YORUMLAR
(DEVAM EDECEK )Dememişsin !
Gerçi yeteri kadar dersimizi aldık Yaşar sayesinde.
Bizden geçti artık. İnşallah. Okuyan gençler olmuştur.
Can Dostum.
Demek pavyon hayatı böyle oluyor ha?
Gerçekten bilmiyordum. Bu yazın sayesinde öğrendim.
Dört bölüm su gibi akıp geçti.
Sağ ol. Var ol.
Selamlarımla.
Kemnur
Değerli Kemal Abim, kaleme aldığınız öykünüz aslında öykü olmanın yanın da insanlarımızı bilgilendiren ve sosyal sorumluluk içeren bir paylaşım olmuş öykünüz bir anımı hatırlattı izninizle özet haliyle paylaşmak isterim, muhtemelen yaşamın içerisinde sizde tanık olmuşsunuzdur öyküde geçen kara vicdanlı kadınların malum bir de erkek versiyonları var. Bunlardan birine askerlik görevimi yaptığım yıllarda denk gelmiştim.
Bedelli olarak kısa süreliğine askere gelmiş biriydi, bilindiği gibi askerde insanlar aynı renk kıyafetler içerisinde ve saçları tıraş edilmiş halde olduğu için aşağı yukarı herkes aynı standartlar da bir görüntü sergiler. Hele birde acemi erlerin giydiği üzerinde emanet gibi duran o kıyafetlerin içerisinde hiç kimseni dış görünüşünün özellikleri pek belli olmazdı.Ancak bahsedeceğim kişi, Sami hocam kadar olmasa da o kadar yakışıklı birisiydi ki, emin olun o kıyafetler içerisinde bile çok dikkat çekiyordu. Rabbim ne güzel yaratmış maşallah diye düşünüp sempati bile duymuştum. Bölüğüm de olan bir asker olduğu için doğal olarak zamanla askeri disiplin içerisinde belli bir tanışmışlık ve samimiyet oluşmuştu. İlk şoku kendi söylemiyle sivilde jigolo hayatı yaşayıp kadınların parası yediğini öğrendiğim de yaşamıştım, bunu öğrendiğimde ondan soğuyup sempatim antipatiye dönüşmüştü ama asıl şoku zaman içerisinde bu askeri sivilden tanıyan başka askerlerden öğrendiklerimle yaşamıştım. Meğer şerefsiz jigololuğunun yanına da genç kızları kendine aşık edip tuzağa düşürüp, sonra da genelev, pavyon vesaire gibi gayri ahlaki yerlere satıyormuş,doğrusu bunun Türk filmlerinde olduğunu sanıyordum bu işlerin bu kadar kolay olabileceğini kabullenemiyor ve bir türlü aklım almıyordu.
Nihayetinde, dolaylı kaynaklardan, anlatılanların doğruluğunu ve kesinliğini öğrendiğimde hayatı kararmış o kızları düşünüce bu şahısa karşı hissettiklerim nefretle karışık tanımlayamadığım bir duyguya dönüşmüştü. Şerefsizle terhis olana kadar birliğin içerisinde epeyce bi’köşe kapmaca oynadık, kıstırdığım her köşede aramızda şiddet içerikli duygulu bir ilişki yaşanıyordu.Mesela, arazide kıstırmış isem Türk filmlerindeki gibi gövdesinden tuttuğumuz ağacın bir tarafında o bir tarafında ben birbirimize bakıp, cee yapıyor sonra da kemik seslerinin geldiği tarifsiz anları yaşıyorduk. Öyle ki onu görmeden bir gün bile geçiremiyordum.
Ancak bir gün, evet bir gün beni terk etme teşebbüsünde bulunup bölük komutanımıza şikayet ederek ilişkimizi sonlandırmak istedi. Konunun iç yüzün öğrenen bölük komutanı o askere cevap olarak -Ben komutanının işine karışmam normalinde karıncayı bile incitmez ama sana bu kadar tutkuyla bağlanmışsa bir bildiği vardır demiş, fakat bir süre sonra bölük komutanım beni çağırıp artık yürüyemiyor bu ilişkiyi bitirmelisin zorla güzellik olmaz dedi zaten birkaç hafta sonra beni ve yaşadıklarımızı ardında bırakıp terhis olup gitti. Nankör şey kara vicdanlı işte ne olacak.
Sanmıyorum ama yinede bir umutla, dilerim ki, yaşadıklarımız sivil hayata döndüğünde doğru düzgün bir hayat yaşamasına vesile olmuştur.
Bir insanı tanımak gerçekten çok zor iştir.
Biz yetişkinler yaşamsal tecrübelerimizle kız ya da erkek tüm geçlerimizi, insanlarımız,bilgilendirip bu tür kara vicdanlı şeytanların şerrinden korumalıyız bu bağlamda ilk satırlarda da dediğim gibi bu yazı diziniz önemli bir görevi yerine getiriyor sağ olun hocam.
Kaleminize emeğinize sağlık
saygı ve sevgilerimle.
Serhat BİNGÖL tarafından 5/2/2016 1:34:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kemnur
Serhat BİNGÖL
Gerek ordu mensupları içerisinde gerekse emniyet mensupları içerisinde şerefli ve onurlu insanlar olduğu gibi sayıları o veya bu oranda da olsa ciğeri beş para etmez insanlarda var. Ama bunu, papağan gibi ezberletilenleri tekrar eden gerçekleri görmekten korkan hayata ve yaşananlara at gözlüğüyle bakan bazı insanlara anlatamazsınız hayırrrrr iftira atıyorsunuz der hemen asker, polis sevdalısı kesilirler. Ah be hocam bu ülke insanlarının gerçekleri görmesi çok zaman alacak çok.
Saygı ve sevgilerimle.
Yaşar'ın yaşadıkları,yaşayanlarca yaşanılmamış ender yaşantılar değil ki
bunu anımsatan bende bire bir tanıdığım yakın köylüm olan arkadaşım var yazıcam onu.Az ip ucu olsun(comer)....
Emeğine kalemine sağlık sevgiyle kal..
Kemnur
Halit Kesler
4. cü bölümü yazdım ama yazarkende gülmekten harfleri karıştırıyordum.))))
Selametle kal.