- 886 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşitme Engelli Makine Mühendisi Caner Doğan ile...
İşitme Engelli Makine Mühendisi Caner Doğan :
“Ailenin işitme engelli çocuğuna sürekli destek olması gerekmektedir”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?
CANER DOĞAN- 11.08.1986 tarihinde Van doğumevinde dünyaya geldim. Babam ve annemin Devlet memuru olması nedeniyle farklı bölgelerde çalıştılar. Babam Mal müdürü olarak Van ili Başkale ilçesinde görev yapmakta olduğundan,doğum yerim Van’ dır. Babam ve annem Kayseri’ lidir.
Küçük yaşta işitme engelli olduğum anlaşılınca,babamın arayışı sonucu,Eskişehir Anadolu Üniversitesinde bulunan İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezini tespit etti ve benim okula gitmem için Eskişehir ili Sivrihisar ilçesine tayinini yaptırdı.İşitme cihazı kullanmaya başladım.Küçük yaşta İÇEM’de okula başladım. Bir yıl Sivrihisar’dan Eskişehir’e her gün 100 km yol kat ederek küçük yaşta okula gidip geldim.
Babamın tayini Eskişehir il merkezine yapılınca rahatladım. Anadolu Üniversitesi İÇEM, daha sonra Entegre Yüksek okulunun lise kısmına devam ettim ve liseyi birincilikle bitirdim. 2005 yılında Üniversite sınavına girdim ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümünü kazandım.
Soru- İşitme engelli olmak sizin hayatınızda ne gibi sıkıntılar oluşturdu? İş hayatınızdan bahseder misiniz ?
CANER DOĞAN- İşitme engelli olduğum için,hayatımın en zor öğrenciliğini yaşadım. Derslerde hocalarımın anlattıklarını duyamadığım için anlamıyordum. Ders notları,fotokopi,kitap ve internet gibi kaynaklardan yararlanarak işitme engelli bir öğrenci için zor ve imkansız gibi görünen Makine Mühendisliğini dönem kaybı olmadan normal sürede bitirerek mezun oldum.
2009 yılı Eylül ayında Ankara’da GAMA Holding’de Makine mühendisi olarak işe başladım. Bir yıl çalıştıktan sonra,Gama Holdingden ayrılarak Başkent Doğalgaz A.Ş de göreve başladım.İki yıl çalıştıktan sonra KPSS ile TRT Genel Müdürlüğünde Makine mühendisi olarak göreve başladım ve görevime devam ediyorum.
SORU- işitme engelli birey Mühendis olsa da iş bulmakta zorlanıyor mu?
CANER DOĞAN- İşitme engellilerin iş bulması kolay olmuyor,Hayatın her aşamasında toplumda zorluklarla karşılaşıyoruz. İşitme engellilerin eğitiminde okulların önemi kadar da anne ve babaların rolü çok büyüktür. Ailenin işitme engelli çocuğuna sürekli destek olması gerekmektedir.Bu konuda kendimi şanslı görüyorum.Annem ve babam hep yanımda oldu ve desteklerini benden esirgemediler.Kendilerine teşekkürü borç bilirim.
SORU-Ailenizde okumanız için çok çaba harcadı sanırım.?
CABER DOĞAN- Benim Üniversiteyi okumam için,babam Defterdar Yardımcılığı görevini bırakıp,Maliye Bakanlığından ayrılarak, Eskişehir Büyükşehir Belediyesine Daire Başkanı olarak geçti.Anadolu Üniversitesini çağdaş bir üniversite yapan,İÇEM’i kuran,Engelliler Entegre Yüksek Okulunu açan ve halen Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkanı olarak Eskişehir’i modern bir kent yapan Prof.Dr Yılmaz BÜYÜKERŞEN’e minnettarım.
SORU- İşitme engellilere destek konusunda yetkililerden neler bekliyorsunuz?
CANER DOĞAN- Tüm yetkililerin engellilere benzer duyarlılıkta davranmalarını temenni ediyorum.
Anne ve babalar yılmadan,usanmadan işitme engelli çocuklarına destek olmalıdırlar.
İşitme engelliler sevgi,saygı ve sadakat ile anlaşarak evlenebilir ve mutlu olabilirler.
İşitme engelliler dayanışma içinde olmalıdır.Dernek kurarak,yardımlaşmayı,fakir ve ihtiyaçlı olan engellilere destek olmayı görev kabul ederek,barışcıl yollardan seslerini duyurmalıdır.77milyon nüfüslu ülkemizin %8 engelli oranına göre 6 milyonun üzerinde engellinin varlığı göz önünde bulundurularak,toplumun bilinçlenmesine,eğitilmesine ihtiyaç vardır.,Yetkili kurumların engellilere daha duyarlı ve yapıcı olmaları gerekmektedir.İşitme engelliler için televizyon kanallarında alt yazılı proğram,film,belgesel ve haber proğramları yapılmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.