KOLAY VE ZOR
Bir kere içiniz çok fena acırsa,bir daha kolay kolay o kadar acımaz. Çünkü ömrünüzün geri kalan kısmında bir daha içiniz o kadar çok acımasın diye kalbinizi törpülersiniz. Artık izlediğiniz dram filmlerinde, dinlediğiniz romantik öykülerde gözleriniz dolmaz. Otogarlarda, havaalanlarında gördüğünüz kavuşma sahneleri yüzünüzü gülümsetmez. Git gide taş kalpli, duygusuz biri olursunuz. Sizi çok öncelerden tanıyanlar, yüzünüze bir maske taktığınız sanır ama yanılır. Bu bir maske değildir artık. Hayatın size öğrettiği bir reflekstir.
Bu refleksi kazanmaya başladığınızda, kalbinizin bir kısmını, içinizdeki çocuğu kaybetmiş olursunuz ama hayat karşında büyük bir adım öne geçtiğinizi sanırsınız. Yitirilenlerin ardından aylarca yas tutmaz, yere düşünce kimsenin size yardım etmesini beklemeden yine dimdik ayağa kalkarsınız. Daha az güler, daha çok somurtursunuz. İçinizden gülümsemek geldiğinde bunu engeller, dudaklarınızdan sevgi dolu bir sözcük çıkacakken yutkunursunuz. En sonunda içinizde yaşayan duyguları öldürür, bunun adına olgunlaşmak dersiniz.
Oysa, olgunlaşmak; yaşanılan iyi kötü ne varsa hepsini içinize sindirmektir. Bu da, yavaş ve kendiliğinden gerçekleşen bir süreçtir ,sizin müdahale etmenize izin vermez. Sizin yapmanız gereken tek şey,yaşadıklarınıza,hatalarınıza,başarılarınıza,başaramadıklarınıza sahip çıkmaktır.
İnsanın yaşadığı güzelliklere sahip çıkması kolaydır,başarılarından bahsetmesi,gururlanması,mutlu anları gözlerinin içi parlayarak anlatması çok kolaydır. Asıl zor olan başarısızlıklarını,hatalarını kabullenmesidir. Çünkü affetmek zordur. İnsanın kendini affetmesi, terk edip gidenleri affetmesi, ihanetleri affetmesi zordur.
İşte insan en çok bu anlarda maske takar. Affetmenin erdemliliğine saklar,içinde kırılan parçalarını. Kırılanları onarmak için süre bile vermez,tamamen yok sayıp tekrar gülümseyerek yoluna devam etmek ister. Oysa bir yerlerde bir şeyler kırılmıştır yani bir şeyler değişmiştir. Artık hiçbir şey eskisi olmayacaktır. Bir gün o sahte gülüşlerin yerini kırılan parçaların gözyaşları alacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.