HAYATTAYKEN YÜZLEŞMEK
Bir sihirli değnek dokundurun kendinize...içinizi göstersin...hafızam gel_gitli bu günlerde net hatırlayamıyorum ama bir sahabe örneği var hani( tam hatırlayan ilk fırsatta benimle paylaşsın bu arada) içinizi dışınıza çevirip ters düz edin sonrada onu avucunuzun içine alın carşı pazar dolanın diyor sahabe ve ekliyor bakalım yapıp ettiklerinizden içinizden geçirdiklerinize kadar pak olan bir şey var mı? Eğer varsa bırakın başkalarının kusurları ile uğraşmayı varın gidin kendi eviniz önündeki çöplüğü süpürün her şeyden önce...
Oysa ne çok başkalarının kusurlarına odaklandık ne çok didikledik , eşeledik...karşımızdakinin bi yürek taşıdığını unutarak , Allah’ ın yarattığı kullardan biri olduğunu unutarak , kendi kusurlarımızı görmezlikten gelerek.
Şerefin olmadığı yerde şerefsizin hükmü geçer derler ya o misal , fakirin olduğu yerde zenginin, cahilin olduğu yerde ( sözüm ona )aydının, güçsüzün olduğu yerde güçlünün, okumamışın olduğu yerde okumuşun , küçüğün olduğu yerde büyüğün...bu zincir hep devam etti bir halt sandık kendimizi...dünyayı, kıtaları sallayan depremlerden haberimiz oldu da yüreğimizi sallayan depremleri ruhumuz duymadı taki ölüm kapımızı çalana kadar...sandık ki her şeyi yapmaya, her seyi söylemeye hakkımız var , soracak hesabımız var da verilecek hesabımız yok sandık. Bu devran böyle dönmez dedi adeta her şeyin tek Sahibi . Dur bir orda! Sen kim oluyorsun? Ne haddine? Ben kuluma çekemeyeceği yükü yüklemem , çekemeyecek duruma geldiği anda da yanıma alırım...Onu sizlerden daha çok düşündüğüm içindir bu hal senin ne haddine benim kararımı sorgulamak dedi adeta...şamarlar üst üste gele dursun gayb aleminden bir simşek çaktı beynin en ücra zerrelerine kadar ulaştı ateş saçann ışığı daha büyük depremleri haber verircesine. Heyyy! Kendine gel! Beterin beteri vardır ...Hem bu dünyada hem ahirette sevdiğine ulaşacak tek şey dua dır.Daya secdeye başını hiçleştir benliğini, kimsesizleştir kimliğini, ben yokum sadece SEN varsın de ve sadece SEN ’ in hükmün geçerlidir...ben acizim SEN kudret sahibisin, ben bugün varım yarın yokum SEN Bakîsin de , ben kusurluyum SEN kusurdan münezzehsin başka kimse yok ki bana imdat etsin kapına geldim dayanacak güç ver bana de..tüm kainat üstüne üstüne gelse de her şeyin üstünde tek güç olan Allah’ ına şanına layık bir şekilde yalvar...yalvarırken bencil olma( her işindeki gibi) affedilmeyi istediğin kadar affedilmelerini de iste, nimetlenmeyi istediğin kadar nimetlenmelerini de iste cümle alemin de ...kusurlarını örtmesini istediğin kadar kusur örtücü olmayı dile , nefsinin hevasından, şeytanın iğvasından Sana sığınırım dediğin kadar başkaları için de iste ki inanayım samimiyetineo...
Al tüm kusurlarını avucunun içine açık tut avucunu gez cümle alem içinde bakalım başını kaldırmaya yüzün olacak mı? Olursa ne âlâ! Senden mutlusu bahtiyarı yok derim bu âlemde ama ya olmazsa? İşte ozaman al başını iki elinin arasına bir düşün? Kendi iç yolculuğunu yap bu dünyaya veda etmeden önce belki kimbilir veda etmeye bile fırsat bulamazsın giderken...Gideceğimiz kesin se ki hiç şüphe yok ondan ünlü düşünür Montaine’ nin tavsiyesine uymak daha akıl kârıdır o halde;
" Ölümün bizi nerede beklediği belli değil, iyisi mi biz onu her yerde bekleyelim"
Her yerde ensene yapışıverecek bir ölümle henüz hayattayken yüzleşmeye var mısın? Hazır mısın?
Ülkü Kara
20 / Nisan /2016
Bursa