02.30 sıralarında manzarayı izlemek için falezlere gitti. Antalya’da kısa bir süre önce tatil için Türkiye’ye gelen İngiliz Alexander John Grayson ve sevgilisi Leanne Milvard, önceki gece saat 02.30 sıralarında manzarayı izlemek için falezlere gitti. İki sevgili manzarayı izlerken Grayson bir anda dengesini kaybederek 40 metre yüksekten düştü. Sevgilisinin düştüğünü gören Leanne Milvard çığlıklar içinde etraftan yardım istedi. Çığlıkları duyan çevredekiler önce polisi aradı, ardından sağlık görevlilerine durumu bildirdi. Kısa sürede olay yerine gelen sağlık ekipleri, itfaiye ekipleri ve polis, Grayson’u düştüğü yerden çıkartamayınca deniz polisinden yardım istendi. Kayalıklara gelen deniz polisi ve itfaiye ekipleri, yarım saatlik çalışmanın ardından ağır yaralı Grayson’u yat limanına çıkarttı. Buradan sağlık ekipleri tarafından Atatürk Devlet Hastanesi’ne götürülen Alexander John Grayson, müdahaleye rağmen kurtarılamadı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.