- 551 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
VAKTİYLE BİR ATSIZ VARMIŞ. VAR OLSUN!
VAKTİYLE BİR ATSIZ VARMIŞ. VAR OLSUN!
Dünya günden güne yaratılış gayesinden uzaklaşmaktadır. İnsanlar günübirlik yaşantılarıyla dünyanın huzur ve refahını bozmaktadırlar.
İnsanlar dünyaya nizam ve intizam verebilecek özellikte olmalarına rağmen zamanın ve akımların etkisine girerek kendi benliklerini bile arar duruma gelmişlerdir. Bu, dünyadaki bir avuç insanın çıkarına kurulan değirmene su taşımak anlamına geliyor olsa da heva ve heveslerimiz bunu anlamamızı engel oluyor.
Bugünün fikir ve davalarının önüne geçemeyen kapitalistler, inanç, dava ve fikirlerin içini boşaltarak sloganlaştırmayı başarmışlardır.
İşte üç-beş gün sonra 3 Mayıs 1944 Türkçülük olaylarının yıldönümüdür. Yetmiş iki yıl sonra değerlendirme yapmak elbette kolaydır. Bugün değerlendirmeden daha fazla ihtiyacımız olan fikirlerin ne halde olduğudur.
Yetmiş iki yıllık mazisiyle ayakta durabilen bir fikrin ulu çınar olmasını beklemek yanlış olmasa gerek. Gel gör ki nice çınarlar boy vermemiş güdük kalmışlardır.
Bugün suçlama ve yargılama günü değildir. Bugün vatan, millet ve din için bir şeyler yapanlara karşı rahmet okuma ve yollarından gitme günüdür.
Biz düzene uydurarak sloganlaştırdığımız davalarımızla başarıya ulaşacağımızı düşünüyorsak bu davalar daha çok güdük kalacaktır.
Vaktiyle bir atsız varmış… Var olsun! Diyerek atsız olunmuyor. Ankara Tren Garı’na binlerce kişiyi toplamak sloganlarla olmadı. İnanmışlık ve mücadele olmadan kazanılan başarıların insana verebileceği en büyük zarar, günlük zafer sarhoşluğundan başka bir şey değildir.
Dinimizi, davamızı, vatanımızı ve kutsal değerlerimizi bir slogana sığdıran insanların günü birlik başarılardan başka beklentisi olmamalıdır.
İnandığı davayı yaşamak istediğinden dolayı zindanlara gitme ile yargılan aşağıdaki kahramanlara Allah’tan rahmet diliyorum. Mekânları cennet olur inşallah.
1-Dr.Yüzbaşı – Hasan Ferit CANSEVER
2-Dr. Üsteğmen –Fethi TEVETOĞLU
4-Piyade Teğmen Nurullah BARIMAN
5-Topçu Asteğmen Zeki ÖZGÜR (Sofuoğlu)
6-Ulaştırma Asteğmen –Fazıl HİSARCIKLI
7-Edebiyat Öğretmeni -Nihal ATSIZ
8-Tarih Öğretmeni -Hüseyin Namık ORKUN
9-Edebiyat Öğretmeni -Necdet SANÇAR
10-Temyiz Mahkemesi Evrak Memuru -Saim BAYRAK
11-İstanbul Bld. Murakıbı –İsmet Rasim TÜMTÜRK
12Yüksek Mühendis Mektebi Öğrencisi – Cihat –SAVAŞFER
13- Muzaffer ERİŞ
14-Fehiman ALTAN
15- Lise Öğrencisi – Yusuf KADIGİL
15- Adana Adliyesinde Hâkim Adayı -Cebbar ŞENEL
16- Türk Tarih Profesörü -Zeki Velidi TOGAN
17- Ankara Konservatuarı Direktörü Orhan Şaik GÖKYAY
18- İçişlerinde Memur –Hikmet TANYU
19- İstanbul Üniversitesi Doktora Öğrencisi -Reha Oğuz TÜRKKAN
20- Aydın Maliye Tahsilât şefi – Hamza Sadi ÖZBEK
21-Gazi Eğitim Enstitüsü Öğrencisi –Cemal Oğuz ÖCAL
22- Ankara Adliyesinde Hâkim Adayı –Sait BİLGİÇ
23-İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci -Mehmet KÜLAHLIOĞLU
24- Ankara Dil Tarih Coğrafya Öğrencisi -Osman Yüksel SERDENGEÇTİ
25-Piyade Üsteğmen Alparslan TÜRKEŞ
Farklı meslek ve yaştaki insanları bir araya getiren insanların hayatları iyi incelenmelidir. Bu insanların inandıkları davayı yaşadıklarını görmemezlikten gelemeyiz.
Günümüzde bir sloganla kendini lider sananların, bir sloganla yok olacaklarını unutmayalım.
Fikir insanı, şahsi zevk ve egoları için değil, davası için yaşayan insandır.
Günümüzün fikir insanlarının nereden ve kimlerden çıkacağını merak ediyorum.
Muhabbetle!..
27.04.2016
Osman GİRGİN
osmanlıhaber.com
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.