- 761 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Savaşın Yaşattığı Millet
Tarihte en fazla devlet kurmuş, en fazla devlet yıkmış ırk, Türk ırkıdır. Bu unvanlara da, karakteristik özelliğimiz olan savaşçı yapımızı kullanarak sahip olduk. Sebeplerin bizleri savaşa zorlaması, bizi her zaman diğerlerinden hazır ve üstün tutmuştur. Sonrasında bu özellik, gen yoluyla nesilden nesle aktarılmıştır.
Savaşın önemli olduğu her dönemde Türkler hep üstün olmuşlardır. Bunun da tesadüfle yakından uzaktan alakası yoktur. Başka milletlerle karışmalar olmuş ve bu özellik bazı ailelerde bozulmuş olsa da, genel anlamda hala askeri alanda üstünlük Türklerdedir.
Savaş bizim var olma sebebimizdir. Bugün nasıl Halep Türkmenleri kaçmayıp, var olmak için savaşıyorsa, dün de Türkler var olmak için savaşıyordu.
Diğer milletlerin, bizim töremiz gibi medeni bir töreleri olmadığı için, bizlerin güçsüz zamanını kollaması, fırsat bulduklarında ise katliam yapmaları bilinen gerçeklerdir. Bu barbarlıklara karşı, bizlerin de her zaman hazır olması gerekiyordu. Bu sayede de savaş her zaman bizlerin hayatında yer aldı. Çünkü en çok saldırıya maruz kalmış, en çok katliamdan geçmiş millet bu millettir.
Diğer milletler güçsüz buldukları zaman saldırmaktan, soykırım uygulamaktan çekinmediler. Sovyet döneminde Rusların 13 milyon Türk’ü katletmesi, Çinlilerin her gün Uygur Türklerini türlü işkencelerden geçirmeleri, Rumların Kuzey Kıbrıs’ta banyoda saklanan anne ve çocuklarını kurşuna dizecek kadar alçaklaşmaları, katliama örneklerden sadece birkaçıdır.
Görüldüğü gibi, bize karşı asırlardır kin besleyen düşmanlar güçsüz anımızı kollamakta ve fırsatını bulduğu ilk anda da kan donduran katliamlar yapmakta. Bugün için de aynı durum geçerlidir. Bugün de güçsüz olacağımız günü beklemekteler.
Böyle bir gerçeklik varken, hala neden savaştan, savaş psikolojisinden uzak olmamız gerektiği söylenmektedir ?
Neden bu millet savaştan uzaklaştırılmak istenmektedir ?
Acem için fitne çıkarmak, Rus için barbarlık yapmak, Ermeni için savunmasız insanlara saldırmak ne ise, Türk için savaş da odur.
Bizleri üstün olduğumuz savaş alanından uzaklaştırmak istedikleri çok net görülen bir şey.
Çünkü biz, Ermeni gibi silahsız insanlara dokunamayız, İngiliz gibi kurnazlık yapamayız, Acem gibi arkadan vuramayız. İşte bütün bu alçaltıcı özelliklerin bizde olmayışı, onları mertliğin değil, hilenin kazandırdığı bu dönemde üstün tutmaktadır.
Eğer biz mutlak üstün olduğumuz savaşın ve onun sanatının kıymetini bilmezsek, uzak durmaya çalışmak gibi bir hataya düşersek, işte o gün yok olacağımız gündür.
Bizler savaşlarla var olmuş bir milletiz. Tarihin her döneminde savaşlardan doğan acıları derinden yaşadık ve artık alıştık. Nelerde üstün olduğumuzu bilip, o yönlerimizle ilerlemeliyiz.
Varlığımızın temelini oluşturan bu konu, milletimizin rahatlığının içinde eriyip kaybolmakta. Bizi bizden daha iyi tanıyanlar varken, bu rahatlık bize görülmemiş acılar yaşatabilir. Saldıracakları ilk adres ise Türk’ün yaşadığı yerler olacaktır. Çünkü dünya ilk önce Türklere çelme takmak ister, petrolcü Araplara değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.