- 471 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TERÖR
TERÖR
Terör nedir ? Terörün amacı nedir ? Bu yazımızda hep beraber bunu görelim. Sizlerle paylaşmak istediğim benim öznel olan düşüncelerim var. Sizlerin düşünceleri ışığında bir sohbet havası şeklinde yazalım.
Öncelikle “terör nedir ?” buna bir bakalım.
“ Terör; siyasal,dinsel ve ekonomik hedeflere ulaşmak amacıyla sivillere,resmi,yerel ve genel yönetimlere yönelik baskı,yıldırma ve her türlü şiddet içeren yolun kullanımını ifade eden terimdir. Hükümetlere ve kuruluşlara göre değişmekle birlikte,terör uygulayan organize çeşitli gruplara “terör örgütü” ,terör uygulayan şahıslara ise “terörist”denilmektedir.”
Evet bu tanımda terörün,terör örgütünün ve teröristin ne demek olduğunu gördük. Bu tanımda geçen bazı yerler bazı kesitler bence konuşulmalı.
Şöyle ki ;
Siyasal , dinsel ve ekonomik faaliyetler kavramları… Hangi siyaset , hangi din,hangi ekonomi ? Bu terörün buradaki bu üç kavramdan anlatmak istediği şey nedir ? İşte şudur ; siyasetiniz,diplomasınız bizim siyaset ve diplomasimizden ayrı olamaz. Dininiz Zerdüştlük olacak haşa sonuna kadar Müslümanız Elhamdülillah. Ekonomik faaliyetler kısmına gelecek olursak resmen dedikleri şey şu ; “ Biz silah yardımımızı alırız,erzak yardımımızı alırız,her türlü giderlerimiz karşılanır. Hem de nerden biliyor musun ? Senin ticaretinden, ekonominden.” Eğer bu istediklerimiz olmazsa da sivillere ,resmi ,yerel ve genel yönetimlere şiddet tercihini sen seçersin demektir.
Peki size bir soru sormak istiyorum izninizle. Çoğu büyük ülkenin sorunu olan bu terör neden engellenememektedir ?
Cevap gayet açık ve net… Bizim ülkemizde engellenmek amaçlı neler yapıldı ? Çözüm süreci (!) yapıldı. Birkaç yıl ne oldu ? Olaylar duruldu,askeri güçler ayakta kaldı,kan dökülmedi. Peki bu terörü çözdü mü ? Tabi ki de hayır. Neden diye soranlarınızı duyar gibiyim. Nedeni şu; bu çözüm süreci kime yaradı ? Onlara. Biz birkaç yıl onları görmedik duymadık. Ama onlara yarayan kısım şu; elbet bu çözüm süreci bozulacak ve işte o zaman daha çok adam ve daha çok cephane dediler. Nitekim de öyle oldu. Günümüzde gelinen noktada terör mensubu insan sayısı arttı. Cephane ve sığınakları genişledi. En kötüsü de şu; eylemleri her geçen gün büyüdü. Çünkü istediklerine karşı çıkıldı. Onlarda sivillere,resmi,yerel ve genel yönetimlere derslerini çok iyi vermeye başladı.
Benim ele aldığım örnek engellenmesine dair sadece ülkemizde yapılan bir örnekti. Sakın burada yanlış anlaşılmasın bu örnek. Eleştirdiğim konuları var. Ama bariz bir fiil olduğu için bu örneği ele aldım.
Ne yaparsan yap onlar kan emici sülükler gibi bir kere yapıştıklarında bir daha bırakmıyorlar. Ülkemizde yıllardır bunun oluşturduğu yaraları kapamak için uğraşıyoruz. Lakin bana sorarsanız kesinlikle başarılı değiliz.
Ey ülkemin güzel vatandaşı zalime boyun eğme. Karşısında alnının akıyla,yüreğindeki iman gücüyle dik dur. Zalim bir gün zulmünü kendisinde yaşayacaktır. Zulme maruz kalan her bir vatandaş işte o zaman bu dik duruşunun karşılığını alıp hesabını soracaktır. Sağlıcakla kalın vesselam…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.