- 620 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beðeni
DÝN ÖÐÜTLE AYAKTA DURUR
BÝSMÝLLAHÝRRAHMANÝRRAHÝM. ( DÝN ÖÐÜTLE AYAKTA DURUR.) ( GERÇEK MANADA ALLAHA ÝMANA VE ALLAH SEVGÝSÝNE,ÇOK GÜZEL BAZI ÖRNEKLER.) SEVGÝLÝ PEYGAMBERÝMÝZE, MÜÞRÝKLER TEVHÝD DAVASINDAN VAZ GEÇMESÝNÝ ÝSTEMÝÞLERDÝ.LAÝLAHE ÝLLA ALLAH MUHAMMEDÜN RESULÜLLAH DAVASINDAN VAZ GEÇMESÝ, ÝMANDA VE ÝBADETTE ISRAR ETMEMESÝNÝ,ÝNSANLARIN TARAÐIN DÝÞLERÝ GÝBÝ EÞÝT OLDUKLARINI SÖYLEMEKDEN VAZ GEÇMESÝNÝ, KADINLARA VE KIZ ÇOCUKLARINA YOKSULLARA ,YETÝM VE ÖKSÜZ VE KÝMSESÝZLERE, VERÝLEN DEÐERDEN VAZ GEÇMESÝNÝ ISRARLA ÝSTÝYORLARDI.YÝNE MÜÞRÝKLER,NAMAZDA BU KADAR ISRAR ETMEMESÝNÝ, AYAKLARININ ALTI ÞÝÞENE KADAR ÝBADET ETMEKDEN VAZ GEÇMESÝNÝ ÝSTÝYORLARDI MÜÞRÝKLER..
VE ZAMAN ZAMAN KENDÝ PUTLARINA ÝBADET ETMELERÝNE KARIÞILMAMASINI DA ÝSTÝYORLARDI ...
EÐER BU ÝSTEKLERÝNDE TAVÝZ VERECEK OLURSA, ÝSTERSE KENDÝ BAÞLARINA BAÞKAN,ÝÇLERÝNDE EN ÇOK ALTIN ZENGÝNÝ YAPACAKLARDI VE EÐER GÜZEL KADINLARLA EVLENMEYÝ ÝSTÝYORSA BU DAVASINDAN VAZ GEÇMESÝ KARÞILIÐINDA ÝSTEDÝÐÝ KADAR GÜZEL KADINLA DA EVLENDÝRECEKLERÝNÝ TEKLÝF EDÝYORLARDI...ÝNSANLIÐIN KURTARICISI OLARAK GÖNDERÝLEN SEVGÝLÝ PEYGAMBERÝMÝZ HAZRETÝ MUHAMMED ALEYHÝSSELAM ( VALLAHÝ SAÐ ELÝME GÜNEÞÝ SOL ELÝMEDE AYI VERSENÝZ BEN BU KELÝMEYÝ TEVHÝD DAVASINDAN ASLA VAZ GEÇMEM...
VALLAHÝ BEN BU ÝMAN VE ÝSLAM DAVAMDAN, ÝNSANLIÐIN KURTULUÞU DAVAMDAN ASLA VAZ GEÇMEM, YA ALLAHÜ TEALANIN VAAD ETTÝÐÝ ÜZERE ÝNSANLIK UÇURUMUN KENARINDAN KURTULUR, YA MÜÞRÝKLER VE ÝNKARCILAR ÞEYTANA TAPMAKDAN ,KIZ ÇOCUKLARINI DÝRÝ DÝRÝ TOPRAÐA GÖMMEKDEN VAZ GEÇERLER,ÝNSANLIK LAYIK OLDUÐU ÞEREF VE ÝZZETÝ,SADECE ALLAHA KULLUÐU KAZANIR, BUNLAR OLMAZSA, BEN ALLAH ALLAH DÝYE DÝYE HELAK OLUR GÝDERÝM MANASINDA TÜM MÜÞRÝKLERE VE TÜM ÝNSANLIÐA HAYKIRIYORDU ....
EVET KARDEÞLERÝM BÝZÝM SEVGÝLÝ PEYGAMBERÝMÝZ,ÝNSANI RABBÝSÝNE EN ÇOK YAKLAÞTIRANIN, RIZASINI KAZANDIRANIN VE EN GÜZEL AMELÝNDE, HER GÜN KILINAN BEÞ VAKÝT NAMAZ OLDUÐUNU BÝLDÝRÝYOR. VE ÝNSAN, GENÇLÝÐÝNE ZENGÝNLÝÐÝNE VEYA YÜKSEK MEVKÝ VE MAKAMINA GÜVENÝPDE,DÝNÝN DÝREÐÝ OLAN, NAMAZINI TERK ETMEMELÝ,DÝNÝNÝ YIKMAMALIDIR...
BU KONUDA YUNUS EMREMÝZ ( MAL SAHÝBÝ MÜLK SAHÝBÝ,HANÝ BUNUN ÝLK SAHÝBÝ,MALDA YALAN MÜLKDE YALAN,VAR BÝRAZDA SEN OYALAN.) ÖÐÜDÜNÜ ASLA UNUTMAMALI... VE YÝNE TARÝHE ALTIN HARFLERLE YAZILMASI GEREKEN RAHMETLÝK, 8.CUMHURBAÞKANIMIZ TURGUT ÖZALIN ÞU SÖZÜNDEN DE GÜZEL DERS ÇIKARMALI,BENCE BU SÖZDE ASLA UNUTULMAMALIDIR.RAHMETLÝK CENNET MEKAN ( CUMHURBAÞKANI OLDUM DÝYE NAMAZIMIMI BIRAKACAÐIM,NAMAZIMIMI TERK EDECEÐÝM.)DEMÝÞTÝ...ÞÜKÜRLER OLSUN MÜSLÜMANLIÐIMIZDAN DOLAYI KALBÝMÝZ SEVÝNÇ VE MUTLULUKLA DOPDOLU.DAHADA FAZLA KALBÝMÝZÝN MUTLULUK VE SEVÝNÇLERLE DOPDULU YAÞAMAMIZ ÝÇÝN ASR SURESÝNÝN MEALÝNÝ VERMEK ÝSTÝYORUM.ZÝRA BAZI ÝLÝM ADAMLARI ASR SURESÝNDEN BAÞKA AYETÝ KERÝMELER GELMEMÝÞ BÝLE OLSAYDI BU MÜBAREK SURE ÝNSANLIÐIN KURTULUÞUNU SAÐLAYABÝLÝRDÝ,DEMÝÞLER,DERÝN MANASINDAN DOLAYI.
ÞÖYLE BUYURUYOR YUKARIDAKÝ MÜBAREK ASRA SURESÝNDE RABBIMIZ ( 1.2.3.ASRA YEMÝN EDERÝM KÝ,ÝNSAN GERÇEK DEN ZÝYAN ÝÇÝNDEDÝR.BUNDAN ANCAK ÝMAN EDÝP ÝYÝ AMELLER ÝÞLEYENLER,BÝRBÝRLERÝNE HAKKI TAVSÝYE EDENLER VE SABRI TAVSÝYE EDENLER MÜSTESNADIR. ) BÜYÜK ÝSLAM ALÝMÝ MEHMET AKÝF ERSOYDA NE GÜZEL AÇIKLAMIÞ BU MÜBAREK SURENÝN ÖNEMÝNÝ,
( HAKKIN NA MUTANAAHÝ ADI VAR EN BAÞI HAK,
NE BÜYÜK ÞEY KUL ÝÇÝN HAKKI TUTUP KALDIRMAK,
HANÝ ESHABÝ KÝRAM AYRILALIM DERLERKEN,
MUTLAKA SÜREYÝ ASRÝ OKURMUÞ BU NEDEN?
ÇÜNKÜ MEKNUN O BÜYÜK SUREDE ESRARI FELAH,
BAÞTA ÝMAN I HAKIKÝ GELÝYOR SONRA SALAH,
SONRA HAK,SONRA SEBAT,ÝÞTE KUZUM ÝNSANLIK,
DÖRDÜ BÝRLEÞTÝ MÝ YOKTUR SANA HÜSRAN ARTIK.) DÝYEREK.
ABDULKERÝM KAYA. EMEKLÝ VAÝZ. 14.04.2016.ANKARA
YORUMLAR
Hocam Allah'ýn selamý üzerinize olsun. Yazýnýzý büyük bir dikkat ile okudum.
Gayet naif bir hissiyat ile yazdýðýnýz besbelli. Lakin yazýnýzý daha küçük harflerle ve satýr aralarýnda boþluk býrakarak yazarsanýz daha okunaklý olacaðýna inanýyorum. Saygý ve sevgilerle...