- 1170 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
2. bölüm==ÇAYLAR ŞİRKETTEN YEMEKLER ŞEVKETTEN==
Sayın yolcularımız lütfen yerlerinize oturunuz otobüsümüz hareket hazırdır.
Sivas_Ankara arası günlük seferlerim vardı 15 gidiş 15 geliş,her yerdende gece saat 24.00 te hareket ederdim.Yolcularımız genelde devamlı olan yolculardı,akşam biner otobüse Ankara gidip otel masrafı yaşamadan işlerini takip eder,tekrar saat 24.00 te biner Sivas’a gelen esnaflardandı.
Hatırlarım ben hep yılbaşını marşa basıp hareket ederdim.
Otobüslerde sizinde değindiğiniz gibi sigara içiliyordu,bende sigara için biri olarak arasıra sigarayı ters taraftan ağzıma alır yakmak için beklerdim ki bir (ayıp söylemesi)sazan beklerdim desinki-Kaptan bey sigaranız ters bende içimden hin hin vede kısı kıs güleyim-ah teşşekkür ederim diyeyim yolculuğa renk katsın diye.
Yine bir Ankara seferine başlamıştık Yıldızeli’ni geçtiğimiz sırada gene sigarayı ters koydum ağzıma bekliyorum.Sağ ön tarafta yani 3 numaralı koltukta şık giyimli bir bayan oturuyor ve hemen atıldı(nasıl atıldığını demiyorum sen anladın:))
-ah kaptan bey sigaranız ters duruyor diye uyardı.
Ben tabiiki gayet kibarca -teşekkür ederim sayın bayan dedim ve sigarayı düzelttim.Diyeceksin ki bunun neresi komik bayan yardımcı olmuş.
Gel zaman git zaman ben tekrar aynı numarayı tekrarlıyorum,Yozgat’ta (çaylar şirketten yemekler şevketten hesabı) yemek molasından çıktık aynı terane sigara ters bekliyorum.
Hay Allah tık ses yok,moladan yeni çıkmışız uyanda yok,bekle ha bekle ses yok neredeyse sigaranın tütün tarafı dudağıma pis tadını bırakacak.
Ara sıra sol dikiz aynasına ara sıra sağ aynaya bakıyorum dikkat çekmek için tabii,o arada içi dikiz aynasından 3 numarada oturan bir bayanla göz göze geldik:)))))))))))))))) yanında binbaşı rütbesiyle kocası olduğu bir asker vardı,önce aynadan bakışınca başımı sağa çevirip göz göze geldiğimiz bayana baktım.)))
Kaptan bey kaptan bey -o bir defaydı numaran eskidi sen yak şu sigaranıda keyfine bak demez mi.)))
Ne bileyim aynı yolcunun devamlı aynı koltukda seyahat ettiğini hem başta demiştim ya yolcular genelde devamlı gidip gelen yolculardı.
-Teşekkür ederim bayan dedim ama siz gelin bana sorun.
Ava giden bazen avlanıyor işte.
Yozgat’tan sonra Yağlı köyünde çay molası verdiğimde bayanla eşini tesisin terasında masamıza davet ettim lutfedip kabul buyurdular davetimi sohbet ettik.
Yolculuklarımı sıkıcı olmaktan çıkarmak ve eğlenceli hale sokmak için gayret sarf ederdim.
Daha sonraları mesela Romanya’ya çalıştığım zamanlar otobüste bilmece sorar bilenlere yol ücretini iade etmek gibi ödüller koyardık,mesela şu soruyu pek bilen çıkmazdı bizde yol ücreti iade etmekten kurtulurduk.
Bu soruyu burdan da sizlere soruyorum ama ödül ne olacak bir fikrim yok,sonra bir yol buluruz.
BU YOL NEREYE GİDİYOR.
Devam edecek
Arkası yarın
Ha unutmayın ÇAYLAR ŞİRKETTEN YEMEKLER YÖNETİMDEN.))))))))))))))))))
Kaptanınız Halit Kesler....
YORUMLAR
O hanımın yerinde ben olsaydım, sazan gibi atlamaz, çıkarır çakmağımı yakardım sigaranızı.. Sonra da kıs kıs gülerdim.. Gıcıklık olsun diye :)
40 yıldır yapıyorsunuz ya bu işi.. 40 yıldır gitmediğiniz ülke kalmamış ya, ava giden avlanır dediniz ya, şey diyecektim, çapkın da olur, geveze de olur şoför milleti.. yani diyecektim ki, hiç Rusya'ya gittiniz mi?
Anladınız siz.. tedbirinizi mutlaka almışsınızdır.. Ama yok, acı patlıcanı kırağı çalmaz derseniz bilemem..
Takıldı işte aklıma, merak ettim.
Halit Kesler
hemde nasıl anlarsın.))
SAYGILAR.
Otobüs yolculuklarında bulmaca olayı oldukça ilginçtir.
Bir yolculuk esnasında şoför sormuştu. Ben şu kapıya elimi hiç dokunmadan açıp kapayabilirim.
Halit Abi sen bilirsin. Kapıya elini dokundurmadan, bir başkasına buyurmadan, bir başka organını karıştırmadan nasıl açar kapar? )))))))))))))) Düşün dur gari))))))))))))))
Senin sorunun cevabına gelince: Yol bir yere gitmez. Giden arabadır)))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Halit Kesler
elllerimikulanmadan ayaklarımla direksiyon tutardım hepsini yazıcam
Halit Kesler
Selam ve duayla kal..
Yaa işte bu küçük şeyler bile insanı mutlu eder.
Sigaranın tersi hemi? Al sana düz tarafı.
Bir de yolcuların üzerine attığınız suçlamaları anlatsan. Hani şu yellenme konusu!!! Muavine ''' Oğlum bak kim ayakkabılarını çıkarmış?''' Nede olsa genelde 1.2.3.4. numaralarda yutar ya!!!
O yol Urfanın yolu.Hem kar yağar hem dolu. Kaptaaan sağda inecek var. Ne yalvarıyon ki la gardaş Endir dedin de endirmedik mi? Bu da beş demiş ya rahmetli coruh!!!
Anlat hele anlat Halit kaptan. Sizin Trafik Polisleriyle de maceralarınız vardır!!!
Selam ve dualarımla.
Halit Kesler
Ben mizac olarak polislerle tartşırdım nezarete bile girmişliğim var,onlarada sıra gelecek hemde nasıl)))))
Halit Kaptan !
Anlaşıldı.Bu yazı dizisi çok güzel olacak.
Sizlerin söylediği bir laf daha vardır.
"Ömür biter yol bitmez" diye.
Siz kaptanlarında bitmez tükenmez ne çok anılarınız vardır.
Sen olduğu gibi anlat. Biz zevkle okuyoruz.
Yolun açık olsun Kaptanım...
Selamlarımla...
Halit Kesler
Bu kadar hüznün yanında seni güldürebildiysem ne mutlu bana.
Gülmek sevmek ömrü uzatır ve bu iki duyguda Allah'ın yarattıklarına bahşeddiği en güzel hediyedir gülmek bayanlara çok yakışır.
Kal sevgi ve gülmeyle..