- 947 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KUZUNUN KURT İLE İMTİHANI
Öldürmek için bahane arayan bir zihniyet, ebediyen köhneleşmiş ve ilkelleşmiş bir hayvandan daha vahim durumdadır.
Yaşamak uğruna öldürmek inancı kadar gereksiz ve saçma bir inanç yoktur. Kişiyi vahşete ve silah tutmaya zorlayan her olay, insanlık adına utanç kaynağından başka bir şey değildir. Renkli kanalların, renkli insanları; oysa ne de inandırıcı barış naraları atıyorlar değil mi?
Kişi, ne denli yoksul düşer hayattan? Yahut ne denli yorulur bu köhneleşmiş diyardan... Çocuklar kadar masum bir nesil, daha ne kadar heba edilebilir? Bitik cümleler arasında, barışa daha ne kadar uzak konuşur insan? Öfke, kin, hırs daha bilmem ne bela; yıkılsın artık o cehalet duvarlarınız ve oluk oluk aksın yüzlerinizden nur’un kendisi... Çıksın kabrinden şüheda, anlatsın geçen geceki hengâmeyi, erimeye yüz tutmasın artık o katıdan da katı kalpleriniz...
...
"Mehmet Akif’in satırları arasında gömdüm başımı toprağa, çok kalabalık; fazlasıyla âşık vardı orada... Yegâne ülküsüydü Mehmet’imin, hakka varmak ve varmadan ulaşmak güfteleri yedi cihana... Durdum kabrinin başından, hala dik duruyordu omuzları "eğme başını" dercesine...
Ölüm seni değil güzel insan, sen ölümü kucakladın. Bir bilsen ne çok insan var bugünlerde, ölümle aynı yatağa girmeye mecbur..."
...
Kuldur insanı, insanlıktan çıkartan. Ve yine kuldur insanı kuzudan kurda; kurttan kuzuya çeviren... Kula kulluk eden bir zihniyettir bizdeki. Baştaki çoban olmadan, kurda itaat eden.
Nasıl bir ahvaldir ya rab? İnsanoğlunu bu denli hayvansı şeylerle sınıyorsun. Kurda baş kaldıran kuzuyu hor görüyorsun. Sustukça dil, tepki gösteriyor bilekler. Çatırdayarak parçalanıyor kemikler; düşüyor toprağa nice ehli pehlivanlar... Kuzuda taşır canı, kurtta...
Peki, ne diye sürüyor bu anlaşamazlık? Ne diye alt kimlik, üst kimlik tartışmaları?
"Beş parmağın beşi de aynı değildir" diyorlar bizim köyün delileri. Pekâlâ, haklılar doğrusu. Kimisi kuzudur, kimisi kurt, kimisi timsah, yılan... Ama yoktur içlerinde gram insan... Çünkü herkes bir şeyler olmak çabası peşinde, herkes de bir benlik psikolojisi...
Sustur içimdeki bu budala kişiliği ya rab! Çünkü bu zamanda konuşmayan budala, konuşan ukala oluyor...
13.05.2015
KUZUNUN KURT İLE İMTİHANI Yazısına Yorum Yap
"KUZUNUN KURT İLE İMTİHANI" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
18 Nisan 2016 Pazartesi 23:41:02
Tabiatta kurtta kuzuda kendi fıtratı gerği yaradılış niteliklerine göre hareket ederler,İnsan dışındaki tüm mahlukat doğayla bir ahenk içerisinde yaşam dönğüsünü tamamlar.
Ne varki İnsan eşref-i mahlukat olması özelliğyle işğal ettiği konumda Adalet olğusunu yerine getirmediği zaman tüm denğeleri alt üst eder.
Kurtlaşmış bir insanın yanında en vahşi kurtlar bile mahsum kalırlar;Kurt karnını doyurur fazlasına dokunmaz,ama insan asla doymaz,Toprağa uzanmadıkça.
Unutmayalım Adalet mülkün temelidir ve adalettin olduğu yerde İnsanlar insan olmanın dışına çıkamazlar.
Erhan Korkmaz
@erhankorkmaz
Çok doğru diyorsunuz hocam. Tabiatın da kendi içinde düzeni, erbabı var.
Malum bildiğiniz üzere -eko sisteme göre- Kartal,akbaba tarzı uçan canlılar yılanları yer, yılanlar fareleri, fareler ise böcekleri yer... Böyle gider döngü.
Peki burada insanoğlunun görevi nedir?
Tüm bu eko sistemi mahveden yine insanoğludur. Tanrı mıdır insan? Yoksa tanrı rolüne bürünmüş esref i mahlukat mıdır?
Böyle bir düzende, düzensizlik midir?
Herşey den önce kişi kendi görevini bilmelidir hocam. İnsan kendini bilmediği içinde bazen koyun oluveriyor, bazen kurt, bazen yılan...
Naçizane yorumlarınız için teşekkür ederim. Saygılarla
Malum bildiğiniz üzere -eko sisteme göre- Kartal,akbaba tarzı uçan canlılar yılanları yer, yılanlar fareleri, fareler ise böcekleri yer... Böyle gider döngü.
Peki burada insanoğlunun görevi nedir?
Tüm bu eko sistemi mahveden yine insanoğludur. Tanrı mıdır insan? Yoksa tanrı rolüne bürünmüş esref i mahlukat mıdır?
Böyle bir düzende, düzensizlik midir?
Herşey den önce kişi kendi görevini bilmelidir hocam. İnsan kendini bilmediği içinde bazen koyun oluveriyor, bazen kurt, bazen yılan...
Naçizane yorumlarınız için teşekkür ederim. Saygılarla
Erhan Korkmaz
@erhankorkmaz
Haklısınız. Çok yönlü yüzlerimiz var insanoğlu olarak.
Farkındalığımız fark etmemizden ileri gelecektir.
Herkesin gözünü açması, idrak etmesi gerekiyor. Beğenileriniz için teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerle
Farkındalığımız fark etmemizden ileri gelecektir.
Herkesin gözünü açması, idrak etmesi gerekiyor. Beğenileriniz için teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerle