- 868 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KİMLER LAİK OLUR? TÜRKİYE LAİK Mİ?
Laiklik Nedir? (*)
Genel Anlamı: Laik olma durumu ( din işleriyle dünya işlerini ayıran, dinin dünya , özellikle devlet işlerine karışmasını istemeyen kişi, toplum, devlet.).
Felsefi Anlamı: İman ve inancın yerine, aklın egemenliğini kabul eden bir inançtır.
Hukuki Anlamı: Somut olarak devlet ile dinin birbirine karışmaması olarak ifade edilebilir.
Siyasi Anlamı: Siyasal iktidarın, dinsel kudret ve otoriteden arındırılarak bağımsız hale getirilmesidir.Ya da dinin siyasal erk ve yaptırım gücüne sahip olmamasıdır.
KİMLER LAİK OLUR?
Kimi düşünürler kişilerin değil, devletlerin laik olabileceğini söylese de; ’laiklikten yana olan’ kimselerin günümüzde artık ’laik’ olarak tanımlandığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda, herhangi bir dine mensup olan bir insan ancak laik olabilir. Zaten ortada bir din yoksa, laikliğe de gerek yoktur.
Yani, laik olabilmenin olmazsa olmazı ’din’dir... Yani laiklik dinsizlik demek değildir!
TÜRKİYE LAİK BİR ÜLKE Mİ?
Anayasanın değişmez bir maddesi olmasına rağmen, bu soruya hiç düşünmeden ’evet’ demek benim açımdan çok zor...
Heybeliada’da ruhban okulunun açılmasına ’laiklik’ ilkesi sebebiyle karşı çıkılıyor ama imam hatip ’okulları’nın ne kurulmasına ne de ’düz lise’ statüsü kazandırılmaya çalışılmasına pek de kimse karşı çıkmıyor nedense?!?
Din dersleri hala zorunlu ders olarak okutuluyor devlet kurumlarında... Kaldı ki Dyanet İşleri Başkanlığı gibi bir kurumun, devletin (hükümetin) bünyesinde olması bile bu ilkeye %100 ters bir yaklaşım!
Şimdi tekrar düşünelim: TÜRKİYE LAİK Mİ?
Ufuk Bayraktar
11.08.2008
Bitlis
(*) www.diyadinnet.com adresinden alınmıştır
YORUMLAR
Laiklik din ve vicdan özgürlüğü diye bilirdim. Yani her inanca tolerans. Bu konu geniş bir konu. Yalnız devletin yapısı laik ama devletin yapısını baltalayan kimi tartışmalar var. Mesela Türk Milli benliği ile ilgili ciddi tehlikeler var. Bunlara da el atmalı... "Ne mutlu Türk'üm diyene!" sözünü diyen herkese faşist muamelesi yapılırsa işimiz iş vallahi.
İki bölümlü bir soru sormuşsunuz...
İlki : Kimler Laik olur ?
Tersinden sorsaydınız, bildiğiniz isimleri hatırlatırdım :))
İkincisi : Türkiye Laik mi ?
Dün : Evet
Bugün : Eh
Yarın : Eğe'lemeyi bitirmekten vazgeçmezlerse maalesef...
SAYGILARLA
Rom@ntik tarafından 8/11/2008 1:59:49 AM zamanında düzenlenmiştir.