- 909 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir adamın bakış açısı
I. Kız fazlasıyla masum duruyordu. Sonradan uzandı erkeğin elleri. Sardı büsbütün kızı. Açılmıştı kız. Bir şeyler tetiklemişti sanki kızı. Salladı ellerini, erkeğin boynuna. Yapıştırdı dudağını dudağına...
Büsbütün "sevgi" arayışları. Eğer yeteri kadar sevilse idi kız; atmazdı kendini bir yabancının koynuna; içten içe haykırmazdı "sev beni" diyerek den...
Adam, kitabına sarılmıştı uzaklardan. Göz ucuyla izliyordu birbirine sarılmış "modern" nesli...
"Ne kadar da kolay teslim ediyor insan kendini" diye hayıflandı içinden adam. İmreniyor muydu? Bilinmez...
Belki de şaşırıyordu insanoğluna. Yalanlarına, sahte tavırlarına ve beyhude yere sevgi arayışlarına... Bitik bir yalnızlığa koyuverdi kendini adam. Böylesi daha huzurluydu onun için. Açtı ellerini mehtaba, haykırdı içten içe.
-"Dursun bu hüzünlü döngü"
...
II. Tüm yazarlara küfür etti adam. Gerçeklikten saptırıyorlardı insanları; ulaşılmaza götürüyordu tüm hedefleri... Bu yüzden olsa gerek, koydular kendilerini yarı yolda içten içe, karamsarlığa büründüler her biri...
Hülya içinde hülyalar doğdu. Geleceği can ile, baş ile çeken insan bugünü unuttu. Hep mazide esir kaldı. Pişmanlıklar dört bir yanı sardı. Zamanla toprak oluverdi ve tekrardan boyun eğdi doğaya.
Anladı adam. Bugünü yaşamaya başladı. Sarıldı yanı başındaki sevdiğine. Tüm samimiyetiyle kokladı bahçesindeki gülfidanlarını. Düşürdü önyargılarını. Sırtlanıverdi merhameti. Geçmişi, sadece birer anıdan ibaretti onun için. Tebessümle hatırladı her hatırasını. Sonra çevirdi başını geleceğe... Şimdilik tek dileği, yarına uyanabilmekti. Kapadı gözlerini. Uykunun tadını çıkarmaya başladı.
Adam uyuyordu. Herkes gibi...
Erhan Korkmaz (22.03.2015)
Bir adamın bakış açısı Yazısına Yorum Yap
"Bir adamın bakış açısı" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
27 Nisan 2016 Çarşamba 15:49:08
Adam bedenen uyuyor olablir belki ama ruhen tamamen uyanmış durumda bence. Ne geçmiş, ne gelecek, tek gerçeğin içinde var olduğu an olduğunun bilincine varmış çünkü. Konu da üslup da çok güzeldi. Keyifle okudum. Tebrikler :)
Erhan Korkmaz
@erhankorkmaz
Böyle düşünmenize çok sevindim Mavi hanım :)
Adam istediği kadar ruhen özgür olsun. Bu eyleme dönüşmüyorsa bir hiçten ibarettir. O yüzden hayatımızda hep inkarlar, kötülemeler vardır. Kişi bir diğerini kötüledikçe kendisini iyi zannediyor. Naçizane bir yazıydı benimki. Eğer vaktiniz olursa diğer yazılarıma da göz atmanızı tavsiye ederim. En azından ufak bir fikir, hissiyat verebilirsem ne mutlu bana.
Sevgiyle kalın :) <3
Adam istediği kadar ruhen özgür olsun. Bu eyleme dönüşmüyorsa bir hiçten ibarettir. O yüzden hayatımızda hep inkarlar, kötülemeler vardır. Kişi bir diğerini kötüledikçe kendisini iyi zannediyor. Naçizane bir yazıydı benimki. Eğer vaktiniz olursa diğer yazılarıma da göz atmanızı tavsiye ederim. En azından ufak bir fikir, hissiyat verebilirsem ne mutlu bana.
Sevgiyle kalın :) <3