- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEB KURSLARI
Dershanelerin kapanması münasebetiyle bu kurslara ağırlık verildi. Bundan tüm halkımızın haberi olsa gerek.
Kızım ve oğlum hafta sonlarında okuluna gitmekte. İstenilen hemen, hemen tüm derslerden okullarda destekleme kursları açılmakta.
Normal eğitim süresinde sınıfların kalabalık olması, öğrencilerin hepsinin aynı bilinçte olmaması münasebetiyle hafta sonlarında bu eğitimlere ihtiyaç duyulmakta.
Şuanda 11. Sınıf öğrencisi olan kızımın okulundan örnek vereceğim sayın okurlar.
Geçen hafta sonu kızım okuluna gittiğinde, sınıfında kimsenin olmadığını görür. Koridorda kimseyi bulamayınca kantine iner. Bakar ki okul müdürü ve beş öğretmen kantinde oturmakta.
- Öğretmenim bugün kurs yok muydu, ben yanlış mı geldim?
Öğretmeni; var tabii olmaz mı, var ama kimse gelmemiş, der.
Ve okul kantininde Matematik öğretmeni kızımın çözemediği soruları yarım saat içinde çözer. Ardından fizik öğretmeni, ardından kimya öğretmeni.
Velhasıl benim kızım bu hafta sonu üç dersten de adeta özel ders aldı.
Bu durum benim kızım için iç açıcı bir olay, ama diğer öğrenciler açısından vahim.
Öğretmenlerin birkaç öğrenciyle okullarda hafta sonu kursu yapması sadece benim kızımın okulunda değil, hemen, hemen tüm okullarda böyle.
Milli Eğitim bunca öğretmenini hafta sonu bile görevlendirirken, öğrencilerin bu kurslara gelmemesine hayret ediyorum. Öğretmenlerimiz her ne kadar ücret alsalar da ailelerinden feragat edip hafta sonu bile bir şeyler öğretmek için gelirken, öğrencilerin buna aldırmaması oldukça üzücü bir olay.
Üniversite veya KPSS sınavına girmeye hazırlanan öğrencilerimiz, özel kurslar veya özel derslere bunca parayı neden son dönemde dökmekte. Lise çağlarının her senesi bu sınavlara hazırlık değil mi? Okul kurslarında eğitimlerinin temellerini sağlam atsalar olmaz mı?
Sınav dönemi geldiğinde; benim matematik, fizik vb. derslerden temelim yok demesini biliyorlar. Bedava açılan bu kurslara gitmiyorlar.
Devletimiz Eğitime bunca harcama yaparken, hafta sonu bile okulları aktif ederken, bu çocuklar eğitim temellerinin atıldığı bu yıllarda nerelerde geziyor acaba.
Anneler, babalar asıl önemlisi evlatlar; bu kurslar boşuna açılmadı. Sizlerin temel eğitiminiz tam olsun diye açıldı. Hafta sonlarında pikniğe gitmek yerine bu kurslara iştirak ediniz. Ebeveynler; Anaokuluna çocuklarınızın beslenme çantasıyla birlikte siz de gittiğiniz gibi, ne kadar lise öğrencisi olup büyüse de, şimdi de çocuklarınızın bu kurslara gidip gitmediğini takip ediniz.
Gençler Üniversite veya KPSS sınavlarındaki başarı durumunuz şimdi atmış olduğunuz temellere bağlı.
Çetin KORKMAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.