- 350 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dünya Şampiyonu İşitme Engelli Judocu Abdullah Sevinç ile...
İşitme Engelli 2012 dünya şampiyonu ve devlet sporcusu Abdullah Sevinç: “ İşitme engellilerin en büyük 2 sorunu eğitim ve meslek sahibi olmamalarıdır”
SORU. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar nerelerde çalıştınız?
ABDULLAH SEVİNÇ- BENİM ADIM ABDULLAH SEVİNÇ KONYADA DOĞDUM.DOĞUŞTAN İŞİTME ENGELLİYİM. İLKÖĞRETİMİ KONYA’DA MEHMET ŞÜKRİYE SERT İLKÖĞRETİM OKULUNDA LİSEYİ KONYA İŞİTME ENGELLİLER (KONEVİ ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ) BİLİŞİM TEKNOLOJİLER BÖLÜMÜNDE OKUDUM. ÜNİVERSİTEYİ İSE KONYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ANTRENÖRLÜK BÖLÜMÜNDEYİM. 2009/2016 YILLARI ARASI HALEN MEB BÜNYESİNDE ÜNİVERSİTELERDE, DERNEKLERDE, OKULLARDA İŞARET DİLİ EĞİTİMLERİ VERMEKTEYİM. ŞUAN KONYA NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİNDE İŞARET DİLİ DERSLERİ VERMEKTEYİM.
EVLİ VE 1 KIZ ÇOCUK BABASIYIM.
SORU-. işitme engellilere adanmış bir ömür için bu çabalara ne zaman başladınız hayat hikayenizi anlatır mısınız?
ABDULLAH SEVİNÇ- DOĞUŞTAN İŞİTME ENGELLİYİM AİLEMDEN ANNEM,BABAM,KARDEŞİM,BEN VE ANANNEM,BÜYÜKBABAM,TEYZEM İŞİTME ENGELLİLER. BÜYÜK AİLENİN İÇİNDEN YETİŞTİM. BABAM KÜÇÜK YAŞLARDA BENİ KONYA İŞİTME ENGELLİLER DERNEĞİNE GÖTÜRÜYORDU. ORADAKİ AMCALAR ABİLER YARAMAZLIK YAPTIGIMDA BANA ÇİKOLATA ALIRLAR. OTURTURLARDI. YANLARINDA İLGİLENİRDİ. DERNEKTE HERKES İŞİTME ENGELLİ OLDUGU İÇİN BİLET ALACAKLARINDA BENİ YANLARINDA GÖTÜRÜP TERCÜMANLIK YAPTIRIRLARDI. SÜREKLİ VE BİR NEVİ DERNEKTE YETİŞTİM. DİYEBİLİRİM VE AYNI ZAMANDA JUDO MİLLİ SPORCUYUM. OKUL ZAMANLARINDA BEDEN EĞİTİMİ HOCAMIN TAVSİYESİYLE JUDO SPORUNA BAŞLAMIŞTIM. 10 YILDIR. BU SPORU YAPMAKTAYIM 8 DEFA TÜRKİYE BİRİNCİSİ OLDUM. 2012 AMERİKA VENEZÜELLADA JUDO DÜNYA ŞAMPİYONASINDA 1.İNCİLİĞİ VE DÜNYA 7.İNCİLİĞİ ELDE ETTİM. 2013 YILI BULGARİSTAN SOFIA’DA DÜZENLENEN JUDO OLİMPİYAT ŞAMPİYONASINDA OLİMPİYAT 3.ÜNCÜLÜĞÜ VE TAKIM MÜSABAKASINDA YİNE 3.ÜNCÜLÜK ELDE ETTİM. ŞEREF ÜNVANI ALARAK MİLLİ SPORCULUĞA DEVAM ETMEKTEYİM. HALEN ÜLKEMİ TEMSİL ETMEK İÇİN SPOR HAYATIMI DEVAM ETMEKTE OLUP KONFERANS SEMİNERLER VEREREK GENÇLERE TAVSİYELERDE BULUNARAK EĞİTİMLER VERMEKTEYİM. İŞİTME ENGELLİLER JUDO TAKIMINI KURDUM 2011 YILINDA VE 10 SPORCU ÇALIŞTIRDIM. 2009’DAN BU YANA EBRU SANATIYLA UĞRAŞMAKTAYIM. 6 İŞİTME ENGELLİ KARDEŞİMİZLE EBRU SANATINI GELİŞTİRDİK EVDE ATÖLYEMDE ÇALIŞMALARI SÜRDÜRMEKTEYİM BOŞ VAKİTLERİMDE...
SORU- Konya işitme engelliler derneğinde göreviniz ve dernekle hikayenizi anlatır mısınız ? bugüne kadar neler yaptınız?
ABDULLAH SEVİNÇ- KONYA İŞİTME ENGELLİLER DERNEĞİN’DE BAŞKAN YARDIMCISI OLARAK GÖREV YAPMAKTAYIM. 2014 YILINDA YAPILAN KONGREDE İŞİTME ENGELLİ ÜYELER TARAFINDAN SEÇİLDİM. VE DERNEKLE İLGİLİ ÇALIŞMALARI GÖZDEN GEÇİRDİM. ÇOK PASİF OLDUGUNU FARKETTİM. DESTEKLERİYLE İŞARET DİLİ KURSLARI AÇTIM. İŞİTME ENGELLİ ÇOÇUKLARLA KONUŞMA EĞİTİMLERİ, ARADA KÜÇÜK SEMİNERLER DÜZENLEDİK İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜYLE, İŞİTME ENGELLİLER BAYANLARA PERŞEMBE GÜNLERİ KÜLTÜR AKTİF ETKİNLİKLER YAPMALARI İÇİN TAHSİL ETTİK. RAMAZAN AYLARINDA İŞARET DİLİ ÖĞRENCİLERİMİZLE YARDIMLAR TOPLAYARAK ENGELLİ KARDEŞLERİMİZE İFTAR PAKETLERİ YARDIM PAKETLERİ VE KIYAFETLER DAGITTIK. NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ PDR BÖLÜMÜYLE DERNEK ARASINDA BİR MESLEKİ İŞ YAŞAM PROJESİ GERÇEKLEŞTİRDİK. İŞİTME ENGELLİ AİLELERLE BİRLİKTE DAHA YAKINDAN TANIMAK ONLARLA KAYNAŞMAK İÇİN PİKNİK ETKİNLİKLERİ DÜZENLEDİK. V.S
SORU- Dernek olarak bundan sonra neler yapmaya Çalışacaksınız?
ABDULLAH SEVİNÇ- KONYA İŞİTME ENGELLİLER DERNEĞİ OLARAK BUNDAN SONRA DERNEĞİ YENİLEMEK VE ETKİNLİKLERİ ARTTIRMAK PROJELER YAPMAK, VE İŞİTME ENGELLİLERİN GELİŞİMİ HAYATLARI KOLAYLAŞTIRMALARI İÇİN EĞİTİMLER DÜZENLEMEYE ÇALIŞACAGIZ.
SORU- . Türk işaret dili Eğitmeni olarak bugüne kadar ne gibi eğitimler ve çalışmalar yaptınız anlatır mısınız?
TÜRK İŞARET DİLİ EĞİTİMLERİ VERMEYE BAŞLADIGIMDA İLK OLARAK ŞUNU DÜŞÜNDÜM MATERYALLERİ ARAŞTIRDIM. VE ZAYIF OLDUGUNU FARK ETTİM. BUNUN ÜZERİNE ÇALIŞMALAR YAPTIM. İŞARET DİLİ DERS VEREN EĞİTMEN ARKADAŞLARI TESPİT EDEREK ONLARA NASIL EĞİTİM VERDİKLERİNİ SORDUM. TÜRK DİL KURUMU İŞARET DİLİ SÖZLÜĞÜNÜ İNDİREREK DERS İŞLENDİĞİNİ VE ÖĞRETİLDİGİNİ SÖYLEDİLER. BU BANA GÖRE YANLIŞ EĞİTİM SİSTEMİ ÇÜNKÜ TEK KELİME İLE ÖĞRETİLDİGİNDE TOPARLAMALARDA ZORLANCAKLARI VE GRAMER BOZUKLUKLAR MEYDANA GELMESİNE SEBEB OLACAGINDAN HEMEN BİR DERS MATERYALİ HAZIRLADIM. PLAN ÇİZDİM. BUNUN BANA AYRI AVANTAJI BİLİŞİM TEKNOLOJİLER BÖLÜMÜ MEZUNU OLMAMDI. HEMEN DERS PAKETLERİ HAZIRLADIM. EŞİMDE FİLİZ SEVİNÇ AYNI ZAMANDA İŞARET DİLİ EĞİTMENLİĞİ YAPMAKTA. HAZIRLADIGIM DERS PAKETİNİ 1. ÖĞRENME 2. PEKİŞTİRME 3. EL BECERİLERİ GELİŞTİRME 3BOYUTLU ÇALIŞMALARI OLARAK 30 DERS PAKETİ HAZIRLADIM. ARDINDAN BUNU BİR PAKET HALİNE GETİREREK BAŞLADIM İŞARET DİLİ EĞİTİMLERİNE ARDINDAN ÇOK VERİMLİ SONUÇLAR ALDIM. HER İKİ AYDA BİR 200 E YAKIN ÖĞRENCİYE DERS VERİYORUM. BİR YILDA ORTALAMA 1.200’E YAKIN ÖĞRENCİYE EĞİTİM VERMEKTEYİM. TABİ HER YIL FARKLILIK GÖSTERMEKTEDİR. ÜNİVERSİTELERDE İŞARET DİLİ SEMİNERLERİ VE KONFERANSLARI VERDİM. BUGÜNE KADAR EN KEYİFLİ VERDİĞİM KONFERANS İSE KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ VE KONYA NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ OLDU. ŞUAN HALEN AKTİF OLARAK KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ENGELSİZ YAŞAM BİRİMİYLE ENGELLİLER ALANINDA ÇALIŞMALAR YAPMAKTAYIZ. İŞİTME ENGELLİ BİREYLERLE NORMAL STATÜ BİREYLERLE ORTAKLAŞAN KÜLTÜR VE SANAT ETKİNLİKLERİ YAPMAKTAYIZ.
SORU- İşaret dilinin öneminden bahseder mısınız ?
ABDULLAH SEVİNÇ-TÜRK İŞARET DİLİ İŞİTME ENGELLİLER ALANINDA ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP İŞARET DİLİYLE İLETİŞİM KURARAK ANLAŞTIKLARI İÇİN HER GÜNLÜK YAŞAMDADA 24 SAAT BOYUNDA İŞARET DİLİNE SAHİPLER. TABİ BU İŞARET DİLİ TÜRK İŞARET DİLİ, AMERİKAN İŞARET DİLİ, FRANSIZ İŞARET DİLİ, V.B AYRILIR. AYNI ZAMANDA ULUSLARARASI İŞARET DİLİ’DE VARDIR.
SORU- İşitme Engellilerin genel sorunları ve çözüm yolları nelerdir. ?
ABDULLAH SEVİNÇ- İŞİTME ENGELLİLERİN EN BÜYÜK SORUNU DEMELİYİM BUNA 1. EĞİTİM 2.MESLEK’TİR. BİRAZ AÇMAK İSTİYORUM. BU KONUYU ÜLKEMİZDE ÇOK BÜYÜK SIKINTIMIZ VE EKSİKLİKLERİMİZ VAR.
1. EĞİTİM ALANINDA İSE ÜLKEMİZDE İŞİTME ENGELLİLER İLKOKULU,ORTAOKULU VE LİSELERDE İŞARET DİLİ İLE YAPILMADIGI İÇİN VE DUDAK OKUMA ALANLARINDA ZAYIF OLDUKLARINDAN DOLAYI EĞİTİMDE ÇOK GERİDELER. BU YÜZDEN GRAMER BOZUKLUĞU ORTAYA ÇIKIYOR BENCE YA İŞARET DİLİ YADA DUDAK OKUMA BEDEN DİLİ EĞİTİMİ VEREREK BU EĞİTİM SORUNUMUZU HALLEDEBİLİRİZ. İLKOKUL VE ORTAOKULDA BAŞLANMALI. DUDAK OKUMA EĞİTİMLERİ AKSİ HALDE VERİM ALINAMAZ. LİSE DÜZEY İÇİN İLKOKUL ORTAOKULDA ALDIKLARI EĞİTİMLERİNİ BİLEREK GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK İŞARET DİLİNİ İŞİTME ENGELLİ OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN BİLMELERİ ŞART BİLMEYENLER İÇİN İSE ZORUNLU EĞİTİMLER VERİLMELİ.
2. MESLEK ALANINDA İŞİTME ENGELLİ GÖRSELLERİ KESKİN OLDUGU İÇİN BİR ÇALIŞMAYI AYNEN YERİNE GETİREBİLİRLER. ÜLKEMİZDE MESLEK ALANINDA BÜYÜK SIKINTI YAŞIYORLAR İŞ BAŞVURULARINDA, CV HAZIRLAMA, MESLEĞİNİ SEÇEBİLMEDE SORUN YAŞIYORLAR. EĞİTİM BİLGİLERİ EKSİKLİĞİNDEN DOLAYI İŞKUR YETERLİ DESTEĞİ SAĞLASADA. İŞ YERLERİNDEKİ YAŞAM ONU ETKİLEDİĞİNDEN DOLAYI ANLAŞMAZLIKLAR ORTAYA ÇIKIYOR VE İŞTEN ÇIKARILIYOR. BAŞKA YERLERE BAŞVURDUKLARINDA KONUŞAMIYOR DUYMUYOR NASIL ANLAŞACAGIZ. ZOR DİYE ALIM YAPMIYORLAR İŞŞİZLİK SORUNU ORTAYA ÇIKIYOR BİZDE BU SORUNUN BAŞININ EĞİTİMDEN SONRA ÇÖZÜLEBİLİR MESLEK ALANLARDA EĞİTİMLE İSTİHDAM EDİLMELİ BENCE...
SORU-. İşitme Engelliler iletişimden hemen sıkılıyorlar halbuki onlar için iletişim önemli bunu sevmeleri için neler yapmalıyız ?
ABDULLAH SEVİNÇ- EĞİTİM EKSİKLİĞİNDEN DOLAYI VE BAZI ARAŞTIRMALARIMDA BUNU FARKETTİM. İŞİTME ENGELLİ BİREYLER AİLELERİYLE İLETİŞİMLERİ ZAYIF BAZILARININ ANLATTIKLARINA GÖRE ANNEMİ ÇOK SEVİYORUM ( ANNE SÜREKLİ İLGİLİ VE SÜREKLİ TAKİP ETTİĞİ İÇİN ) DÜŞKÜN BABAMI EH ÖLE BÖLE DEDİKLERİNDE İSE ( BABA İŞTEN GELİYOR NASILSIN İYİMİSİN BUGÜN NASILDI OKUL ) BU KADAR YAKLAŞILDIGI İÇİN BABAYA AZ ANNEYE ÇOK DÜŞKÜNLER. DIŞARDAN İSE BAZI BİREYLER DALGACI ŞEKİLDE YAKLAŞILDIGI İÇİN İŞİTME ENGELLİLER ÇABUK UZAKLAŞIYORLAR. GİRİŞİMCİLİK ORANI DÜŞÜK. BAZILARINDA İSE ÇABALIYORLAR İLETİŞİM KURMAK İÇİN BUNUN İÇİN NASIL YAKLAŞCAGIMIZ ÇOK ÖNEMLİ EGER İŞİTME ENGELLİ BİR KİŞİYE POZİTİF YAKLAŞILIRSA POZİTİF CEVAP ALIRSINIZ. NEGATİF YAKLAŞILIRSA NEGATİF CEVAPLA BERABER FARKLI CEVAPLARDA ALIRIZ :) BUNUNLA BERABER BUNU DÜŞÜNEREK ONLARA ANLAŞMAK İÇİN HER YOLU DENEMEYİ AZİMLERSEK ONLARDA BUNU FARK ETTİRİRSEK İLETİŞİMİMİZ GÜÇLENİR SIKILMAZLAR...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.