- 466 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
1 KERE İLE NE OLUYOR NE OLMUYOR
Şair demiş ki; 1 Kere öpsem 2’nin hatırı kalır. Demek ki “1 kere” tehlikeli. 1 Kere öpse, 2 istiyor arkadan, e 2 kere öpse bu defa 3 isteyecek, bunun sonu gelmez ki. Demek ki şair de belirtmiş oluyor ki 1 kere ile bişey oluyor.
O yüzden 1 kere ile bişey olmaz dememeli insan. 1 Kereden bile sakınmalı.
Meselâ insan 1 kere doğar ama 1 kere ölmez, gidip gidip gelenler gırla ama mezarda ama morgda ama hastahanede. İster kendiliğinden, ister hayat öpücüğü ile ister elektro şok ile.
Tutun ki 1 kere sigara içtim başkaca içmedim diyebilecek kaç kişi çıkar? Ya da içki? Ağzını değdirmeye gör, arkası gelir. Ha? Varsa da onlar istisnâ, kural dışı. Bakın burada da 1 kere tehlikeli.
Derler ki “Erkekler bilmedikleri için evlenirler öğrendikleri için boşanırlar unutkan olduklarından yeniden evlenirlermiş” Bakın bakın evlilik bile 1 ile kalmıyor, yani 1 kereden n’olucak canım diyemeyiz.
Meselâ bir söz var, atasözü : “Yenilen pehlivan güreşe doymazmış” Alın bir tane daha, 1 kere ile olmayan bir şey. Hadi bir daha tutuşalım, hadi bir daha tutuşalım. Taaa ki yenilen yenene kadar, olacak şey mi demeyin. Tecrübe ile sabit olmasa, 1 kerede kalır ve bu söz hayat bulmazdı.
Tecrübe ile sabit dedim de aklıma geldi; 1 kere ile kalacak olanlar da var. Geçmiş günlerde, göbeğine kadar ak sakallı yaşlııı bir pîr, hayatı kitaplar arasında geçmiş bir ihtiyar varmış. Çevresinde herkes hörmet gösterir, ona danışır, ona akıl sorarlarmış. Bilge bir kişi sizin anlıyacağınız. Yine bir gün mum ışığında okuduğu bir kitapda şöyle bir cümleye rastlamaz mı “Sakalı uzun olan ahmak olur” Gözlerine inanamamış. “Nasıl olur, aha sakalım uzun, herkes de gelir aklıma danışır, bana sorar - eder, hayır yanlış okudum bu mum ışığında” demiş ve mumu çekip okuduğu sahifeye yani yazıya yaklaştırmış ve de tekrar okumak için eğilmiş kiii sakalı tutuşmaz mı mumdan. Hemen fırlayıp sakalını söndürmüş alelacele ve oturup o sahifeye bir çıkma ile not düşmüş o sözün yanına. “Tecrübe ile sabittir” Bu yaşlı bir daha mumu yaklaştırır mı okuduğu yere, ı-ııııh! İşte bu 1 kere olur, 2.sinin mümkünâtı yok.
Adamın uzuuun sakalı varmış dedim ya alın bir tane daha, bu da uzun sakallı biri ile ilgili bu da 1 kere ile bağlantılı ama bakın 1 kere ile ne oluyor. Adamın uzuun sakalı varmış, yıllarca taşıdığı çenesinin altında. Ona güzelce bakar, temiz tutar, tarar edermiş. Arkadaşları da inat olsun diye takılırlar, ille de “Kes şunu artık” derlermiş, 2 sözlerinden biri “Kes şu sakalı artık canım” imiş. O ise inatla sakalı tutarmış çenesinde, kesmezmiş. Derken günlerden bir gün bir de ne görsün arkadaşları? Adamda sakal makal yok kesmiş tümü ile. Şaşırıp hayretle sormuşlar; “N’aptın ya, sakalı kesmişsiiin?” “Evet” demiş adam “Peki nedeeen?” diye sorunca da söylemiş. “Gece yatarken içinden fare geçti” “E birader kesmek mi gerekir, kalkıp yıkasaydın” demişler. Adam de demiş ki “Evet ama fare alışırdı, yol olurdu”
Meselâ Özal demişti ki “Anayasayı 1 kere delmekle bişey olmaz” Haaa iş bu noktaya gelince düşünmek gerek. 1 kereden sahiden bişey olmaz mı? Olur mu? Anayasayı 1 kere delince arkası gelir. Aynen o sakal / fare hikâyesindeki gibi olur. Gelen deler geçen deler, artık yol olur ki önünü alamazsın. Yani Anayasanın ANA’sının her ne kadar adı “ ANA” ise de tövbeee kızlığı gider be kızlığı, bekâreti yani. O zaman da YASA masa kalmaz ülkede. E Anayasa da bir ülkenin temelidir, onu 1 değil yol yapıp 1’den fazla deldin mi temel mi kalır bina mı? Yasa anası ile beraber yıkılır, ülke de yıkılır.
Eh yani, ne kadar geçerli bir değer bugün bilmem ama (hele batıda sanırım hiiiç) bekâret denen şey ülkemizde, 1 kere ile bu gidiyor biliyorsunuz.
Gitmesine gidiyor daaa erkek çocuklarda gitmiyor yav. E öyle ya gidecek olan şey malûm bana dedirtmeyin şimdi erkekde ne gezer! Bu durumda bişey bir yere gitmiyor elbet.
O yüzden 1 kere ile bişey olmaz diyen var ya, orda, burda böyle şeyler oluyor bir de üstüne üstlük su üstüne çıkıyorsa çıksııın, 1 kere ile ne olacak ki? Ne var ki YOL OLUYOR, YOOOL. Yol olunca da gelen geçenin haddi hesabı olmaz. Buunu bilmiyor efendim, bundan haberi yok!
1 kere ile ne oluyor ne olmuyor gördünüz mü?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.